Sticky Criminals blue - revamped

ICTscripters maakt gebruik van cookies. Door het gebruiken en browsen naar onze site gaat je automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie

• mitchellve wrote:

Patrick wrote:

Is hier uberhaupt nog interessse voor om dit verder uit te breiden?
      Ik heb niet echt het idee dat het namelijk nog enig zins populair is (Criminal games).
      Ik denk vooral op educatief vlak nog wel interesse is :)
      Klinkt misschien stom maar hier heb ik van "deftig" php code leren schrijven :)
      Dat is zeker maar ik denk ook dat het een leuke basis om ook andere dingen op te bouwen. Je kan het deel criminals er ook uitgooien.
      Met vriendelijke groet,

Jeroen
    • Jeroen.G wrote:

mitchellve wrote:

Patrick wrote:

Ik heb niet echt het idee dat het namelijk nog enig zins populair is (Criminal games).
      Ik denk vooral op educatief vlak nog wel interesse is :) Klinkt misschien stom maar hier heb ik van "deftig" php code leren schrijven :)
      Dat is zeker maar ik denk ook dat het een leuke basis om ook andere dingen op te bouwen. Je kan het deel criminals er ook uitgooien.

Dan kan je het net zo goed volledig opnieuw schrijven. Er is gewoon weinig animo voor criminal games.
      Met vriendelijke groeten,
      Tredgy
    • Jeroen.G wrote:

mitchellve wrote:

Patrick wrote:

Ik denk vooral op educatief vlak nog wel interesse is :) Klinkt misschien stom maar hier heb ik van "deftig" php code leren schrijven :)
      Denk dat je dan beter een framework kan pakken, kost minder werk en zit alles in wat je nodig hebt.
      PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
      Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !
    • Op de Git pagina staat volgens mij een fout in het PHP template:

PHP Source Code

1. // Check if the user is logged in, if not no need to be here...
      2. if (LOGGEDIN == FALSE) { header('Location: ' . ROOT_URL . 'index.php'); }
      3. // Your PHP code

Volgens mij is dit een redelijk wijdverbreid misverstand: header('Location: ...') transporteert je niet direct automagisch naar een nieuwe locatie, dit gebeurt pas aan het einde van het script omdat headers onderdeel van output zijn.

Dit is wat er achtereenvolgens gebeurt als LOGGEDIN gelijk is aan FALSE:
      1. de Location header wordt ingesteld op ROOT_URL.'index.php'
      2. "// Your PHP code" wordt gewoon uitgevoerd
      3. je wordt geredirect naar ROOT_URL.'index.php'
      Meestal is het de bedoeling dat de uitvoering van code direct gestaakt zou moeten worden na het uitgeven van een header('Location: ...') statement. Daarom is het ook zaak dat dit statement vrijwel altijd gevolgd zou moeten worden door een exit; statement.

Het weglaten van dit exit; statement kan het verschil betekenen tussen een veilige of een onveilige applicatie...

Ik heb de rest van de code nog niet bekeken, maar ik hoop dat hier op andere plaatsen wel in is voorzien.

Omdat je in een applicatie vaak redirect zou je hiervoor een functie kunnen introduceren (inclusief exit, zodat je dit nooit meer vergeet):

PHP Source Code

1. function redirect($link) {
      2. header('HTTP/1.1 303 See Other');
      3. header('Location: '.$link);
      4. exit; // so we never forget :)
      5. }