ICTscripters tijdelijk offline

  • Beste leden,


    Helaas zijn wij enige tijd uit de lucht geweest. Dit kwam door een DDOS aanval op onze servers van meer dan 38MBps. Als voorzorgsmaatregel werd al het verkeer naar onze servers null-routed. Hierdoor waren wij enige tijd niet bereikbaar.


    Het IP adres van ICTscripters is nu tijdelijk geblokkeerd voor een periode van 24 uur. Dit is een "cooldown" voorzorgsmaatregel. Momenten na de aanval zijn wij aan de slag gegaan om ICTscripters weer online te krijgen. Hiervoor hebben we een nieuw IP adres aangevraagd met SSL certificaat. Het duurde wat langer dan we hadden gehoopt voordat alle aanvragen werden geaccepteerd.


    We zijn nog steeds bezig om het voor iedereen werkend te krijgen. Natuurlijk gaan we er voor proberen te zorgen dat we zo'n incident in de toekomst kunnen vermijden. Het extra IP adres zal hier zeker bij helpen.


    Tijdens deze periode hebben we jullie op de hoogte gehouden via onze facebook. Als je deze pagina nog niet hebt geliked raden we je aan om dit wel te doen.


    Bedankt voor jullie begrip!


    Namens het ICTscripters team,

  • Update: we zijn nu voor iedereen terug live.


    Ik blijf verder uitzoeken waarom ons ssl certificaat, zelfs bij het opnieuw aanvragen, niet werkte met het nieuwe ip.


    Het enige goede nieuws uit dit hele verhaal is dat we nu meteen op een nieuw https certificaat zitten en we dus weer een jaar gerust zijn qua vervaldatum.
    Verder hoop ik in de toekomst dit 2de IP standaard te ondersteunen, zodat overstappen altijd mogelijk is.

  • Hoi koen,


    waarom gaan jullie niet gebruik maken van cloudflare. Het is gratis. en als iemand ddos wordt het geblokkeerd.


    Met vriendelijke groet,
    Rick van beek


    Was Cloudflare in het verleden niet al geprobeerd? Het zorgde er toch voor dat dat ICTs trager werd...

    Het klopt wat Reza zegt. Hierbij verwijs ik jullie door naar:
    Bye bye cloudflare
    en
    Cloudflare anti-ddos flop?

  • Zelf ben ik heel erg nieuwsgierig hoe je dit soort DDOS ATTACKS tegen kan gaan?
    Moet je daarvoor bij je web-hoster zijn? Of licht dat aan de code zelf??

    We zijn dit aan het onderzoeken, als we dit kunnen oplossen zullen we kijken om er een blog over te schrijven. Tevens was ik van plan om al een blog te schrijven.


    Volgens mij is dit op te lossen met enkele configuratie op de firewall. En indien er een firewall is voor de server zou dat beter zijn om desbetreffende ips te blokkeren voor de server. Ik weet dat Versio dit heeft. Ik weet het niet van TransIp.


    We houden jullie zeker op de hoogte! Zodat jullie dit ook in de toekomst zouden kunnen vermijden.

  • In dit geval kwam het verkeer zelfs niet tot onze firewall, welke dit zeker zou hebben geblokkeerd.
    Hun firewall kunnen we niet aan, het zit dus boven ons hoofd... :(


    Enerzijds goed dat Transip pro-actief reageert, maar echt stom van hun om het verkeer meteen voor 24 uur uit te zetten.
    Ze zetten je met je rug tegen de muur...

  • Als er al grote sites down gaan door een aanval, die veel meer centjes en kennis hebben als ons, denken jullie dan echt dat je dit kunnen oplossen?
    Dit valt nooit tegen tegen te gaan anders gaan die grote sites ook niet plat...

    DDOS aanvallen kan je inderdaad nooit 100% tegenhouden. Daar geef ik je zeker gelijk in.
    Maar door die aanval kunnen we kijk hoe we het in de toekomst moeilijker maken om een DDOS aanval tegen ons te laten uitvoeren. Tevens kijken we ook voor een beter Backup plan. Zodat de site rapper online kan komen.


    We waren 24 uur offline Door een veiligheid bij TransIp, Dit proberen we nu in het vervolg ook op te lossen dat we minder tot niet offline zullen zijn. Dit doormiddel van een extra IP adres en enkele instellingen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!