Foutje bij hack Sony

  • De FBI beweert dat ze vrij zeker zijn dat de hackers uit Noord-Korea komen.
    Bij de aanval werden immers bijna continu proxy servers gebruikt om hun identiteit te verbergen,
    echter zijn er enkele aanvallen geweest waarbij er (vermoedelijk per ongeluk) geen proxy server werd gebruikt.
    In al deze uitzonderlijke gevallen was het een IP van Noord-Korea.


    Wat denken jullie, toeval?
    De FBI lijkt me op zich wel een betrouwbare partij voor zo iets, nee? ;)

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • FBI betrouwbaar? dat zijn 2 woorden die niet in 1 zin passen.
    Het vreemde is dat ze direct na de Sony aanval direct wezen naar Noord-Korea met zeer weinig bewijs. Want het Sony network wist nog niet wat er juist met hun network was gebeurd. Pas na 24 uur hebben ze alle schade kunnen opmeten. (3/4 van de file servers leeg gemaakt, etc)
    Dus zo snel met de vinger wijs is onmogelijk om te bewijzen...

  • Ik vertrouw al jaren Amerikaanse instansties niet meer. Omdat ze met te weinig/foutief bewijs naar buiten komen. Om na een bepaalde tijd te zeggen van we waren toch verkeerd omdat... Er zijn ook veel security mensen (ICT sector) waaronder 1 van mijn docenten (die trouwens zijn CCIE heeft) zeiden van dat onderzoek veel te snel was afgerond. Kijk naar Belgacom. Gehacked geweest. Maleware/spyware geinstalleerd maar het heeft toch een maand geduurd voordat we te weten zijn gekomen dat het van de Britse geheime dienst komt.
    Mijn conclusie: Trek niet te snel conclusies uit te weinig bewijs.

  • @mitchellve
    Ze hebben reden tot denken dat Noord-Korea erachter zit, het zou om een film gaan die Sony zou uitbrengen.
    Daar wordt de leider Kim Jong Un namelijk in een dood complot gezet wat niet echt gewaardeerd werd door de leider.


    Ze hebben er alles aan gedaan om te voorkomen dat die film uitgebracht werd, toen het eenmaal zo was werden ze echt boos.

    External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.


    Ze verklaren oorlog vanwege sancties, dus zou niet zo snel een conclussie trekken dat Amerika onschuldig het vingertje wijst.
    Dit gaat verder dan een Hack, er zit veel meer gedachte achter dan wij waarschijnlijk weten en ooit naar buiten zal worden gebracht.

  • @Wmdiensten dat weet ik ook wel waarom ze het zouden hebben gedaan. Maar ik vind het gewoon vreemd dat Noord-korea sony heeft gehacked als je weet dat Noord-Korea qua wetenschap en technologie altijd heeft achter gestaan. Kijk naar de militaire apparaten. komen nog allemaal uit de koude oorlog. Dus ik vind het vreemd dat ze sony hebben gehacked met zeer weinig middelen. terwijl sony heel veel middelen heeft om zich hiervoor te verdedigen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!