Categories bij naam ophalen uit ID

  • Hallo,
    ik heb namelijk een vraag.


    Ik ben bezig om van 0 een movie straming site te maken.
    Nu het het probleem is dat ik vanuit mijn database de tabel categories, hun ID wil omzetten in de categorie namen.


    Bijvb. :


    Categorie ID #1 = Actie
    Categorie ID #2 = Actie thriller


    En deze gegvens zou ik dan willen laten ophalen samen met een andere tabel, genaamd films. Hier worden de films toegevoegd met hun ID,Titel,en categorie 1,2,5.


    En de bedoeling is dat hij een soort array maakt (of andere soort methode) dat hij alle films bij hun ID kan omzetten naar hun naam en dat hij de ID uit tabel films kan herkennen.
    Zo kan ik op de film-weergave pagina profiel hun categorien ophalen.


    Bijvb. :


    Titel: Remember me
    Jaar: 2010
    Genres: Romantiek, Drama <----
    ....
    ...
    ....


    Is er iemand die mij hierbij kan helpen ?
    Ik ben gerust bereid om hiervoor wel iets te betalen via paypal als dit veel werk eist.

  • Kijk eens naar:
    SQL Fiddle


    éérste query selecteer je alle films die bij een bepaalde categorie horen,
    2de query vraag je alle categorieën op die bij de films horen.


    Let wel even op als je via sqlfiddle test, je kan maar één query per keer uitvoeren. (Dus je al als je het wilt testen één select er moeten uithalen om het te testen).

  • Hier de voorbeeld pagina:
    Moviesplay.be - Bekijk gratis films!


    Bij gernes moet hij dus van categorie de ID omzetten in categorie name.


    Dus Actie,Thriller


    Mijn tabellen op dit moment:


    En tabel van films:


  • Dan moet je er nog een koppel tabel tussen hangen die de categorieën met de films verbind. Dan haal category_id uit de tabel movies. en maak je een extra tabel aan:


    Code
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS `movie_category` (
      `movie_id` varchar(100) NOT NULL,
      `category_id` varchar(5) NOT NULL
    ) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1;


    en dan doe je in die tabel je gegevens over de categorie koppeling dumpen:


    SQL
    INSERT INTO `movie_category` (movie_id, category_id) VALUES (1,1), (1,2), (2,1), (3,2);
  • Zowizo wat ik doe is ilelgaal, maar wat de man deed was het aanbieden van downloaden en dan nog eens verkopen en geld op maken.


    Ik geef mensen gewoon de mogelijkheid ze te kunnen bekijken zoals popcorn time.


    In andere landen liggen deze nu wat anders dan in belgië maar ik ga binnenkort voor een andere domeinnaam.


    Ik vind dan dat ze meer acties moeten ondernemen op de torrents sites die het verleiden ervan verhoogd.


    Ze zouden meer geld daaruit kunnen slaan en dan deze man zon boete te geven waarvan hij hem hoogstens kan afbetalen met €10 p/m torrents sites verdienen miljoenen


    dag van vandaag is alles illegaal..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!