Criminals blue - revamped

  • Hey mensen ben ook maar weer eens aan het klooien, misschien ook weer iets leuks ervan maken.


    heb hem geupload en wil nu inloggen helaas heb ben ik er even tussen uit geweest dus mijn skills zijn wat roestig (als ik ze al had)
    heb de game helemaal geupload zoals ik al zij en de database staat op, echter heb ik een php 7 en deze geeft een fout. ben even wezen zoeken maar zoals ik al zij skills bla bla bla.


    zie hier de foutcode
    Deprecated: Function mcrypt_create_iv() is deprecated


    deze krijg je zodra je een account wil aanmaken, ik ben er al achter dat mcrypt niet meer gebruikt word in php7 maar hoe los ik dat nu op. er kan zich nu niemand registreren.


    zie hier de website om te de fout te zien (tijdens het account creeren)
    https://beta01.dvalken.nl/index.php

  • Although is het wellicht toch handiger om het eigenlijk in een framework te gieten waar ik de laatste tijd toch meer voorstander van ben geworden als het gaat voor beginnende programmeurs om zaken te leren.

    Je bedoelt een bestaand framework zoals ZF, Laravel etc?


    Ja en nee. De bron moet ik je even schuldig blijven maar ik heb ergens een argument gelezen dat als je als bedrijf software ontwikkelt en daarbij inhouse bedrijfsspecifieke of -kritische applicaties of functionaliteit hebt, dat er best iets voor te zeggen is om dit gewoon zelf from scratch te ontwikkelen.


    Je moet daarbij wel beproefde principes en methoden gebruiken uiteraard gezien, ahem, het kleurrijke verleden van 'mafia games', maar je kunt deze best toepassen zonder de gebruikmaking van een framework. Je maakt dan in zekere zin een applicatiespecifiek framework. Dit komt de software ook ten goede omdat deze is afgestemd (tailored to fit) op het systeem, in plaats van een of ander prefab ding waar je misschien wat muren uit moet slopen.

  • Je bedoelt een bestaand framework zoals ZF, Laravel etc?
    Ja en nee. De bron moet ik je even schuldig blijven maar ik heb ergens een argument gelezen dat als je als bedrijf software ontwikkelt en daarbij inhouse bedrijfsspecifieke of -kritische applicaties of functionaliteit hebt, dat er best iets voor te zeggen is om dit gewoon zelf from scratch te ontwikkelen.


    Je moet daarbij wel beproefde principes en methoden gebruiken uiteraard gezien, ahem, het kleurrijke verleden van 'mafia games', maar je kunt deze best toepassen zonder de gebruikmaking van een framework. Je maakt dan in zekere zin een applicatiespecifiek framework. Dit komt de software ook ten goede omdat deze is afgestemd (tailored to fit) op het systeem, in plaats van een of ander prefab ding waar je misschien wat muren uit moet slopen.


    Mwah daar ben ik het niet helemaal mee eens de beproefde frameworks hebben niet voor niks zoveel progrmmeurs die het gebruiken. In framework zitten heel veel zaken waar ik persoonlijk zelf half over nadenk als ik iets implementeer. Wellicht miscchien niet de meest optimale kezue maar een login systeem bijvoorbeeld welke door 1000'den mensen gecontroleerd / bekeken en gebruikt wordt beschouw ik als veilig.


    Ik wil niet na hoeven te denken over standaard functionaliteit, ik wil niet elke keer als ik een external API wil aanvliegen eerst heel de API wrapper zelf te schrijven, ik wil een composer package binnen harken welke naar mijn mening betrouwbaar is en die gebruiken. Ik wil makkelijk dependency injections gebruiken, relation models w/e zonder dat ik er zelf heel erg over na hoef te denken hoe de onderlaag werkt.


    Wil ik weten hoe het werkt? Uit eindelijk wel maar als ik aan het programmeren ben aan mijn eigen project wil ik snel door kunnen en met mijn core bezig zijn en niet eerst rand zaken bouwen / verbeteren aanpassen om zaken voor elkaar te krijgen.


    En de overhead van een framework? Mwah die merk je amper tot niet op een normale website (face it, hoeveel 100K+ websites bouw je nou echt in de maand :-)). Daarnaast de termen lazy loading ed. is ook normaal in deze tijd.


    Then again, voor zelf bouw is ook genoeg te zeggen, en veel composer packages die worden geschreven worden ook middels scratch gebouwd, hell ik ben blij met die programmeurs, die denken over zaken na waar ik niet / nauwelijks of nooit aan zou denken. :)

  • Het hoeft ook niet zo zwart wit (alles of niets) natuurlijk. En als er een module/lib ligt voor het communiceren met een API ga je die niet zelf schrijven. Uiteraard gebruik je dan dat soort componenten. Het maatwerk zou je ook nog steeds zo moeten schrijven dat dit potentieel herbruikbaar is. Ik stelde nergens voor dat je een baksteen zou moeten programmeren :).

  • Tijd voor simpelweg password_hash() + password_verify()? :p

    Hij geeft dit aan op php.net
    ---------------------------------------
    Warning
    This function was DEPRECATED in PHP 7.1.0, and REMOVED in PHP 7.2.0.
    Alternatives to this function include:


    ---------------------------------------


    echter krijg ik het niet aan de praat, hoe add ik die reactie van jou? zoals ik al zij het is eff geleden en zie hem even niet

  • Waar staat dat volgens jou?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!