Automatisch aanmaken

  • Hallo,


    Ik ben voor ervaring bezig aan een systeempje. Wat ik nu wil hebben is eigelijk.


    Mappen & Bestanden
    1. Als de gebruiker zich aanmeld komt er automatisch een nieuwe map, hoe zorg ik er voor
    dat er standaart in zon aangemaakte map bestanden komen te staan?


    Database:
    2. Op het moment als de gebruiker zich aanmeld moet er een database worden aangemaakt.
    Met random pass en user en db_name daarin moet dan ook automatisch een sql code worden uitgevoerd


    Ik hoop dat iemand een oplossing weet!
    Alvast bedankt!


    Groeten
    Frenzo

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Waarschijnlijk wil je dat de gebruiker zijn bestanden kan beheren met bijv. FTP? Neem een bestaand pakket en probeer niet het wiel opnieuw uit te vinden. Direct Admin is natuurlijk een bekende, maar er is ook vast een gratis alternatief.


    Mocht je toch zelf aan de slag willen, om je op weg te helpen:


    Database aanmaken is eenvoudig met een gebruiker met genoeg rechten, bijvoorbeeld root:


    SQL
    CREATE DATABASE somedb;
    CREATE USER somedb_user IDENTIFIED BY 'somedb_user_pwd';
    GRANT ALL ON somedb.* TO somedb_user;


    Een map aanmaken is nog eenvoudiger, een simpele mkdir doet zijn werk. Maar hoe wil je vervolgens dat de gebruiker zijn bestanden in deze directory krijgt?



  • Je zou toch gewoon tijdens aanmelden een mapje met zijn/haar ID aan kunnen maken?
    Dit kan je dan met de readdir() functie weer uitlezen, zo zit je altijd goed lijkt me?


    http://84.105.129.190/demo/readdir.php

    PHP
    if ($handle = opendir('rootDir/1')) {
        while (false !== ($entry = readdir($handle))) {
            if ($entry != "." && $entry != "..") {
                echo "$entry\n".'<br>';
            }
        }
        closedir($handle);
    }
  • @Stefan.J
    Ik zit mogelijk verkeerd te lezen, heb hem even nagelezen maar dit is volgens niet wat de TS zoekt.


    Het idee:
    Het zou bijvoorbeeld makkelijk zijn als iemand bestanden upload deze ook weer kan terugzien.
    Hiervoor heb je dan in feite geen database nodig, je doet immers alles via de user zijn/haar ID.
    Maar aangezien de TS iets anders zoekt dan ik als voorbeeld geef is dit niet van toepassing.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!