Informatie ophalen

  • Hallo,


    Ik ben bezig met een simpel scriptje maar het lukt me niet. Dit komt omdat ik aan het leren ben om jquery samen met php te laten werken.


    De bedoeling is:
    Je hebt 2 radio buttons. Als je op een van de twee klikt moet er data worden opgehaald. (Een jaar, of Twee jaar).
    Aan de hand van die informatie moet het systeem de juiste prijzen tabel pakken.




    mijn setup_payment.php heeft dit:


    PHP
    <?php
    
    
        echo 'Met pakket:<br />';
        foreach($systems as $pakket => $pak){
            echo '<label><input type="radio" name="pakket" />&nbsp; &nbsp; '.$pak.' voor &euro; '.$prijzen[$_GET['periode']][$pakket].'</label> bekijk pakket opties.. <br />';
        }


    Ik sta er zelf niet gek van te kijken dat dit niet werkt. Ik heb wel veel op google gezocht op andere fora na eventuele antwoorden die te vergelijken waren met mijn vraag. Daar ben ik dus NIET uitgekomen.. Omdat ik het waarschijnlijk niet goed snap.


    Ook heb ik hier op ICT S een blog gevonden een soortgelijke, maar dat heeft mij niet hiermee kunnen helpen.

  • Thanks to Jeffrey is het probleem verholpen.


    Misschien is het handig voor anderen:



    But guess what?!?...


    Ik ben tegen een ander probleem aan gekomen. De AJAX Call werkt precies zoals die hoort. Nu is het alleen, de ajax call roept een tabel op. En dat is ook weer een formulier.


    Dus dan heb ik een formulier , in een formulier. Hoe ga ik dat doen?

  • AJAX-calls worden meestal gebruikt om ofwel op de achtergrond data op te slaan, of data op de achtergrond op te halen. In het laatste geval haal je snippets HTML of JSON op die je invoegt of verder verwerkt op de pagina waar je de AJAX-call deed.


    In jouw geval wil je een prijzentabel ophalen. Als je ervoor zorgt dat deze enkel de in te voegen formuliervelden bevat (en niet een compleet op zichzelf staand formulier) zou dit gewoon moeten werken.


  • In jouw geval wil je een prijzentabel ophalen. Als je ervoor zorgt dat deze enkel de in te voegen formuliervelden bevat (en niet een compleet op zichzelf staand formulier) zou dit gewoon moeten werken.

    Ik snap niet wat je hiermee bedoeld?

  • Het script in de parameter "url" in je AJAX-call moet enkel de in te voegen onderdelen van het formulier bevatten.


    Als het script bijvoorbeeld enkel een input-veld moet teruggeven dan doe je ook alleen dat - het script hoeft geen volledig formulier te serveren omdat dat ene inputveld via jQuery wordt ingevoegd in een reeds bestaand (en compleet) formulier.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!