Van USB booten

  • Beste ICT'ers,


    Mijn probleem is wat moeilijker dan mijn titel zal doen vermoeden. Ik probeer van een USB te booten, maar ik heb een aantal problemen. De pc is namelijk een van de oude computers van mijn school. Deze worden nu door ons gebruikt, maar aangezien er een restricted user account opzit, kunnen we er heel weinig mee.


    De problemen:


    - Er zit een BIOS wachtwoord op die we niet weten (IT van school heeft ook geen idee)
    - Er zit een Administrator account op waarvan we het wachtwoord niet weten (IT van school heeft ook geen idee)
    - CMD is uitgeschakeld
    - REGEDIT is uitgeschakeld
    - GPEDIT.MSC is uitgeschakeld
    - Task manager is uitgeschakeld


    Is er een manier om de windows 7 die er nu staat eraf te gooien en er een nieuwe op te zetten? Ik heb een bootable USB. Ik kan er alleen op dit moment niets mee.
    Weet iemand wat te doen?

  • Aangezien je niet kan booten vanaf USB zonder het bios aan te passen,
    dien je eerst het BIOS te resetten.
    Dit kun je doen door de jumper op het moederbord er uit te trekken en de batterij die erin zit eruit te trekken.


    Na enkele minuten steek je de batterij er terug in en start je de computer op zonder jumper.
    Zet hem na het laden van bios weer af en steek de jumper terug op zijn originele plaats.


    Zo kun je je bios wachtwoord resetten mits het inderdaad een oude computer is.

  • Het is een laptop en de batterij is bij deze niet makkelijk te bereiken. Kan ik die erin laten zitten en de stekker eruit halen?


    Bij een laptop kan je inderdaad ook gewoon de stekker eruit halen. Maar dan moet je wel zoals Lars zei de accu eruit halen.


    Vergeet niet om daarna nog even op de aan en uit knop te drukken (met batterij eruit en de accu) zodat je zeker weet dat alles ook ontladen is.


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!