Buitenlandse stage

  • Beste lezer,


    Het tweede semester van dit schooljaar moet ik een halfjaar (112 schooldagen) stage lopen. Ik zit in de derde en als je in de derde zit mag je als je wilt ook in het buitenland stage lopen. Ik heb al wat rond gesnuffeld op het internet maar niet met gewenste resultaten.


    Graag zou ik van jullie weten of jullie ooit stage gelopen hebben in het buitenland, wat je van deze stage vond, waar je stage gelopen hebt of als je nog goede stage plekken hebt in het buitenland hoor ik dat ook graag.


    Mijn stage moet te maken hebben met Applicatie ontwikkeling, het liefst iets met websites. Ook gaat mij voorkeur uit om in Engeland stage te lopen.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik heb vorig jaar een week stage gelopen in Goch (net over de grens in Duitsland), op een Realschule en ik vond het erg leuk! Zeker ook omdat een Realschule iets compleet anders is als de Nederlandse middelbare school (Realschule is +/- vmbo-t/havo) en je gewoon in een compleet andere cultuur bent. De Duitse scholen in het bijzonder zijn dan heel erg autoritair, m.a.w. niks afgezakte broek, spijbelen en docentje uitdagen maar daar is de klas stil als de docent zegt stil en als je binnenkomt zegt iedereen in koor "Guten Morgen Herr ...". Erg indrukwekkend dus :). Wat ook grappig was dat ik op maar 30 minuten fietsen van de grens afzat, en op 45 minuten fietsafstand van Center Parcs Het Heijderbos. Door die afstand kon ik daar gewoon met korting verblijven en was het prima te doen (en 's avonds lekker in het zwembad en wildwaterbaan haha).


    Ook dit jaar moet ik weer een stage doen, deze keer 2 maanden fulltime en moet het in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland zijn :). Dus ik ga me er rond december ook weer in verdiepen, ik moet in mei/juni van volgend jaar.


    Maar het is zeker de moeite waard en ook als je een branche gaat doen wat niet compleet verschillend is, is het aan te raden. Als je straks een baan aangeboden krijgt in Duitsland/Engeland/België weet je al een beetje hoe het daar gaat en dat is zeker meegenomen. Ik raad je zelf Duitsland aan, zeker voor het kantoorleven. Het kantoorleven daar is namelijk veel zakelijker dan hier. Ik weet niet of je Jiskefet kent van vroeger, maar wat je daar ziet is in Duitsland het tegenovergestelde: aanspreken met ú en niks boterham onder werktijd eten en continu naar de koffie automaat. Engeland weet ik niet helemaal maar lijkt me meer vergelijkbaar met Nederland. Enig voordeel met Engeland is dat als je geen Duits spreekt dat je daar met Engels natuurlijk beter terecht kunt, al kunnen veel bedrijven in de IT in Duitsland ook vast wel goed Engels hoor :).


    Als je meer info wilt over Duitsland moet je me maar contacteren, ik spreek zelf vloeiend Duits en volg er een HBO-opleiding in dus ik kan je vast en zeker wel helpen ;).

  • Ik heb een korte stage bij TomTom gedaan. Het was een soort snuffelstage en we hebben daar 1 week lang elke dag met een andere afdeling meegelopen. Was erg leuk! Het is wel hier in Amsterdam, maar er spreken vrij weinig mensen echt vloeiend Nederlands. Misschien iets voor je?

  • Ik heb een korte stage bij TomTom gedaan. Het was een soort snuffelstage en we hebben daar 1 week lang elke dag met een andere afdeling meegelopen. Was erg leuk! Het is wel hier in Amsterdam, maar er spreken vrij weinig mensen echt vloeiend Nederlands. Misschien iets voor je?


    Waar bij TomTom? Heb zelf namelijk ook een halfjaar stage gelopen bij TomTom :)


    @TS, wat wil je weten? Ik heb zelf geen buitenlandse stage gedaan maar wou dit wel graag. Misschien dat ik je daarom wel wat kan vertellen. Ook omdat ik bij TomTom stage heb gelopen. Welke een internationaal bedrijf is. Communicatie dient daar dan ook in het Engels te geschieden.


    Mvg,
    Tim

  • Heb zelf geprobeerd om ook dit jaar in het buitenland stage te lopen. Genoeg bedrijven gevonden (amerika, canada, curaçao) maar allemaal zonder enige vorm van subsidies, onkostenvergoedingen etc. Zou er dus op neer komen dat ik zelf alles moest betalen inclusief vliegticket, verblijf, eten en noem maar op. Dit is misschien een beetje offtopic maar wel iets waar je op moet letten.


    Succes verder!

  • L.Groot zei op 09-09 dat ik misschien in aanmerking zou komen voor de Erasmusbeurs. Dit heb ik een week daarna nagevraagd aan mijn stagebegeleider en deze zei dat ik daar in aanmerking voor kwam. Deze is inmiddels aangevraagd.


    Ook heb ik al een appartement gevonden om in te verblijven. Ik heb veel tips gekregen van vrienden en familie en hier kwam bijna altijd wel uit dat Spareroom daar toch wel de beste site voor was.


    Dus als je ooit een verblijf plaats (voor langere termijn) in Londen zoekt dan zal ik je zeker Spareroom aanraden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!