Project '?'

  • Hallo iedereen,


    Voor een nieuw project ben ik opzoek naar 1 of meerdere investeerders. De kostenraming voor dit project is mid XXX. In deze kostenraming zit domeinnaam en server.


    Veel informatie over het project kan/wil ik niet geven aangezien het uniek is. Het is zeker en vast niet mijn bedoeling om van dit project een opbrengstenberg te maken, integendeel er zullen uit dit project voornamelijk geen opbrengsten komen die naar eigen zak gaan.


    Het project is een nieuwe, innovatieve manier om te solliciteren bij bedrijven.


    Ferhat R. heeft mij aangeraden om een crowdfunding project aan te maken, wat zijn jullie bevindingen hierbij? Ik sta er enorm kritisch tegenover aangezien je je project volledig bloot geeft en het dus gewoon 'gestolen' kan worden.


    Alvast bedankt
    Laurens Kok

  • Het project is een nieuwe, innovatieve manier om te solliciteren bij bedrijven.

    De vraag is hoe ga jij de bedrijven kunnen overtuigen om jouw systeem te gebruiken? en niet blijven bij de VDAB bijvoorbeeld.


    Ik denk persoonlijk als je crouwd funding gaat doen. je ook direct weet of de mensen het nodig hebben.
    bijvoorbeeld als de mensen hier geld in gaan steken. dan gaan ze het in de toekomst gebruiken.
    Als ze er geen geld insteken dan weet je dat je het idee mag opbergen in de kast. Want de markt is er nog niet klaar voor :)

  • De vraag is hoe ga jij de bedrijven kunnen overtuigen om jouw systeem te gebruiken? en niet blijven bij de VDAB bijvoorbeeld.
    Ik denk persoonlijk als je crouwd funding gaat doen. je ook direct weet of de mensen het nodig hebben.
    bijvoorbeeld als de mensen hier geld in gaan steken. dan gaan ze het in de toekomst gebruiken.
    Als ze er geen geld insteken dan weet je dat je het idee mag opbergen in de kast. Want de markt is er nog niet klaar voor :)

    Hallo Mitchellve,


    De markt is er zeker en vast klaar voor. Het is niet mijn bedoeling om de VDAB hun taken af te nemen.
    Het betreft hier een aanvullende dienst, moest het toch een enorme mensentrekker zijn dan kan er wel gekeken worden om de richting van VDAB op te gaan.

  • Het probleem is dat het project hoofdzakelijk niets zal opbrengen. Bekijk het als ICTscripters, het is geen opbrengstenwebsite maar een website die mensen het leven aangenamer maken.


    Ik weet nu niet hoe ik dit naar buiten moeten brengen om het geld bij elkaar te halen. Ervan uitgaand dat crowdfunding geen optie is.

  • Je zult heel moeilijk private investors vinden, aangezien hun hoofdzakelijke prioriteit het terugverdienen van het geld is. Als jouw businessmodel niet winstgevend zal zijn (Of in ieder geval niet op een dusdanige manier dat investeerders hun geld snel terug zullen krijgen) zullen de meeste afhaken.


    Crowdfunding is hier denk ik inderdaad wel de meest geschikt optie voor. Je moet natuurlijk wel iets extra's bieden voor hun, maar zult niet met schulden zitten. Zoals hierboven gezegd zie je dan ook meteen of mensen geïnteresseerd zijn en bouw je iets van een achterban op.


    Daarnaast zul je met een goed business plan moeten komen. Je dienst moet al goed zijn uitgewerkt en het liefst zelfs al voorbeelden. Enkel dan heb je de meeste kans van slagen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!