osBanditi v.3 [aankondiging]

  • Who cares als iedereen het kan zien? Daarvoor heb je 0.x versies. Je krijgt alleen maar sneller feedback waardoor je een beter product kunt leveren. Op je eilandje blijven werken kom je niet verder mee.


    Zal ik dan ook maar als voorbeeld de overgang van CP naar ICTs nemen? Kan me nog goed herinneren dat ICTs gelijk online ging en daarvoor bèta testers had. Waarom had ICTs geen bèta of werkte ze niet open zodat iedereen de voortgang kon bekijken?
    Waarschijnlijk om dezelfde reden ;) , wij willen een goed eind product leveren met een totaal andere interface.

  • Zal ik dan ook maar als voorbeeld de overgang van CP naar ICTs nemen? Kan me nog goed herinneren dat ICTs gelijk online ging en daarvoor bèta testers had. Waarom had ICTs geen bèta of werkte ze niet open zodat iedereen de voortgang kon bekijken?
    Waarschijnlijk om dezelfde reden ;) , wij willen een goed eind product leveren met een totaal andere interface.


    Iets met appels met peren vergelijken.


    Niemand heeft er wat aan om precies te zien hoe de code van ICTs in elkaar steekt.
    Bij een opensource project als deze is dat wel handig, aangezien mensen verbeterpunten kunnen geven en niet alles op het laatste moment door kunnen geven, maar gaandeweg.


    Hetzelfde als jij een website oplevert aan een bedrijf, dit doe je ook niet als je helemaal klaar bent, maar in kleine stappen zodat de opdrachtgever verbeterpunten kan aangeven.

  • Misschien wil ze het gewoon leveren als de project klaar is?


    Waarom zo moeilijk doen gewoon afwachten tot dat Webmobiel en Reza klaar zijn
    Genoeg mensen hebben het geprobeerd om Osbanditi v.3 te verbeteren lukt dat ze?

  • Iets met appels met peren vergelijken.


    Niemand heeft er wat aan om precies te zien hoe de code van ICTs in elkaar steekt.
    Bij een opensource project als deze is dat wel handig, aangezien mensen verbeterpunten kunnen geven en niet alles op het laatste moment door kunnen geven, maar gaandeweg.


    Hetzelfde als jij een website oplevert aan een bedrijf, dit doe je ook niet als je helemaal klaar bent, maar in kleine stappen zodat de opdrachtgever verbeterpunten kan aangeven.


    Beetje hypocritisch als je tegen mij zegt dat je appels en peren zit te vergelijken als je zelf een stelling met een website voor een bedrijf maakt.
    Ik heb het ook nooit over de code van ICTs gehad, ik had het over een live voorbeeld van ICTs ;) Ik had dan ook al eerder een voorbeeld van mijn code laten zien, maar niemand die geeft daar blijkbaar iets om.

  • Dat wij hier voor beslissen dat is onze keuze, deal er mee of niet. Waarom zijn jullie niet gewoon enthousiast dat er een goed ploegje bij elkaar is gekomen om aan de source te beginnen!!
    Als je er niet mee eens bent raad ik je aan om zelf een osbanditi source te schrijven en het op jou manier te doen!
    Voor de mensen die graag de source willen zien, via de live versie link nog steeds te bekijken! Graag tips/Ideeën of opbouwende kritiek!
    Heel erg bedankt allemaal :)

  • Eventjes een vraagje: waarom moet je in godsnaam nog een bankpas kopen als je al wel €100.000 euro op je bankrekening hebt staan? :p
    Waarschijnlijk was dit standaard zo maar het is echt zo belachelijk :)


    Verder ziet het er heel goed uit :)
    Al heb ik de indruk dat de layouts best traag laden als je de eerste keer op de website komt :S

  • Citaat

    Zal ik dan ook maar als voorbeeld de overgang van CP naar ICTs nemen? Kan me nog goed herinneren dat ICTs gelijk online ging en daarvoor bèta testers had. Waarom had ICTs geen bèta of werkte ze niet open zodat iedereen de voortgang kon bekijken?


    Wie heeft er gezegd dat er bij de overgang naar ICTs een perfect proces is doorlopen? Daarbij is het inderdaad, zoals R.Mijnen zegt, appels met peren vergelijken. Werkelijk alle opensource product produceren ook beta-versies open source. Waarom zou jullie aanpak beter zijn dan die van Apache en JBoss open source projecten?


    Citaat

    Waarom zo moeilijk doen gewoon afwachten tot dat Webmobiel en Reza klaar zijn
    Genoeg mensen hebben het geprobeerd om Osbanditi v.3 te verbeteren lukt dat ze?


    Dat is voor mij helemaal niet moeilijk.. Maar ik probeer hier mijn kennis over open source producten te delen, en ze daarmee te adviseren.


    Citaat

    Dat wij hier voor beslissen dat is onze keuze, deal er mee of niet. Waarom zijn jullie niet gewoon enthousiast dat er een goed ploegje bij elkaar is gekomen om aan de source te beginnen!!


    Eerlijk antwoord? Ik ga mij niet aan die oude rotzooi code branden. Daarbij heb ik er ook geen tijd voor..


    Citaat

    Als je er niet mee eens bent raad ik je aan om zelf een osbanditi source te schrijven en het op jou manier te doen!
    Voor de mensen die graag de source willen zien, via de live versie link nog steeds te bekijken! Graag tips/Ideeën of opbouwende kritiek!


    Ik probeer jullie, zoals ik in deze post al zei, te adviseren over het opzetten van een open source product. Een goed open source product heeft meerdere contributors. Hoe meer mensen er meehelpen, hoe beter het resultaat, feit. Daarbij neemt de project lead (jullie) altijd de beslissing of een push-request (toegevoegde/verbeterde code) wordt geaccepteerd of niet.

  • Eventjes een vraagje: waarom moet je in godsnaam nog een bankpas kopen als je al wel €100.000 euro op je bankrekening hebt staan? :p
    Waarschijnlijk was dit standaard zo maar het is echt zo belachelijk :)


    Verder ziet het er heel goed uit :)
    Al heb ik de indruk dat de layouts best traag laden als je de eerste keer op de website komt :S


    Had hier in real life ook al een bankrekening, voordat ik m'n pas had.
    Moest hem namelijk activeren via telefoon en pas na 4 weken gekregen dat me rekening al bestond.


    Maar wel gelachen door de comment want hij klopt!

  • :) Ik had begrepen dat het een project is welke op github staat?


    Zou het dan geen idee zijn om dit openbaar te maken, zodat anderen ook code kunnen forken en pull requests jullie kant op kunnen schieten?


    Hallo,


    Het project heb ik gister op Bitbucket geplaatst. Om voor meer en betere voortgang te zorgen ben ook ik van mening dat het project gewoon openbaar hoort. Echter willen Webmobiel en Reza dit voorlopig niet.
    Ikzelf beheer de pull requests die ook zij doen, om er voor te zorgen dat de kwaliteit van de toegeovegde of gewijzigde code goed is.


    Mochten ze zich bedenken, dan zet ik maar al te graag het project op Github.


    Momenteel ben ik ook een kleine handleiding aan het schrijven over hoe Git (dus Bitbucket en Github) te gebruiken.


    Mvg,
    Tim

  • Bijna heel het linker menu is werkend! op call credits na!. Rechter menu kan je al het een en het ander doen, maar nog niet klaar!
    Dus weer een aantal paginas toegevoegd!
    ---
    Tevens ook een nieuwe functie 'Familie power'. Als je een eigen familie hebt en je koopt power voor de leden wordt dat uitgesplitst ook in je profiel.. Als jij je familie verlaat verlies jij je familie power!
    Met die familie power wordt je sterker kwa kracht en aanvallen! Dus de speler moet zijn familie trouw blijven anders verliest hij zijn power!

  • Bijna heel het linker menu is werkend! op call credits na!. Rechter menu kan je al het een en het ander doen, maar nog niet klaar!
    Dus weer een aantal paginas toegevoegd!
    ---
    Tevens ook een nieuwe functie 'Familie power'. Als je een eigen familie hebt en je koopt power voor de leden wordt dat uitgesplitst ook in je profiel.. Als jij je familie verlaat verlies jij je familie power!
    Met die familie power wordt je sterker kwa kracht en aanvallen! Dus de speler moet zijn familie trouw blijven anders verliest hij zijn power!


    Haha gaaf.
    Deze functie ken ik van een oude criminals erg handig en crusiaal voor het spel :thumbup:

  • Deze functie komt van de orginele banditi.nl :P
    Graag meer tips en suggesties aub??


    Bijna heel het linker menu is werkend! op call credits na!. Rechter menu kan je al het een en het ander doen, maar nog niet klaar!
    Dus weer een aantal paginas toegevoegd!
    ---
    Tevens ook een nieuwe functie 'Familie power'. Als je een eigen familie hebt en je koopt power voor de leden wordt dat uitgesplitst ook in je profiel.. Als jij je familie verlaat verlies jij je familie power!
    Met die familie power wordt je sterker kwa kracht en aanvallen! Dus de speler moet zijn familie trouw blijven anders verliest hij zijn power!


    Hier komt ruzie van, zorg dat de speler slechts een aantal percentage verliest naarmate hij langer in de familie zit groeit dit percentage.
    Anders wanneer een don even alle leden gaat kicken nouja dan zijn alle leden hun power kwijt.


    Updates:
    Familie Misdaden
    Familie Kills


    De stijl van criminaliteit vind ik enorm lelijk, misdaad menu, etc.
    Ik zou er een deel uitlaten omdat dat onnodig veel opties zijn..

  • Is het nou de bedoeling dat deze vrijgegeven wordt op ictscripters?, het zou wel weer een opleving betekenen voor de criminalgames.
    Tegenwoordig zijn de sources zo verouderd, dat het niet meer te doen is om het "effe" op te lossen.
    dus ik moedig dit sterk aan!


    Mis het wel die criminal games! heb er zelf ook een aantal gehad en zou leuk zijn om er weer 1 te beheren voor erbij.

  • Tegenwoordig niet echt meer nee, maar ik verdien er toch nog wel lekker extra aan.


    Mijnmaffia's inderdaad de markt kapot gemaakt, verder moet je toch wel een eigen clubje hebben.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!