Internet Explorer onveilig!

  • Gisteren hebben Groot-Brittannië en ook de VS het gebruik van Internet Explorer afgeraden.


    Het blijkt dat er in Internet Explorer een lek is gevonden waardoor hackers volledige toegang krijgen tot je computer.
    De hacker kan dus software installeren, data bekijken en wissen, etc.
    Het lek werd gevonden door FireEye en betreft alle versies van Internet Explorer 6 tot en met 11.


    Microsoft geeft aan hard te werken aan een oplossing voor dit lek, echter zal er geen update komen voor Windows-XP gebruikers. Windows heeft hiervoor de ondersteuning recent stop gezet. Uit cijfers blijkt dat wereldwijd nog 15 tot 25 procent van de PC's op Windows-XP zou draaien.


    Werk jij nog met Internet Explorer, bekijk dan de alternatieve browsers:
    Google Chrome
    Firefox
    Opera
    ...


    Met vriendelijke groeten
    Laurens

  • Ie is bijna dood.. (Althans) wordt niet veel gebruikt vergeleken met Chrome / FF.


    - Omdat het traag is
    - Rip off
    - Nu blijkt het vanaf 6 tot en met 11 toevallig onveilig te zijn. :thumbup:

  • Ie is bijna dood.. (Althans) wordt niet veel gebruikt vergeleken met Chrome / FF.


    - Omdat het traag is
    - Rip off
    - Nu blijkt het vanaf 6 tot en met 11 toevallig onveilig te zijn. :thumbup:


    In vele gevallen ben ik het met je eens, ik gebruik zelf IE ook niet meer.
    Maar in bijvoorbeeld snelheid kwam IE11 volgens mij boven Chrome uit(weet het niet zeker, heb ook geen link). Microsoft probeert IE nog te redden, helaas brengt deze lek IE nog zelfs lager...

  • Ie is bijna dood.. (Althans) wordt niet veel gebruikt vergeleken met Chrome / FF.


    - Omdat het traag is
    - Rip off
    - Nu blijkt het vanaf 6 tot en met 11 toevallig onveilig te zijn. :thumbup:


    Totaal niet mee eens, IE wordt door de gemiddelde consument ongeveer 20% gebruikt. Ik heb hier een website van een klant in meubels met gem. 4000 bezoekers per dag, op deze website gebruikt zelfs 27% van de bezoekers Internet Explorer 10 of lager.

  • Totaal niet mee eens, IE wordt door de gemiddelde consument ongeveer 20% gebruikt. Ik heb hier een website van een klant in meubels met gem. 4000 bezoekers per dag, op deze website gebruikt zelfs 27% van de bezoekers Internet Explorer 10 of lager.


    20% tot 27%. Dat is niet heel veel, als je gaat kijken naar de os. Zal naarmate tijd ook verlagen. Zelf heb ik IE 3 jaar niet gebruikt (Enkel bij het maken van slice). Vind IE zelf heel traag.


  • 20% tot 27%. Dat is niet heel veel, als je gaat kijken naar de os. Zal naarmate tijd ook verlagen. Zelf heb ik IE 3 jaar niet gebruikt (Enkel bij het maken van slice). Vind IE zelf heel traag.


    Dat is ruim 1080 bezoekers per dag die met een versie van Internet Explorer de website bezoeken? Dat lijkt me toch zeker niet te verwaarlozen. Daarbij heb ik de statistieken bij de hand om te bewijzen dat het ook zeker niet aan het verlagen is, en dat het er naar uitziet dat dit in de toekomst ook niet gebeurt.


    Dat jij persoonlijk Internet Explorer niet gebruikt betekend zeker niet dat de leek het niet gebruikt. Integendeel.

  • hicham
    Veel gebruikers hebben niks anders dan Internet Explorer, veel vrienden van mij hebben nog nooit van Chrome gehoord en gebruiken altijd Internet Explorer. Dat de gemiddelde internet kenner geen IE gebruikt is wel bekend maar iemand die nauwelijks tot niks van een PC weet of gebruikt zal altijd Internet Explorer gebruiken.


    Ik denk dat Internet Explorer niet zomaar van de markt geschopt wordt omdat Windows standaard Internet Explorer heeft, als dat werkt gebruiken mensen dit en gaan ze niet moeilijk lopen doen of een andere browser zoeken. Hier hebben ze ook de kennis niet voor, ze zien een browser die werkt en daar houden ze het bij.

  • rickvbeek
    Dan ben ik toch wel benieuwt hoe zij elke website kunnen meten en hierop uitkomen, mijn statistieken zijn niet zomaar in te zien bijvoorbeeld.
    Dat het afneemt is wel waar maar exacte cijfers vind ik knap zonder statistieken van websites, aangezien die nog steeds accuraat zijn in wat er gebruikt wordt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!