Criminals blue - revamped

  • Op de Git pagina staat volgens mij een fout in het PHP template:

    PHP
    // Check if the user is logged in, if not no need to be here...
    if (LOGGEDIN == FALSE) { header('Location: ' . ROOT_URL . 'index.php'); }
    
    
    // Your PHP code


    Volgens mij is dit een redelijk wijdverbreid misverstand: header('Location: ...') transporteert je niet direct automagisch naar een nieuwe locatie, dit gebeurt pas aan het einde van het script omdat headers onderdeel van output zijn.


    Dit is wat er achtereenvolgens gebeurt als LOGGEDIN gelijk is aan FALSE:

    1. de Location header wordt ingesteld op ROOT_URL.'index.php'
    2. "// Your PHP code" wordt gewoon uitgevoerd
    3. je wordt geredirect naar ROOT_URL.'index.php'

    Meestal is het de bedoeling dat de uitvoering van code direct gestaakt zou moeten worden na het uitgeven van een header('Location: ...') statement. Daarom is het ook zaak dat dit statement vrijwel altijd gevolgd zou moeten worden door een exit; statement.


    Het weglaten van dit exit; statement kan het verschil betekenen tussen een veilige of een onveilige applicatie...


    Ik heb de rest van de code nog niet bekeken, maar ik hoop dat hier op andere plaatsen wel in is voorzien.


    Omdat je in een applicatie vaak redirect zou je hiervoor een functie kunnen introduceren (inclusief exit, zodat je dit nooit meer vergeet):

    PHP
    function redirect($link) {
        header('HTTP/1.1 303 See Other');
        header('Location: '.$link);
        exit; // so we never forget :)
    }
  • Ik krijg nu deze error:


    #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '3, 'layout', 'begangster', '')' at line 1

  • Ik krijg nu deze error:


    #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '3, 'layout', 'begangster', '')' at line 1

    kan je even die lijn code posten? dan kunnen we je erbij helpen! Dit is ergens " of ' teveel of te weinig op die lijn.

  • Kleine fix uitgevoerd om te controleren of de installer nog steeds aanwezig is.
    Daarnaast in plaats van fopen(.. r+) is het fopen(w+) geworden zodat config.inc.php altijd schoon wordt weg geschreven.


    Daarnaast krijg ik zelf geen SQL errors bij een clean install?

  • goedemorgen,


    Ik had vanmorgen wat tijd over en ik dacht he, laat ik eens kijken of ik git nog redelijk snap en hoe het werkt. En dan is het gelijk een mooi moment een wat te updaten en iets nieuws toe te voegen.


    Bij deze is er een Development branche aangemaakt waarin een update zit verwerkt voor het vliegveld. Met deze update is het mogelijk om een eigenaar aan te wijzen voor het betreffende vliegveld van dat land. De eigenaar van het vliegveld kan dan de prijs bepalen voor hoeveel er gevlogen mag worden uit dat land.


    (Url naar branche: https://github.com/Pattoow/Criminals/tree/Development)


    Screenshot:


    Daarnaast zijn er wijzigingen aangebracht in de installer en handmatige sql bestand om de nieuwe SQL tabel te ondersteunen.
    Als laatste zijn de TPL bestanden voor het menu gewijzigd zodat vliegveld gewoon vanuit het menu benaderbaar is.


    Opbouwende kritiek is fijn, eventuele ideeën ook. Reactie met alleen afkraken kan je achterwegen laten ^^

  • Is "kapot" gemaakt. :P


    PHP
    Fatal error: Uncaught --> Smarty: Unable to load template file 'clan/index.tpl' <-- thrown in /home/criminals/domains/criminals.dimoweb.com/public_html/lib/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php on line 129

    http://criminals.dimoweb.com/i…n/index.php?page=overview



    PHP
    Notice: Undefined index: clan_owner in /home/criminals/domains/criminals.dimoweb.com/public_html/templates/templates_c/88911ae465a4d1ebecffb4a106cb702549a4dda2.file.overview.tpl.php on line 75
  • er gaat ergens nog niet iets helemaal goed denk ik :p


    Code
    Fatal error: Call to a member function fetch_assoc() on a non-object in E:\root\criminals\ingame\vliegveld.php on line 40

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!