Onderzoek: Thuiswerken

  • Beste,


    Voor mijn studie in Smart mobile is ons gevraagd om een onderzoek te
    houden over thuiswerken, waarna we een applicatie kunnen bouwen die
    gericht is op thuiswerken.


    Wij hebben echter besloten, en in overleg met de docenten, om onderzoek te doen naar thuiswerken en de kosten en baten daarbij.


    We zijn vooral benieuwd of jullie als werkgever vertrouwen hebben in
    thuiswerkers, en als werknemers jullie efficiënter thuis of op kantoor
    zijn.


    Als jullie zo vriendelijk willen zijn de enquête zo goed mogelijk in te
    vullen ben ik jullie enorm dankbaar en kan ik het onderzoek afronden.


    Link naar onderzoek: Onderzoek kosten en baten thuiswerken

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ouch: "rijstijden"


    Kan helaas de enquête niet invullen omdat ik niet vanuit huis werk en ik geen 0 dagen kan invullen, maar mijn opdrachtgever zou dit wel toelaten.


    En heel sporadisch maak ik hier gebruik van wanneer het voor mij fijner is om me even compleet af te zonderen. Aangezien ik op mijn werk vaak wordt aangesproken door collega's over nieuwe ideeën en bug meldingen.


    Of er wordt mij gevraagd dingen uit te zoeken of snel tussendoor een klein tooltje te maken.


    Hier heb ik geen last van wanneer ik vanuit huiswerk, aangezien ik dan enkel en alleen met de directeur, een manager en afhankelijk van de opdracht mijn directe collega van doen heb.


    Ondanks deze voordelen kies ik er toch voor om op het bedrijf te zitten, vooral ook omdat zoals jullie waarschijnlijk weten in development ook veel research en documentatie gaat zitten. En aangezien ons bedrijf development niet als corebusiness gezien wordt lijkt het mij op de lange termijn ingewikkeld om precies te verantwoorden wat ik allemaal heb gedaan om aan 8 uur op een dag te komen.


    Wanneer je op het bedrijf zelf zit dan is dit allemaal wat transparanter en daar voel ik me zelf prettiger bij.


    Zou voor zowel de werkgever als de werknemer wel fijn zijn om iets slims te verzinnen om verrichte werkzaamheden naar beide kanten toe transparant te maken. Dingen die ik de afgelopen week heb onderzocht en gedaan kan ik nog wel verantwoorden, maar op de vraag wat heb je in de afgelopen maand allemaal gedaan wordt al een stuk lastiger.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!