Problemen met host

  • Hallo,


    ik heb problemen met een host. Ik heb een Saldo staan welke ik wilde laten uitbetalen, zeiden ze me dat dit niet kon. Ik vroeg om een reden begonnen ze me te negeren.
    Enkele dagen hun support te proberen bereiken per mail en hun Live-chat (welke on-line was telkens), kreeg ik geen antwoord. Vandaag ben ik dan de support binnengeraakt met een andere naam en werd direct geholpen.


    Daar werd er vermeld dat je saldo een product is. Echter zie ik dit nergens staan. Dan staat Het saldo van de klant kan alleen onder bepaalde voorwaarden of indien schriftelijk overeengekomen worden teruggestort. er dit in de voorwaarde. Ze hebben me geen enkele voorwaarde vermeld. Het enige dat ze konden zeggen was dat de zeven dagen voorbij waren.


    Nu wil ik dan verhuizen, zeggen ze me dat ik noch mijn saldo noch mijn webhosting terugbetaald kan krijgen (hosting moet nog ingaan binnen 10 dagen(verlengd)).


    Wat kan ik hier tegen doen, want als ze zelfs geen support willen leveren aan mij. Moet ik dan alles wegsmijten van hosting en saldo of niet.


    Tevens wat extra informatie over hun Saldo, het probleem is als je iets wilt bestellen moet je eerst een factuur betalen om zo te gokken hoeveel je nodig hebt. Echter heb ik toch een serieus bedrag teveel genomen waardoor ik met een bedrag zit, dat zit te zweven..

  • Om maar gelijk met de deur in huis te vallen zal ik hier even neerzetten wat voor leugenaar meneer Ferhat is in sommige opzichten en mijn kant van het verhaal te vertellen:



    Tuurlijk, ik snap dat je je geld graag terug wilt, en dat dit vroeger gewoon het geval was en mogelijk was, dit was enkel een extraatje om de klanten tegemoet te komen. Deze is na de overname geschrapt, en enkel met hele hoge uitzondering (denk aan een gehackte bankrekening of paypal account) of gewoon wet koop op afstand nog steeds geldig.


    Bewijzen van de gegevens zijn opvraagbaar door de admins via een PB of e-mail, maar zwart maken vind ik belachelijk.


    EDIT: Verder was de optie om saldo uit te betalen al lang en breed verwijderd voordat jij teveel saldo bestelde.

  • Hallo,


    Allereerst wil ik beide partijen verzoeken om persoonlijke kwesties onderling uit te vechten. Zakelijk kan hier uiteraard over gediscussieerd worden en raad kan er ook gegeven worden. Ik zal ook mijn visie over deze zaak vertellen met de huidige kennis die ik bezit over de juridische aspecten die hier spelen. Maar voordat ik dit doe wil ik wel M.Remijn er wel op attenderen dat iemand voor leugenaar uitmaken niet gewenst is en of hij zich daar ook van wil onthouden. Er is namelijk ook geen sprake van zwartmakerij doordat Ferhat er zich (bewust?) van heeft onthouden om de naam van de hosting te plaatsen.


    Dat was dan het moderatie gedeelte, nu inhoudelijk:


    Ik wil beginnen met een punt die M.Remijn aanhaalt, de wet koop op afstand. Indien de overeenkomst na 13 Juni is afgesloten dan geld er een bedenktermijn van geen zeven, maar veertien dagen! Dit kan uitermate belangrijk zijn indien saldo daadwerkelijk als product wordt verkocht en ook wettelijk als dusdanig gekenmerkt wordt.


    Qua support ga ik er niet op in. Dit lijkt mij ook niet van belang in deze zaak. Een hosting kan ieder support laten vallen zolang dit niet in strijd is met hun voorwaarden en zo lang ze niet nalatig hun service aanbieden.


    Dan over de saldo. Er is blijkbaar een optie geweest en ook blijkbaar vermeld in de A.V. (algemene voorwaarden) dat saldo opgenomen kan worden onder bepaalde voorwaarden. Als deze niet stonden opgeschreven dan zijn er geen om aan te houden en zou dit gewoon moeten kunnen. Maar, doordat de A.V. voorwaarden gewijzigd is zijn er twee dingen waar goed gekeken naar moet worden. Allereerst, mag dat zomaar? Is dit opgenomen in de A.V. dat dit zomaar gewijzigd kan worden zonder melding en/of acceptatie. Ten tweede, is deze wijziging wettelijk acceptabel doordat je eigenlijk op die manier mensen hun geld afneemt terwijl dit duidelijk in de overeenkomst wel kon? Dat laatste is waarschijnlijk een kwestie die enkel een rechter kan bepalen.


    Tevens wat een aandachtspunt is, is de wet van dam. Ik ga hier niet te diep op in omdat ik al genoeg gesproken heb en geen zin heb om hier specifiek op in te gaan. Dit mogen Ferhat en M.Remijn zelf doen.


    Tot slot, saldo. Er moet altijd zeer goed opgelet worden op de juridische aspecten van het hebben van een saldo, zeker met een valuta als de Euro. Hier zijn naar mijn weten strenge regels aan verbonden. Worden deze regels wel nageleefd? Ikzelf ken de specificaties hier niet van en kan daar dan ook geen antwoord op geven.


    Hoop jullie beide hiermee geholpen te hebben.


    Mvg,
    Tim

  • Ik heb expres geen namen van noch personen noch bedrijven vernoemd. Dat is namelijk eerroof. Verder ga ik niet in op M.Remijn zijn post, omdat het op niets slaat. Een klant ook verwijten van een leugenaar is zeer professioneel. helaas zit iknu wel nog een heel jaar vast aangezien ik niets kan terug krijgen. Gisteren waren de 14 dagen voorbij als ik me niet vergis.


    Edit:
    Dit staat in de voorwaarde:
    10.2 De laatste wijziging was op 9 april 2012.

  • Ik heb expres geen namen van noch personen noch bedrijven vernoemd. Dat is namelijk eerroof. Verder ga ik niet in op M.Remijn zijn post, omdat het op niets slaat. Een klant ook verwijten van een leugenaar is zeer professioneel. helaas zit iknu wel nog een heel jaar vast aangezien ik niets kan terug krijgen. Gisteren waren de 14 dagen voorbij als ik me niet vergis.


    Edit:
    Dit staat in de voorwaarde:
    10.2 De laatste wijziging was op 9 april 2012.


    Hallo Ferhat,


    14 dagen geldt bij mijn denken en weten alleen voor een nieuw contract.
    De meeste contracten worden verlengt. Dit is opgenomen in de voorwaarden die M.Remijn neem ik aan ter hand heeft gesteld.
    Tevens kan het zo zijn dat het saldo onder een extra voorwaarden bestaat voor dat product.
    Helaas weet ik niet over welke hoster we spreken laat staan over hoeveel voorwaarden.


    Mocht je toch je gelijk willen halen kun je een jurist in de arm nemen maar ik kan nu al zeggen dat als er samen over gepraat wordt dat er voor alle partijen een redelijke oplossing is.


    Zoals ieder verhaal twee kanten heeft heeft dit verhaal dat natuurlijk ook.
    Al raad ik nogmaals aan om er met elkaar eens goed over te praten

  • Daarnaast moeten we niet vergeten dat een algemene voorwaarde niet bindend hoeft te zijn, als je hem zelf opstelt en niet goed laat keuren. Ik kan me ergens herinneren dat een algemene voorwaarde nog ongeldig kan worden verklaard.


    ^Weet ik niet zeker, dus als iemand het beter weet: Be my guest.

  • Daarnaast moeten we niet vergeten dat een algemene voorwaarde niet bindend hoeft te zijn, als je hem zelf opstelt en niet goed laat keuren. Ik kan me ergens herinneren dat een algemene voorwaarde nog ongeldig kan worden verklaard.


    ^Weet ik niet zeker, dus als iemand het beter weet: Be my guest.


    I be your guest. :)
    Wanneer zijn algemene voorwaarden ongeldig? | ACM.nl

  • Je kan als bedrijf ook opteren voor een minnelijke schikking en bv zeggen dat je de helft van het saldo uitbetaald.
    Zo los ik meestal iets op.


    Dat je hosting niet kunt opzeggen na 14 dagen lijkt me logisch. Dat doen bijna alle providers.
    Indien het contract verlengd werd in de laatste 14 dagen en er niet in het contract staat dat dit (!max! 1 maand) 1 maand op voorhand diende te worden gemeld, dan kun je dit normaal nog opzeggen.
    Anders ben je te laat.
    Heb het zelf ook voorgehad, ik voel met je mee ;)

  • Ik heb het 3 juli gedaan..


    En wanneer ging het nieuwe contract in?
    Laten we er van uitgaan dat je 14 dagen tot de opzegging hebt.
    3 juli + 14 dagen 18 juli. Op 18 juli is dus zeker het nieuwe contract ingegaan.


    Als Ferhat niet wenst te betalen zal denk ik de hoster wel een incassobureau inschakkelen met extra kosten en mogelijk hierbij een gerechtelijke procedure.


    Mogelijk eens contact opnemen met een Mediator?? :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!