Nieuwe of oude CPU socket?

  • Hoi iedereen,


    Mijn moederbord is stuk (geluid werkt niet meer, RMA is gedaan maar valt buiten garantie) en ik moet dus een vervanging vinden.


    Wat zal ik doen?


    Twee vraagstukken:


    1. Zal ik het opgestuurde moederbord terug laten sturen voor 6 Euro. Hij werkt nog wel maar geen geluid.


    2. Zal ik een moederbord kopen met de oudere 1155 socket die past bij mijn huidige CPU. Een Intel I7 2600K. Of zal ik een nieuwere kopen waarbij ik dan dus ook meteen een nieuwe (goede!) CPU moet kopen.


    Wat zouden jullie doen?


    Mvg,
    Tim

  • Naar mijn weten is een 2e generatie i7 nog prima qua snelheid. Als je niet van plan bent om in de nabije toekomst een upgrade van je computer uit te voeren, zou ik een moederbord met socket 1155 aanschaffen en lekker daarop verder werken.


    Als je wel graag wilt upgraden kun je kijken naar de nieuwe Haswell-E (Core i7 5960X, 5930K en 5820K). Dit vereist echter wel een moederbord met socket 2011-3. Je zult dan ook moeten upgraden naar DDR4 RAM geheugen (niet goedkoop). Voordeel is dat je dan voor de komende jaren gebakken zit.

  • Het ligt uiteraard ook ook aan je budget,
    als je minimaal wilt uitgeven kun je het moederboard voor 6 euro laten terug sturen, en vervolgens een USB geluidskaart of een PCIe geluidskaart in je moederboard steken. is het probleem ook opgelost.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!