2 laptops linken

  • Beste allemaal,


    Ik heb hier 2 laptops liggen die ik aan elkaar wil linken. Ik wil graag dat ze dezelfde inloggegevens en bestanden hebben, maar dat alles wel draadloos. Nu zou ik het liefst iets als ubuntu op de laptops zetten. Is wat ik hierboven vraag dan mogelijk (Mbv bijvoorbeeld een ubuntu server)? Iemand dit dit weet of een betere oplossing heeft?


    Alvast bedankt!

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je wilt dus 2 laptops waarop hetzelfde gebeurd en gedaan gaat worden?


    Ik denk dat dat alleen werkt in combinatie met een server, waarbij je op beide laptops kan inloggen op de server en zo het server bureaublad naar voren haalt. Maar 2 laptops zo linken dat je 2 dezelfde bureaubladen krijgt gaat hem niet worden.

  • Hoe bedoel je 2 dezelfde bureaubladen? Ik wil gewoon dat als ik iets opsla op de ene computer dat het dan ook op de ander staat. Dat ik programma's een keer hoef te installeren. Ik zou hier eventueel een server voor kunnen gebruiken, maar weet iemand dan hoe dit werkt of iemand die een tutorial heeft of iets in die richting? :)

  • Ik snap het probleem.


    Zelf heb ik 1 PC thuis staan en heb altijd laptop/tablet mee onderweg. De oplossing die ik gebruik is Teamviewer en binnen teamviewer de optie "toegang zonder zicht"
    De pc gebruik ik dan als opslag locatie voor alle bestanden ect waar ik makkelijk bij kan via teamviewer.


    Mocht je extra uitleg wensen hoor ik het graag van je.

  • Hallo,


    Ik heb dit ook eens geprobeerd! 1 vaste PC met alles op geïnstalleerd en daarna mijn netwerk geconfigureerd dat ik via extern bureaublad er aan kon. Dit gaat allemaal super. Maar grafisch is dat mindergoed,soms zelf trager en haperend.
    (De Pc waar ik alles op draai kan het zeker aan qua snelheid enz)


    Ik heb nu al mijn programma's dubbel geïnstalleerd ( diegene die ik toch op beide PC's gebruik).
    Daarna heb ik OneDrive geïnstalleerd en deze zodanig ingesteld dat al mijn documenten, fotos, favorieten,bureaublad,..
    Gesynchroniseerd worden tussen alle Pc's


    Dit gaat voor mij stukken beter.


    Ik gebruik bijvoorbeeld Microsoft Visual Studio 2013 op mijn laptop (in de avondlessen),
    Als ik thuis ben kan ik gewoon verder werken met hetzelfde programma. ik hoef enkel het programma te openen en naar mijn documenten te gaan. Openen en voila!


    Dit geld ook voor mijn 'save game' van mijn spelen die ik soms nog speel. gewoon spel starten en voila!


    Soms moet je eventjes geduld hebben zodat hij alles kan synchroniseren.



    Met Vriendelijke Groet,


    A.Tytgat

  • Nog iets wat ik graag zou willen weten. Ik heb thuis al een ubuntu server staan en wil daar dus graag een desktop op aansluiten. Is het mogelijk om op de server een user aan te maken en vervolgens ervoor te zorgen dat de laptop die user kan gebruiken?

  • Als je dan toch al een ubuntu server heb zou ik deze om gooien naar een windows server, of Vshpere erop gooien en dan virtueel een ubuntu & een windows server draaien.


    Dan kan je op de windows server AD activeren, op de ubuntu server SAMBA installeren SAMBA met de ad koppelen. De twee laptops in je domein donderen, een file location policy instellen dat de my documents etc op een aparte locatie staat. (Meestal of een losse file server, en in deze situatie zou ik hem gewoon op de D:\ schijf van je windows server neer knallen).


    En dan over waar je inlogt kan je dan naar die centrale locatie kan. Als andere optie is kan je ook nog dat er tijdens het inloggen een net use command wordt uitgevoerd via cmd prompt waardoor je een extra netwerk schijf bij je deze computer krijgt waardoor je dan al je bestanden kan bekijken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!