Hulp nodig met mijn TP PowerLine AV500

  • Allereerst,


    Ik ben Twalig, ik ben 18 jaar en woon in omstreken Utrecht.
    Ik ben lid op een ander forum waar Tim zich ook bevind. Via Tim ken ik dit forum dus.
    Ik wou al een enige tijd geleden aanmelden, maar nooit echt gedaan. Dus bij deze.


    Misschien niet echt netjes om meteen hulp te vragen. Maar ik doe het toch, omdat ik zelf er niet meer uit kom.


    Nou goed, ik heb vanaf mijn kamer niet genoeg bereik voor de router. Dus kan ik op mijn computer niet internetten. Dus ik heb bij Azerty een PowerLine AV500 gehaald. Er zijn daarvan 2 adaptertjes. Eentje stop je in je router en in het stopcontact. De andere stop je in de stopcontact en in je computer. Dan heb je als het ware dus LAN via je je stopcontact.
    TP-LINK TL-WPA4220KIT AV500 WiFi Powerline Extender Starter Kit @ Azerty



    Alleen heb ik nu het vervelende probleem dat mijn internet echt heel sloom is. Ik heb het sinds een paar dagen. Hiervoor functioneerde het voor 3/4 maanden uitstekend.


    Mijn vraag is of iemand nog een mogelijkheid weet waar het aan kan liggen. Ik ben bereid veel te proberen. Google hielp ook niet echt.


    Wat heb ik al geprobeerd?
    -Router helemaal resetten (dus hardreset)
    -Router uit het stroom
    -TP link hardresetten, softresseten en beide apdaters 1 dag uit het stroom gehaald.
    -KPN gebeld om te kijken of het misschien aan hun lag, zij hebben veel geprobeerd maar niks werkte.
    -Alle apparatuur met internet afgesloten en geblokkeerd op de router.


    Ik zou het waarderen als iemand misschien weet waar aan kan liggen.


    Bedankt voor het lezen. :D

  • Hallo,


    Het is helemaal niet onbeleefd om meteen een vraag te stellen.
    Maar nu ontopic


    Je geeft aan dat je internet erg sloom is en je je computer hebt verbonden via een powerline kit.
    Zou je misschien een speedtest willen doen?
    Dit kan via speedtest.net .


    Zoals je aangeeft heb je de KPN gebeld.
    Ik leid hier van af dat KPN jullie provider is.
    Ik neem dan aan dat het modem van KPN is en dus een Experia model is. Welk Experia model is het als ik vragen mag?


    Als deze vragen beantwoord zijn kan ik je misschien al gerichter sturen.


  • Ja, wij hebben nu Glasvezel van KPN. Het pakket met 50mb/s up en down.


    Op andere computers die niet verbonden zijn met de TP-Link haal ik 40/50mb/s. Voorheen had ik stabiel 50mb/s up en down en af en toe sloeg dit wel eens over naar 60mb/s.


    Er is dus niks mis met de router volgens mij. Want met Wi-FI van de router af haal ik normale snelheden. Het is echt een probleem bij het TP-Link apparaatje. Maar wat precies voor storingen kan zorgen weet ik niet, vandaar dat ik het even vraag.
    Edit; wij hebben nu een KPN experia box V9. We hadden eerst de V8 maar na een telefoontje van mij hebben ze dit omgewisseld op hoop dat het probleem verholpen zou worden. Dit hielp dus niet.


    Als ik er over een paar dagen nog niet uitkom, dan ga ik maar eens de retour pagina van Azerty bekijken denk ik.

  • Wifi problemen zijn bij die set al bekend. Zag er net snel al 3 met problemen. (Traag internet)


    Mogelijkheid is terug te gaan naar de winkel waar je hem kocht en aanspraak maken op garantie als het nog gaat.


    Bedankt voor het meedenken en meezoeken. Ik waardeer het.


    Zou ik de bron/link mogen hebben waar je dat hebt gevonden? Dan ga ik nog even verder puzzelen. Kom ik er dan echt niet uit dan ga ik inderdaad terug naar de winkel.

  • Hallo,


    Om internet via elektriciteit door te sturen, zou je al binnen hetzelfde circuit (zelfde plon) moeten zitten in je huis.
    Anders wordt dit heel heel traag.
    Zit je op eenzelfde leiding, dan gaat dit heel snel.


    Verder kan elk elektrisch toestel dat je aansluit op dit circuit voor interferentie (storing) zorgen.


    En verder zeker geen splitters of kattenkoppen ertussen steken, ook deze vervormen het signaal.


    Wat je het beste kan doen, is je router insteken in een stopcontact en in een stopcontact er vlak naast (liefst in dezelfde box in de muur) meteen de andere tp-link insteken.
    Dan zit je vlak bij elkaar en kun je kijken of de storing minder is.
    Als het dan wel goed is, zit er ergens anders storing op je elektriciteit en kun je beginnen elimineren door andere toestellen uit te trekken.


  • Dat bedoelde ik dus :) goed uitgelegd @K.Rens

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!