Privacy wetgeving

  • Privacy, wie is er niet opgesteld?
    De meeste onder ons toch wel. Maar wat word er eigenlijk door de website beheerders opgeslagen en nemen ze wel de privacy en de daarbij behorende wetgeving in acht?


    De meeste systemen die we kennen slaan al alles automatisch op.
    Dit soms door middel van Cookies. Maar hier geld ook een informatie plicht. Word deze informatie ons wel verteld? Of word er nog informatie achter gehouden?


    Op sommige website's mis ik die extra informatie, onder andere op Ictscripters.
    Zullen we het eens anders vragen.
    Welke website beheerder geeft duidelijk aan welke informatie er word opgeslagen en voor welke doeleinden? En hoe lang worden deze gegevens bewaard?



    Ik zal als eerste eens openheid van zaken gaan geven.
    Bij mijn website's word het IP gelogd, browser type mocht er een account aangemaakt worden de gebruikersnaam en mail adres.
    De IP log en browser type blijft 1 jaar op de webserver bewaard. Hierna word het van de webserver afgehaald en locaal op een harddisk opgeslagen voor 2 jaar. Hierna worden deze gegevens verwijderd.

  • Betreffende cookies is het aardig simpel:


    Functionele cookies mogen geplaatst worden zonder dat de gebruiker hiervan op de hoogte dien gesteld te worden. Denk hierbij aan inlog cookies of waar iemand gebleven is etc. Cookies die je nodig hebt voor je systeem.


    Cookies die niet voor jou systeem nodig zijn, zoals cookies die waarnemen hoe jij je op een website gedraagt of waar jij naar zoekt dienen wel vermeld te worden.


    Verder, indien iemand zich registreert dienen alle persoonlijke gegevens goed beschreven te worden die worden opgeslagen, onder welke omstandigheden, voor wat en voor hoe lang.


    Dat is het ongeveer uit mijn hoofd.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!