Mysqli fout

  • Beste,


    Ik ben dus bezig met Mysqli, nu lukt het me aardig alleen ik krijg bij deze een foutmelding

    Citaat

    Unexpected } on line ...


    Het gaat dus om het stukje van de "} ELSE {"
    Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?


  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je doet niet openen:
    if ($con->real_query(' SELECT * FROM news ORDER BY id DESC LIMIT 5 '));


    Maar wil wel sluiten:
    }else{
    echo 'Momenteel zijn er nog geen Updates/Storingen.!';


    Een bracket bij de if toevoegen en er één onder de echo toevoegen zal je probleem oplossen.


    Overigens doe je geen MySQLi maar doe je gewoon MySQL en maak je gebruik van een MySQLi verbinding. MySQL en MySQLi zijn qua taal exact hetzelfde, ze gebruiken alleen beiden een andere manier van verbinding maken en hebben daarom andere PHP functies nodig (met soms wat meer parameters).


    Groet,


    Lars


  • Het is me inmiddels gelukt:


  • Zo is het inderdaad ook mogelijk ;).
    Overigens vind ik mysqli_free_result($res); vrij overbodig. Het levert naar mijn inziens geen tot weinig besparing op m.b.t data of snelheid dus je kunt het net zo goed weglaten.
    En denk er eens over om gewoon je gehele MySQL in een PHP echo te zetten en dan de variabelen d.m.v. '..' erin te zetten in plaats van elke keer de PHP tags gebruiken, want dat maakt je script wel sneller langzamer.

  • Zo is het inderdaad ook mogelijk ;).
    Overigens vind ik mysqli_free_result($res); vrij overbodig. Het levert naar mijn inziens geen tot weinig besparing op m.b.t data of snelheid dus je kunt het net zo goed weglaten.
    En denk er eens over om gewoon je gehele MySQL in een PHP echo te zetten en dan de variabelen d.m.v. '..' erin te zetten in plaats van elke keer de PHP tags gebruiken, want dat maakt je script wel sneller langzamer.


    Dus als ik het goed begrijp zeg je dat het alsnog beter is om dit gedeelte in de echo te verwerken?

    PHP
    <b>
             <font color="black">
                <div class="ititle"><?php echo $row['subject']; ?></div>
             </font>
          </b>
          <div class="nitem">
             <?php echo ubb( $news ); ?>
             <a href="/?p=news&part=view&id=<?php echo $row['id']; ?>&title=<?php echo $row['title']; ?>" id="tooltip" class="a_p" title="<?php echo $row['message']; ?>">Meer...</a>
          </div>
          <br />

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!