Community meeting 2014

  • Op de volgende dagen kan ik vanaf 20:00 bij een meeting aanwezig zijn 27

    1. 25 april 2014 (vrijdag) (11) 41%
    2. 27 april 2014 (zondag) (15) 56%
    3. 2 mei 2014 (vrijdag) (5) 19%
    4. 4 mei 2014 (zondag) (0) 0%
    5. 9 mei 2014 (vrijdag) (3) 11%
    6. 11 mei 2014 (zondag) (1) 4%

    Hallo iedereen,


    Zoals belooft is hier het officiële topic voor de community meeting van 2014!
    Dit zal de allereerste community meeting van ICTscripters zijn en zal daarom meteen groot moeten gaan uitpakken.


    Wat we nú al weten:
    - Locatie: Utrecht! Welke kroeg/zaal we precies in gaan zitten weten we nog niet. Eerst moeten we de opkomst grotendeels weten en ook weten hoeveel euro men ervoor overheeft.
    - Datum: de datum is geprikt op 2 mei 2014. Waarom precies die datum? Het is een datum in de vakantie en daarnaast op een vrijdag. Op zaterdag valt er niets te verhuren, en op andere doordeweekse dagen is er veel 's avonds dicht. Waarom we geen poll doen is erg simpel: je moet gewoon een datum prikken omdat er altijd wel iemand niet kan. Omdat dit een grote community is, kunnen we niet anders dan gewoon een datum prikken die voor de meesten wel vrij moet zijn.
    - De tijd: de tijd is nog niet precies bekend, maar houd rekening met vanaf 20:00 tot in de late uurtjes. Overigens ben je vrij om te gaan wanneer je wil, later binnenkomen kan alleen in overleg (i.v.m. dat we alleen genodigden willen hebben!).


    Het programma:
    Kei leuk zo'n meeting natuurlijk, maar wat valt er precies allemaal te beleven?
    Nou de onderstaande dingen zullen sowieso plaatsvinden:
    - ICTs goals for 2014. Zoals de titel zegt: wat gaan we als ICTscripters dit jaar nog allemaal doen, en vooral wat zijn onze doelen? Gepresenteert door Koen en/of de beheerders.
    - InfoTake programmeren. Door een nog nader te bepalen persoon, uitleg over programmeren, wat er bij komt kijken, tips etc.
    - InfoTake webhosting. Door een nog nader te bepalen persoon uitleg hoe je het beste kunt kiezen voor een webhosting provider, type domeinnaam, virtual server etc.
    - InfoTake ideeën. Hoe bepaal je een idee voor een goed project? Hoe pak je alles het beste aan? Gepresenteert door mij, L.Groot ;).
    - ICTs Got Talent! ICT'ers kunnen meer dan alleen maar programmeren of servertjes updaten. Geef je op met een ander talent. Kun je goed dansen, zingen, acteren, caberetten of wat dan ook, laat het zien! Er is een jury die nader bekend gemaakt wordt en er valt een leuke prijs te winnen ;).
    - ICTs Going Wild! Op een gegeven moment op de avond zijn we klaar met al het geleuter en is het tijd voor een drankje, goede muziek en om elkaar nog beter te leren kennen ;).


    De rest van het programma en de exacte tijden worden nog bekend gemaakt over enkele dagen/weken.


    Wat alvast voor nu van belang is:
    - de alcoholleeftijd in Nederland is sinds vandaag 18+. Ook wij van ICTscripters houden ons hieraan, dus jongeren die 18- zijn, zijn van harte welkom op ons feest maar zonder drank op. Zowel voor niet, als tijdens niet. Constateren wij dit wel dan verwijderen we je van de gehele meeting zonder geld terug te betalen. Overigens ben ik zelf geen voorstander van deze wet, maar wettelijk zijn wij en is de kroeg/evenemententerrein verplicht zo te handhaven.
    - bovenstaande geldt overigens hetzelfde voor drugs, al lijkt me dat vrij logisch ;).
    - de kosten voor de meeting zullen tussen de 0 en 20 euro bedragen, exclusief reiskosten (en waarschijnlijk ook consumpties).
    - je moet een account op ICTscripters hebben die vóór 1 januari 2014 is geregistreerd en tenminste één post heeft. Het meenemen van max. 2 introducés is toegestaan, mits zij natuurlijk wel de entree prijs betalen.


    Heb je helemaal zin in de meeting en weet je al zeker dat je gaat komen? Mooi: count jezelf dan in via de poll!


    De poll zal openblijven tot volgende week vrijdag 10 januari, dan willen we inventariseren welk café/evenemententerrein we kunnen huren en hoeveel man we hebben.


    Alvast heel erg bedankt en jullie horen z.s.m. meer!


    Dit topic kun je gebruiken voor vragen over de meeting, voor meerijden/carpoolen en natuurlijk om tips aan ons als organisatie te geven (het is tenslotte de 1e keer, ook voor ons!). Ik zal de meeting grotendeels gaan organiseren en leiden, maar ook aan de rest van de crew kun je je ei kwijt en ook de rest van de crew zal zijn/haar steentje aan de meeting gaan bijdragen (hoop ik:)).


    Tot later!

  • Ik ga proberen aanwezig te zijn! Wel een vraag nog. Is er één programma waar iedereen bij aanwezig is of zullen er meerdere 'stands' zijn die je af kan lopen? Als je bijvoorbeeld wel informatie wilt over het aanpakken van nieuwe ideeën, maar niet geïnteresseerd bent in alles om webhosting.


    Wel jammer van de nieuwe alcoholwet, niks aan te doen!

  • Omdat we waarschijnlijk niet meerdere zalen zullen gaan afhuren is mijn idee om één zaal te hebben waarin de activiteiten plaatsvinden en de bar met een rustig muziekje ergens anders in het gebouw waar je heen kan als je de informatie die gaande is niet de moeite waard vind te volgen ;).

  • Klinkt erg leuk! Ik zal proberen te komen, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen (voor 10 januari) of ik daadwerkelijk kom (wegens andere bezigheden uiteraard).


    Daarnaast heb ik misschien nog wel iets leuks om te presenteren:
    Het gaat over het starten van je bedrijf op een moderne manier. De ouderwetse kijk op een bedrijf wordt hierin nagekeken en veel grote bedrijven zijn op deze 'strategie' overgestapt. Dit combineer ik uiteraard met ICT-gerelateerde bedrijven. Als hier tijd / interesse voor is ontvang ik graag een PM van een van de bestuurders!



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • Ik zal er zeker zijn ;)


    Indien de opkomst voldoende is, kunnen we zeker meerdere zalen inrichten, maar alles hangt af van het aantal deelnemers.


    Indien de interesse groot genoeg is, kunnen we zalen inrichten per type, bv:
    - Webmasters & scripting
    - Mobiel
    - Webhosters
    - Bedrijf: tips, trics en hoe opstarten
    - Criminals en maffia games
    - Innovatie
    - ...


    :thumbup:

  • Klinkt leuk! Gelukkig ben ik al 18 en heb dus geen problemen met die nieuwe wet.
    Alhoewel Utrecht(200km+) wel een beetje ver is, moet ik helaas het aanbod afslaan. :S
    Maar verder wens ik de mensen die wel komen veel succ6! ^^

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Nog wel even ter informatie wat ik vergeten ben te zeggen: je moet lid zijn vóór 1 januari 2014 om deel te kunnen nemen aan de meeting. M.a.w. het is niet de bedoeling dat mensen lid worden van ICTscripters voor de meeting. Het is een meeting voor leden, niet voor eendagsvliegen. Je moet dus een account hebben die vóór 1 januari 2014 is geregistreerd en tenminste één post heeft. Het meenemen van max. 2 introducés is toegestaan, mits zij natuurlijk wel de entree prijs betalen.


    Hoop dat zo alles duidelijk is, gezien de vele PB's omtrent dit onderwerp.

  • Het zou me leuk lijken als iemand een presentatie kon houden over webdesign. De tips & tricks, welke programma's, ideeën/inspiratie laten zien, etc.
    Dus als iemand zich geroepen voelt.. Hier zou ik echt geïnteresseerd in zijn.

  • of ik kom is zeer afhankelijk van de prijs, aangezien het me zeer leuk lijkt om eens de koppen achter de nicknames te zien,
    echter zijn de te presenteren onderdelen voor mij persoonlijk niet heel interessant omdat mijn (schoolkundige) vakgebied op Bouwkundig ontwerpen en tekenen ligt.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Het zou me leuk lijken als iemand een presentatie kon houden over webdesign. De tips & tricks, welke programma's, ideeën/inspiratie laten zien, etc.
    Dus als iemand zich geroepen voelt.. Hier zou ik echt geïnteresseerd in zijn.


    Ik heb hierover laatst een korte pitch gegeven voor een aantal ondernemers, als er wat meer interesse naar is ben ik best bereid om hierover een grotere presentatie te geven tijdens de meeting.


    Het moet echter wel binnen het programma passen, dus ik laat het geheel aan de organisatie.

  • Tieske,


    Voor de onderdelen vragen we geen geld/geven we geen geld dus dat zal de prijs zeker niet beïnvloeden ;).


    Nee okay,
    maar een zaaltje huren kan (als je pech hebt) ook al prijzig worden, Verder moet ik ook van het zuiden des lands op & neer komen.
    Ik zou dus zeker ook aanraden om dicht bij het trein station in Utrecht te zoeken, dan kan ik nog kijken of het dan de auto of trein wordt, maar waarschijnlijk dat laatste.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Hallo,


    Ook ik zal proberen van de partij te zijn met mogelijk een presentatie op meerdere vlakken van ICT indien gewenst.


    Denk hierbij de vlakken die ik had opgegeven bij de lessen.


    Programmeertalen. Git. Database. Documentatie. Handige applicaties. Server.


    Het is alleen nog onzeker of ik kan. Op dat moment ben ik bezig met mijn afstudeerstage.


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!