Footer inkrimpen, hoe doe ik dat?

  • Hallo,


    Voor school ben ik bezig met een persoonlijke website voor mijn vriendin, ik ben redelijk op weg maar het wilt even niet meer lukken.


    De link: (zonder *): shar*ijali*msing.com


    Zoals je ziet heeft de footer een width van 100%. Ik wil hem precies onder de content krijgen, dus dat die daar op aan sluit. Ik krijg het enkel op geen enkele mogelijke manier voor elkaar, ik ben er al twee uur mee bezig maar het wilt maar niet lukken. Ook wil ik de height van de footer beperken tot boven het 1px streepje. Het onderste deel kan dus in principe weg, ook dit lukt mij niet.


    Zou iemand mij kunnen helpen? Geloof ik kijk ik ergens helemaal overheen!


    Danku!

  • Ik snap niet hoe je wil dat hij aansluit.


    Daarnaast heb je 2 vakken (Boven en onder die 1px streep)


    Bovenste heet .widgets en de onderste heet .copyright . Gewoon verwijderen welke je weg wil hebben. ;)

  • Ik wil dat de footer, de dus de onderste zwarte balk in de breedte bij de content aansluit en dus niet 100% width is.


    Ik heb het met margins op de plek gekregen, enkel als ik de website nu
    bezoek op de website staat de footer verder naar rechts geschoven dan op
    de computer. Ook de border helemaal bovenaan de pagina is groter dan de
    breedte van mijn tablet scherm, hoe kan dit?!

    Bewerkt één keer, laatst door Joshua: nieuwe informatie (edit dik gedrukt) ().

  • Het is inderdaad opgelost, ik had de footer div niet in de wrapper staan waardoor die zich buiten het geheel ging plaatsen, ook had ik zelf door deze fout stukjes code toegevoegd die onnodig waren, dit zorgde er ook weer voor dat toen ik hem wel in de wrapper had staan hij nog steeds niet 100% goed stond. Fouten kwamen een beetje door Wordpress, men roept namelijk van alle templates op waardoor je geen goed overzicht hebt over hoe nu alles precies in elkaar steekt, de broncode heeft mij hier dan ook goed in geholpen door het te verklappen waar het mis zat.


    De oorzaak was dus simpel, het gevolg was groots..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!