Admin paneel van Mafiabase

  • Hey,


    Ik heb hier de source van Mafiabase gedownload, nu heb ik een probleem ondervonden, op dat admin paneel zit een wachtwoord wat ik niet kan vinden, ben rond 10u beginnen met zoeken, alleen zonder resultaat. Het wachtwoord van het mod paneel was snel gevonden, stond bovenaan in de code.
    Dus wou ik aan jullie vragen, kent niemand van jullie hem toevallig of kan hem uit het onderstaande script vinden ? (Als een noob in scripten is ben ik hem wel.)


    //


  • Dit is Shearch.php, volgens mij staat hier het wachtwoord niet in.


  • Misschien ook kort uitleggen waarom dit het geval is, zodat je weet hoe je in de toekomst zo'n dingen moet opzoeken.


    Code
    if (isset ($_POST['passcode'])){
     if ($_POST['passcode'] == $pass){
     $error = 0;
     $_SESSION['Admin'] = 1;
     } else{
     $error = 1;
     }
     }


    Je merkt hier dat de input ($_POST['passcode']) vergeleken wordt met een variable genaamd $pass.
    echter als je naar de code erboven kijkt, zal je merken dat $pass nergens gedeclareerd wordt.


    Wat je wel ziet staan is:

    Code
    include('admin/settings.php');


    Het 'incude' statement gaat eigenlijk de code die in admin/settings.php staat nemen en 'plakken' waar het statement staat.
    (Een path, zoals admin/settings.php kan je lezen als een opeenvolging van folders, waarvan wat na de laatste / komt, de filename gaat zijn.)


    Hieruit kan je dus afleiden dat je een niveautje hoger zou moeten gaan zoeken en dus in de settings.php file op zoek moet gaan naar de declaratie van de $pass variabele.


    Hopelijk klaart dit de boel wat op.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!