Verbeteringen ICTscripters

  • Na een aantal weken goed doorwerken kunnen we met trots een verbeterde versie voorstellen van ICTscripters.


    Wat is er veranderd?

    Make-up

    • Make-up... Ja, niet het meest spannende, maar de volledige BBcode editor om berichten te schrijven werd vervangen
      (CKEditor was veel trager om te laden).

      • Undo-Redo mogelijkheid
      • Auto-save tijdens het typen (rechtsonder je bericht herstellen)
      • Code tags tonen nu standaard maar 10 lijnen. Je kan erop klikken om de rest van de code te zien. Zo blijft het topic lekker overzichtelijk.
      • Quotes tonen nu avatars. Tijd voor een mooiere foto?
      • Foto galerij heeft een nieuw uiterlijk en is bovendien extra mobile friendly
      • Lijntjes, lijntjes, lijntjes: In blogs kun je nu met meerdere lijnen tegelijk reageren. Gebruiken die enter toets! :)
    • In de profielen kun je nu zien wie je liked en wie je geliked heeft.
    • Lente schoonmaak van onze garage: volledig cleane install van het uiterlijk, hopelijk dus compacter en sneller.
    • Wie stout is, krijgt geen lekkers: een slotje naast de naam van verbannen gebruikers. Niet dat we veel stouterd hebben, je gaat het dus normaal nooit zien.
    • IT'ers houden van cijfers, echt waar. Rechts bovenin elke reactie, zie je nu het cijfertje ipv een raar vierkantje.

    Notificaties, plannen en sociaal

    • We zijn sociaal: je kan nu onderaan een topic instellen hoe en welke sociale kanalen je wil zien. Activeer ze eens en test de magie.
    • Berichten plannen: je kan topics nu plannen, dat ze bv pas morgen online komen.
    • Exit notificatie spam: indien er meerdere reacties zijn in je topic, krijg je nu nog maar 1 notificatie, met het juiste aantal nieuwe reacties.
    • Onze favicon in de header toont nu met een cijfer indien er een nieuwe notificatie is.

    Moderator-snoepjes:

    • Teamleden kunnen nu eenvoudiger (en met diff) vorige versies van een bericht herstellen.
    • Ze kunnen nu ook topics en berichten kopiëren.

    Bonus

    • Onze saaie update-berichten (dit bericht dus) worden eindelijk interessant geschreven… :)


    Bekende ontsnapte problemen:
    - Het ITcoins dropdown menu bovenaan is door de mazen van het net geglipt... Het is gitzwart. De nieuwe stijl is hemelswit (zie bv dropdown in priveberichten). Drommels Drommels Drommels...



    Merk je nog dingen die anders zijn?
    Laat het aub zeker weten. Mogelijk hebben we dingen over het hoofd gezien.
    Vooral in de editor zou het kunnen dat je bepaalde nieuwe functies ontbreekt, laat het dan zeker weten. :)


    Wat vind jij ervan?

  • Als ik een code-fragment in een bericht wijzig krijg ik een JavaScript foutmelding waardoor ik het bericht niet kan plaatsen. Indien ik deze fout kan reproduceren zal ik deze melden.


    Ik raak overigens geen informatie kwijt omdat dit (toch) als "draft" wordt opgeslagen, dat dan weer wel :-).

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!