ICT Team Actief?

  • Beste ICT


    Laaste tijd merk ik toch dat de ICT Team gewoon heel erg inactieve, is daarmee bedoel ik
    Als je iets meld dan krijg je als melding er wordt wat aan gedaan.


    Dan enkele dagen hoor je niks meer als of het gewoon niks meer te doen valt.
    Weet niet of K.Rens hiervan af weet dat de team sneller,
    wat aan de probleem doet voordat het gewoon dagen voorbij is.


    Ik heb het ook hierover dat een lange tijd geleden zelf probleem heb gehad en een ban heb gekregen.
    Snap dat punt zeker maar nu gebeurd dit ook en ik meld dat en krijg als antwoord we gaan er na kijken.


    En wat is er uit eindelijk gebeurd met die probleem? Is er iemand nog Actief serieus bezig?


    ( Edit: Ja ik weet jullie zijn geen machines of robots jullie hebben ook een Privé leven maar is er echt niemand echt serieus ermee bezig? )

  • Dit bericht staat er nu al een paar uur, ik zie 2 teamleden online (L.Groot en Tim) maar hebben nog niet gereageerd, er zullen er vast meer online zijn geweest.


    IK ben hier nog niet zolang lid maar iemand vertelde mij dat dit een actieve community was. Hij is misschien wel een actievere dan de meeste ict comunity's maar echt druk is het hier niet.


    Ook ik heb het idee dat het team niet veel doet en er maar weinig kennis binnen icts team is. Als ik lees over de vele server problemen die ze hebben gehad, huur dan een managed vps als je zelf de problemen niet te baas kan.


    Ook het feit dat dit op kant en klare software draait en op een design dat iedereen gewoon kan kopen geeft mij niet echt de kundigheid van icts aan. Maar dat is hoe ik er dan over denk.

  • Beste,


    Hiermee ben ik het niet eens! de teamleden zijn altijd wel online. En proberen zich ook 100% in te zetten voor alles. Enkel niet alle klachten / meldingen kunnen door het ICT team behandeld worden ivm te weinig bewijs of omdat er hogere prioriteiten zijn.


    Natuurlijk zullen ze je op de hoogte houden en later wanneer ze wel bereid zijn om jouw klacht / melding te behandelen dit ook doen.


    Daarnaast komt ook dat het ICT crew er niet alleen is voor de leden. Ze hebben het ook druk met bij houden van downloads en het forum e/d. en naast het ICT leven ook nog een prive leven.


    K.Rens zal niet veel antwoord geven op jouw vragen dit wordt ook bij prive berichten aangeduid omdat die meestal bezig is met het programmeren en verder ontwikkelen van ICTS


    Een managed VPS zou een oplossing kunnen zijn maar dan ben je beperkt tot de mogelijkheden.
    Een unmanaged zoals ICTS heeft met ervaren itérs is een betere oplossing voor de doeleinde die ICTS wilt bereiken.



    Groet,
    Starohosting

  • Wij zijn inderdaad wel zichtbaar online, maar niet daadwerkelijk actief op dit moment. Ik was de hele dag weg en ben pas net thuis, en Tim heeft erg veel voor school te doen geloof ik. Dus wij lezen wel, maar in mijn geval meestal pas 's avonds. Daarnaast is het niet mijn kerntaak om het forum in de gaten te houden, achter de schermen doe ik wel veel. We hebben ook laatst een meeting gehad en daar is e.e.a. in besproken over wat er binnenkort op het programma staat. De meesten van ons doen dit naast hun drukke normale leven, dus wij kunnen meestal niet in 1 of 2 uur reageren (tenzij het per e-mail is).


    Wat betreft het server probleem daar wordt aan gewerkt en binnen een maand hebben we een nieuwe server die stukken beter moet werken. Daarnaast gaan we dan ook meteen over naar een nieuwe website, binnenkort daar meer over. De website is als basis niet zelf gemaakt, maar er is wel veel zelf bij geprogrammeerd. Wij denken dat het wiel niet twee keer hoeft te worden uitgevonden en dat deze software ruimschoots voldoet aan onze eisen (de aanpassingen daar gelaten).


    Ik zie momenteel ook geen melding open staan, als er een melding open staat behoort een moderator die gewoon te beantwoorden en als er niemand behalve ikzelf online ben, beantwoord ik ze ook nog wel eens. Feit dat dit blijkbaar niet gebeurd is kan ik niet verklaren helaas, maar ik zal het intern vermelden.


    Als laatste zijn we zeker serieus bezig, we hebben een paar dagen geleden een meeting gehad waarin we alles hebben besproken en waar we op korte termijn veel aan gaan doen.


    Hoop dat alles zo een beetje verklaard is.


    Groet,


    Lars Groot

  • Refferalboy,


    Zou je je probleem, als deze nog relevant is, eens naar mij kunnen sturen? Dan zal ik even voor je kijken. ;)


    Bits
    Jammer dat je er zo over denkt. Wij proberen zo actief mogelijk te zijn, maar er kunnen wel eens momenten zijn dat er niemand online is. De snelste manier om een probleem te melden is om de "Rapporteer" knop te gebruiken op een bericht. Zo krijgt het hele team een melding, in plaats van dat je maar naar één teamlid stuurt. Op die manier zal je vele malen sneller geholpen worden. :)
    Verder is het eigenlijk altijd zo dat er binnen de 24 uur iemand zal reageren en vaak nog sneller. We zijn een vrij actief team, vandaar dat ik nogal verbaasd ben over de kritiek. Desalniettemin gaan we er wel aan werken! ;)


    Als laatste kunnen jullie natuurlijk ook meehelpen om de community actief te maken. Schrijf een leuke blog over je project of bevindingen, of post een leuk nieuwsbericht dat je gelezen hebt. (ICT-gerelateerd) Verder kan je discussies starten in de lounge of ideeën verzinnen die je graag in een volgende versie tegen zou willen komen.

  • Hallo Allen,


    Zoals hierboven staat, kan ik ook bevestigen dat het team er alles aan doet zo actief mogelijk te zijn. Mochten er problemen zijn is de snelste manier om dit aan te kaarten via de "Rapporteer" knop zoals Victor al uitlegt. We zijn allemaal mensen, dus kunnen niet 24/7 actief zijn op dit community omdat iedereen binnen het team een studie of fulltime baan heeft, soms daarnaast nog een eigen onderneming. Mocht er zich een kritiek situatie voordoen wordt er zo spoedig mogelijk geantwoord, alleen moet hier wel melding van gemaakt worden via de Rapporteer knop ;).

  • Goedenavond.


    Niemand heeft iemand in het team opgeroepen om hierop te reageren en toch hebben onafhankelijk - en zonder elkaar te vragen te reageren - al 4 ICTs teamleden gereageerd.
    Lijkt me niet slecht toch?


    Bovendien staan er voor zover ik weet geen meldingen open en is alles afgehandeld.
    Indien een van onze teamleden toch je melding niet zou correct opvolgen, laat het me zeker weten en dan spreek ik hem hierop aan. Maar heb hier de afgelopen maanden nog geen problemen over gehoord.


    Verder heb ik momenteel een server met 8 gig ram draaien en 4 cpu's voor ICTscripters.
    Dat kan je toch niet slecht noemen?
    Doordat 3 leden klachten hadden over traagheid (hoewel er nergens iets te vinden is waarom), heb ik de site verhuisd tijdelijk naar een tragere server om te kijken of de problemen dan vanzelf weg zouden gaan. De klachten zijn verminderd, maar nog niet weg.
    Daarom hebben we op onze laatste ICTscripters team vergadering beslist om over te stappen naar nog een andere provider, een derde poging om voor deze 2-3 mensen met problemen een oplossing te bieden.
    De verhuis staat binnen +/- een maand gepland, aangezien ik eerst onze boekhouding moet afwerken. ;)


    Verder zijn we in de achtergrond ook hard bezig met een verbeterde versie van de ICTscripters forum code.


    Kortom: in mijn ogen doen wij heel veel om snel te reageren en om de site te blijven verbeteren.
    We hebben interne vergaderingen elke maand, we werken aan betere servers, we werken aan een betere code, etc etc...


    Maar als je concrete opbouwende punten hebt ter verbetering, hoor ik het graag. :D

  • Had het niet over de server hoor.


    Maar ik heb een probleem zoals jullie zeggen gewoon gerapporteerd.
    dat heb ik gedaan en het is in behandeling genomen en daaruit is er niks mee gebeurd


    Want toen ik dat zelf had gedaan kreeg ik een ban?
    Voorde rest ik snap dat elke team lid nu opeens actief gaat reageren :whistling:


    Ik ben niet boos of ben niet op ruzie uit alleen eerlijkheid ;)

  • Team lid hoeft toch niet op elk forum bericht wat er gemaakt word te reageren. 80% (of misschien zelfs nog meer) van de forum berichten die er gemaakt worden hoeven de team leden niet op te reageren, omdat de "normale" leden elkaar toch ook kunnen helpen. Dat is heel de bedoeling van deze Community / Forum.

  • Hallo,


    Dan enkele dagen hoor je niks meer als of het gewoon niks meer te doen valt.
    Weet niet of K.Rens hiervan af weet dat de team sneller,
    wat aan de probleem doet voordat het gewoon dagen voorbij is.


    Stuur me gerust een berichtje met waar het over gaat. Het kan zijn dat het misschien al behandeld is maar nog niet teruggekoppeld. Dat is dan een slordigheidje.

    En wat is er uit eindelijk gebeurd met die probleem? Is er iemand nog Actief serieus bezig?


    Op het moment zijn we bezig om dit te verbeteren. Wij zijn bezig met het opzetten van een beleid binnen het team om te zorgen dat er geen misverstanden kunnen ontstaan binnen en buiten het team. Dit moet er ook voor zorgen dat iedereen goed en gelijk behandeld wordt.


    Dit bericht staat er nu al een paar uur, ik zie 2 teamleden online (L.Groot en Tim) maar hebben nog niet gereageerd, er zullen er vast meer online zijn geweest.


    Gisteren was ik de hele dag aan het werk. Vervolgens ben ik direct doorgegaan met het reizen naar mijn vriendin waar er meteen bezoek was. Ik heb de hele dag niks kunnen doen behalve dingen heel snel lezen. Zoals je merkt heb ik het druk en heb daarom ook nu pas tijd om hier goed op te reageren.
    Om een indicatie te geven:
    Ik werk 40 uur per week aan mijn afstudeerstage. Vervolgens werk ik 7 uur per week bij mijn part-time baan. Daarnaast heb ik mijn vriendin, sociale leven en eigen projecten. Optreden als moderator kan ik nu zeer slecht, gelukkig ben ik een beheerder waardoor ik nog steeds ICT Scripters kan helpen via een ander tijdschema. Tevens is er een geweldig en zeer actief team die alle reguliere zaken geweldig opvangt.

    IK ben hier nog niet zolang lid maar iemand vertelde mij dat dit een actieve community was. Hij is misschien wel een actievere dan de meeste ict comunity's maar echt druk is het hier niet.


    Daar willen we graag verandering in brengen! Leuke ideeën?

    Ook ik heb het idee dat het team niet veel doet en er maar weinig kennis binnen icts team is. Als ik lees over de vele server problemen die ze hebben gehad, huur dan een managed vps als je zelf de problemen niet te baas kan.


    Hoe kom je tot deze mening? Misschien kunnen we dit verbeteren. Op de achtergrond wordt er namelijk hard gewerkt, wat helaas niet altijd zichtbaar is. Er is een erg actief team.


    Ik moet wel zeggen dat je statement van weinig kennis wel erg overhaastig geformuleerd is. Omdat één ding niet lekker gaat betekent dit niet direct dat er geen kennis is binnen het team. Sterker nog. De server infrastructuur en de configuratie is aardig complex opgezet zover ik heb begrepen van Koen. Het proberen op te lossen van problemen in een gecompliceerde situatie als deze is dan ook verre van eenvoudig. Verder zijn er verschillende diciplines aanwezig binnen ICTS. Van hosting tot programmeren en van designen tot management en juridische kennis. Voor mezelf geld dat ik, al spreek ik dan voor mezelf, professionele programmeer en ontwikkel kennis bezit. Waarbij ik om mijn juridische vaardigheden op te hogen na mijn afstuderen als HBO software engineer nog een WO rechtsgeleerdheid ga doen.

    Ook het feit dat dit op kant en klare software draait en op een design dat iedereen gewoon kan kopen geeft mij niet echt de kundigheid van icts aan. Maar dat is hoe ik er dan over denk.


    Dat de onderliggende software kant en klaar is betekent niet dat dit slecht is. Er is zeker nog aan gesleuteld. Er moet ook gekeken naar de kosten en baten. Het zelf ontwikkelen kost veel tijd. TIjd is geld.
    Kijk je ook naar het gebruik van een framework zoals Laravel, dan heb je het ook over "kant en klare" software. Maar gebruik daarvan dient absoluut niet als onkunde ervaren te worden.


    Bedankt voor je bericht! Erg fijn om te horen.

    Maar ik heb een probleem zoals jullie zeggen gewoon gerapporteerd.
    dat heb ik gedaan en het is in behandeling genomen en daaruit is er niks mee gebeurd
    Want toen ik dat zelf had gedaan kreeg ik een ban?


    Ik begrijp de frustratie. Elk rapport nemen we in behandeling, ongeacht van wie of waar het over gaat. Dat de uitkomst mogelijk niet aan je verwachtingen voldoet is een andere zaak. Wij proberen ten alle tijden een zo'n eerlijk mogelijk proces te handhaven. Elke situatie is daarbij anders. Zowel de bewijslasten als de daden zelf. Als je een bericht stuurt kan ik inhoudelijk mogelijk meer over de situatie vertellen.

    Ik ben niet boos of ben niet op ruzie uit alleen eerlijkheid


    Dan heb je hetzelfde doel als ik! Één van mijn strevens is meer eerlijkheid op het internet. Waarbij vriendjespolitiek een taboe is.



    Indien er verdere vragen zijn dan hoor ik deze graag!


    Mvg,
    Tim

  • Probleem is al gemeld bij L.Kok die doet er weinig mee denk dat hij niet erg actief is nu
    Ik denk zelfs ook bij cas, of tim een van die twee weten het ook
    verder rest hoeveel mensen moeten die probleem weten


    Kan niet iedereen van de team een bericht over sturen :huh:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!