OxygenOS

  • OnePlus heeft vandaag haar eigen OS gelanceerd: OxygenOS. Deze had eigenlijk een aantal dagen geleden uit moeten zijn, maar door verificatieproblemen kon dat vandaag pas. Hiermee brengt OnePlus lollipop (Android 5) naar de One.
    Cyanogenmod, het besturingssysteem dat standaard aangeleverd wordt op de One, heeft Cyanogenmod 12 nog steeds niet uitgebracht.


    Op dit moment kan je OxygenOS alleen nog handmatig flashen. Leden van de community zijn al bezig om daar installers voor te maken, dus wellicht meer nieuws daarover in de nabije toekomst.


    Met OxygenOS wilde OnePlus back to the basics. Zoals ze zelf op hun blog zetten. "Wij zijn voor betere performance en batterijduur gegaan, in plaats van allemaal grote features." Dit is een eerste release en ze willen de feedback van de community om dit uit te breiden.


    De blog met alle informatie is hier te vinden: https://blog.oneplus.net/2015/04/oxygenos-is-here-2/


    Wat vinden jullie ervan? Ik denk dat ik het op mijn one ga installeren. Hierover dan binnenkort een blog!

  • Ik twijfel nog omwille van maar 1 reden:
    je kan de led kleuren niet meer aanpassen.


    Ik kon vroeger niet slapen als mijn gms instak, omdat het blauwe licht dat aangaf dat hij opgeladen was, te fel was ;)


    Maar aangezien hij momenteel zeer slecht draait, denk ik niet dat ik lang ga wachten met de update ;)

  • Hmm dat is inderdaad wel vervelend. Ze zeggen wel dat dit enkel een eerste release is. Andere features kunnen nog worden toegevoegd. Je kunt ook hun feedback app installeren en zo dit soort dingen doorgeven. ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!