windows update (100+) / i7 processor (dag later, nog niet klaar..)

  • Hey ICT'ers,


    Mijn PC is zo ongeveer vervangen door me nieuwe alienware laptop van 17inch.. :rolleyes: wat een hele verandering is haha :thumbup:
    Maar mijn nieuwe laptop heeft z'n 104 updates, waarvan er al 80 zijn geïnstalleerd. Hij is dus al bezig sinds gister, maar sinds hij net nieuw is en een i7 processor van de 4e generatie heeft.. Hoort dat niet veel sneller te gaan? Ik ben zelf gewend aan me slome i3 processor :whistling:


    Met vriendelijke groet,


    Lorenzo Pappalettera

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • En bij update 81 krijg ik anneens een melding dat me geheugen bijna vol zit o.0 ik dacht dat ik meer dan genoeg had aan 8gb ram.. wtf

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Dit zijn me specs:


    Processor
    De 4e generatie Intel® Core™ i7-4710MQ processor (6MB Cache, up to 3.5GHz w/ Intel® Turbo Boost)


    Besturingssysteem
    Windows® 7 Ultimate 64-bits - Nederlands


    Videokaart
    NVIDIA® GeForce® GTX 860M met 2 GB GDDR5


    Geheugen
    8 GB DDR3L bij 1.600 MHz (2 x 4G)


    Harde schijf
    500 GB (8 GB hybride, 5.400 rpm, 64 MB cache) SATA 6 Gb/s met NCQ


    Zijn er anders nog programma's die jullie me aan kunnen raden om de laptop te stress-testen, om te kijken of alles wel oké is?
    __
    Nadat me laptop stopte met installeren van updates vanaf update 81 ging hij opnieuw opstarten om de geïnstalleerde updates te voltooien maar toen liet hij ook nog even deze foutmelding zien :/



    Nadat hij opnieuw opgestart was, waren er ongeveer 60 voltooid, 20 mislukt en 20-30 geannuleerd.
    Ik ben nu nog de rest van de updates aan het installeren.. beetje bij beetje^^ dit keer.. en bij het opstarten gebruikt hij altijd z'n 2,30 - 3 GB aan ram.
    Maar dat hebben alle computers als het goed is..?


    Ik zal na de updates wel even ccleaner draaien om de registry te cleanen/fixen, onzin applicaties eraf te gooien en morgen maar even kijken of ik de hele laptop kan testen.. X/ hopelijk is er niks mee aan de hand haha.. zou behoorlijk balen zijn sinds het een nieuwe laptop is van z'n 1.6k - 1.7k euro. :thumbdown:

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Wat het is weet ik niet maar er gaat iets niet goed, productiefout misschien?


    Verder is een i7 niet altijd sneller dan bijv. een i3, dit hangt er helemaal vanaf wat je ermee gaat doen. Een i7 is sneller op kleine processen maar dingen als games kan het zomaar zijn dat een i3 beter presteert dan een i7 omdat je dan geen hyperthreading gebruikt en/of zelfs maar 2 cores...

  • Ok gedaan en er zijn geen problemen gevonden dus blijkbaar is die nog goed.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Waarom windows ultimate?
    9/10 is die ilegaal :s


    Hoezo moet die illegaal zijn dan? Ik heb z'n 1.700 euro betaald (incl. btw en verzendkosten) voor die alienware laptop..

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Waarom ik denk dat het legaal is.
    Het is niet alledaags dat een Gamer of toch altans iemand dat een game pc/laptrop koopt.
    zijn games gaat draaien op een Win 7 Ultimate edition.
    Niet dat het overbodig is ofzo.
    Maar ik snap niet waarom jij een schijffout op je hard disk krijgt dat mét een win 7 ultimate op een windows update.


    Want deze melding geeft aan dat er een schijffout komt omwille van missing files.
    die missing files komt erdoor dat je windows nog niet is geacctiveerd.


    Bij activatie gaat er niet enkel een activatie van je OS.
    Maar worden er dus ook bepaalde files voor je hard disk bijgevoegd.
    Die dus zorgt dat je updates kan ontvangen van windows, zonder dat Micrsoft zal denken dat je software ilegaal is.
    Nee dat kan niet, want je hebt hem geacctiveerd via een licentiesleutel.


    Dus TO THE POINT.
    Ik DENK dat je ilegale software hebt.
    Dit is puur vanuit een module die ik heb geleerd via mijn avond lessen hardware software installaties.


    Ik ga wel even duidelijk vermelden. Dat mijn vermoedes niet kunnen kloppen.
    Ik probeer een analise te maken op de informatie die wij van jouw krijgen.


  • Ja oké meeste mensen waaronder een aantal vrienden van mij hebben een illegale versie maar als je z'n dure laptop koopt lijkt het me raar als je dan geen geld over hebt om dan ook gelijk een legale windows erbij te doen. De Alienware laptop komt normaal met Windows 8.1 maar sinds ik niet gewend ben aan dat systeem en ook nog niet aan wil wennen, heb ik z'n 100 euro extra betaald om Windows 7 Ultimate daarvoor in de plaats te nemen. Ook ga ik hem vooral dagelijks gebruiken voor me studie en wil ik dus niet met problemen komen te zitten als het erop aan komt omdat ik nou eenmaal niet gewend ben aan Windows 8 en heb daarnaast ook nog heel veel klachten gehoord van mensen die deze OS draaien dus tja. Maarja nee de error was zekerste weten niet vanwege de OS want die is legaal en geactiveerd (al bij aankomst door dell zelf).


    Ik snap dat je bij nieuwe computers meestal een boel updates hebt aan het begin en sinds ze nu allemaal geïnstalleerd zijn zonder probleem zal er ook wel niks mis met de Windows Updater zijn maar dat hij zoveel ram geheugen nodig heeft snap ik juist niet. Mijn vermoedens dat ik die error kreeg bij het opstarten was omdat me geheugen dus helemaal vol zat bij het updaten en dus mogelijk de rest van de data die hij probeerde op te slaan niet helemaal goed ging..? Ook had ik op dat moment er nog helemaal geen andere software op gezet, letterlijk net uit de doos.. Aan gedaan en aan het updaten gezet. Maarja als iemand me nou nog stress-testing/benchmark software aan kan raden om hem volledig te kunnen testen zou dat fijn zijn en kan de topic gesloten worden.


    Alienware 17 Full HD-gaminglaptop - Gegevens | Dell Nederland
    (ik ga trouwens een game development opleiding volgen en had al hoge minimale specificaties voor de aan te schaffen laptop en weet dat alienware nogal over-priced is maar ik heb het er wel voor over, sinds het naar mijn weten één van de mooiste laptops zijn op de markt.) ^^

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!