Aansprakelijkheid gratis dienstverlening

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Je kan daarnaast nog 2 dingen doen
      Je stelt de volgende dingen voor:

1) Alles op papier is af, wat hij zei dat er gedaan moet worden.
      Indien er weer nieuwe items zijn, nieuwe lijst en weer opnieuw betalen.

2) Je verkoopt hem een credit pack (1 credit = €15 = 1u/werk).
      Elke nieuwe functie of hulp dat hij nodig heeft kost hem x credits, zo is de prijs nooit zo centraal.

Dan zou ik gewoon je op een rustig tempo zetten en niet te veel antwoorden.
      Gewoon 2x per dag op zijn vragen.

Het is mogelijk maar het kost je voor die functie zoveel euro.
      Want mijn facturen moeten ook betaald worden.
    • mitchellve wrote:

Hij heeft geen enkele poot om op te staan.
      En de volgende keer dat hij je uitscheld neemt dit op met een recorder.
      Hierna kan je 2 opties nemen =
      1) je dient zelf een klacht wegens lasten en eerroof.
      gevolg= je hebt met denk ik een mondelinge overeenkomst dus 50% 50% kans dat je wint.
      2) hij dient zelf een klacht in. Dan kan je als bewijs binnen brengen dat hij je constant uitscheld.
      gevolg= je zal waarschijnlijk winnen.

Het is niet noodzakelijk uitschelden, maar meer opmerkingen van:

'Ik zou maar doorgaan nu het heet onder je voeten begint te worden.'

'Ik heb je IP-adres.'

'Ik ga stappen ondernemen, ik weet je wel te vinden.'

En meer van in die richten geaarde opmerkingen.

Ook loopt hij stiekem maar persoonlijke gegevens te zoeken, die hij overigens niet heeft, maar wel mensen die mij kennen, die hij op zijn contact lijst heeft.

Alles heeft overigens plaatsgevonden in de Skype chat.
    • Vervelend wat er gebeurd / is gebeurd. Heb zelf niet veel verstand van de juridische stappen die hij of jij kan nemen. Wel heb ik geleerd op school hoe je dit kan voorkomen. Misschien een beetje laat maar andere zouden hier wat aan kunnen hebben.

Maak een functioneel ontwerp (FO) van de applicatie die je gaat maken. Bespreek samen met je klant wat er gemaakt moet worden. Met deze informatie kan je een FO maken. Als dit FO af is laat je je klant dit FO goed keuren. Maak een contract waar bijvoorbeeld in staat dat alles wat besproken staat in het FO gemaakt moet worden, etc.

Ik zal proberen een keer een blog te schrijven over FO's (hoe ik ze heb geleerd te maken op school).

Voor de rest wens ik je succes met deze 'zaak'.
      Met vriendelijke groet,

Dees
    • Gewoon de beste man vertellen dat hij toen der tijd een lijst heeft opgesteld met wensen en dat deze allemaal zijn verwerkt in zijn website.

Indien hij dit aangepast wilt hebben, zou ik gewoon een nieuwe overeenkomst opmaken. Daarnaast wel verzoeken dat hij openstaande facturen betaalt voor je weer verder met hem in zee gaat...

Natuurlijk moet je wel zwart op wit hebben staan dat deze klant akkoord heeft gegeven op jou huidig geleverde dienst ;) anders moet je deze persoon op een manier toch tevreden stellen ben ik bang...
      Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?