design (beginnen)

  • Je kan kijken naar paintshop pro 7 (heb even rond lopen kijken op google) maar als je gewoon zonder problemen goede logo's dan kom je weer op betaalde software.


    maar als andere gratis software waten dat beter is dan betaalde dan heb ik niks gezegd :P

  • Ik blijf het mensen aanraden,(Adobe)Photoshop.
    Dit is veruit het best ontwikkeld programma.


    Ik raad je Photoshop niet aan ;) waarom? Photoshop is een bitmap-georiënteerd programma, hiermee wordt bedoelt dat hij alles in pixels renderd. Wanneer je je logo gaat vergroten/verkleinen zal photoshop pixels weg/bijrekenen waardoor je HEEL snel kwaliteitsverlies krijgt.


    Welk programma moet ik dan wel gebruiken? Adobe Illustrator, dit is een vector-georiënteerd programma. Het verschil t.o.v. pixels is dat een vector gebaseerd is op een wiskundige formule (punt A naar punt B, ook wel ancor genoemd). Zo behoud je altijd je kwaliteit tijdens het vergroten/verkleinen van je logo.


    Photoshop heeft overigens wel een aantal vector-georiënteerde functies (pen tool bijvoorbeeld) alleen deze zijn niet echt onderhoudsvriendelijk mbt jouw doel in het designen.

  • Ik raad je Photoshop niet aan ;) waarom? Photoshop is een bitmap-georiënteerd programma, hiermee wordt bedoelt dat hij alles in pixels renderd. Wanneer je je logo gaat vergroten/verkleinen zal photoshop pixels weg/bijrekenen waardoor je HEEL snel kwaliteitsverlies krijgt.


    Welk programma moet ik dan wel gebruiken? Adobe Illustrator, dit is een vector-georiënteerd programma. Het verschil t.o.v. pixels is dat een vector gebaseerd is op een wiskundige formule (punt A naar punt B, ook wel ancor genoemd). Zo behoud je altijd je kwaliteit tijdens het vergroten/verkleinen van je logo.


    Photoshop heeft overigens wel een aantal vector-georiënteerde functies (pen tool bijvoorbeeld) alleen deze zijn niet echt onderhoudsvriendelijk mbt jouw doel in het designen.


    Daar heb je wel gelijk in :)


    Maar het blijft wel een goed programma voor bijvoorbeeld het maken van banner of signatures :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!