Drones overnemen

  • Amazon kondigde eerder deze week aan om een proefproject te starten waarmee pakketjes met drones worden bezorgd bij klanten, zoals bv met een parrot AR drone.


    Het duurde niet lang voordat de bekende hacker Samy Kamkar een code vrijgaf waarmee drones uit de lucht kunnen worden gehaald.
    Dit zou super goedkoop kunnen, zelfs met een raspberry pi (+ extra antenne).


    Zo kunnen de drones worden overgenomen en het pakketje bij jou afgeleverd in plaats van bij de klant.


    Sterker nog, hij is er in geslaagd om een drone zo te programmeren dat hij op zoek gaat naar andere drones in de buurt en dan hun verbinding overneemt.
    Zo krijg je een heel netwerk (botnet :) ) van drones die op zoek kunnen gaan naar steeds meer drones om over te nemen.


    Geweldig toch... :D

  • And that is why we can't have nice things :(


    Leuk voor de hacker tough ook leuk bedacht, maar moeten ze nu echt alles hacken wat los en vast zit :/.


    We hebben het hier over jou en alle andere zijn/haar veiligheid, als hun het niet doen doet de NSA het wel.
    Ze denken gewoon in het belang van de burger maar omdat de media er een draai aan geeft lijken het slechte personen (hackers).


    Als de bank niet continu aangevallen wordt of hosting providers waren ze nooit zo veilig als dat ze nu zijn, er zitten dus 2 kanten aan het verhaal.

  • Vindt slecht idee


    Je weet nooit wat er onderweg met pakketje gaat gebeuren
    Vooral met die drones die ik gezien heb in de youtube flimpje


    Maar het is wel handig om op tijd te krijgen maar tot hoeveel euro waarde wordt pakketje gebracht?
    En wat gebeurd er als er iets met de drone kapot gaat of iets mis gaat?

  • Refferalboy, ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Als postbode kan je ook altijd de pakketjes meenemen en ik hoorde zelfs dat ze laatst een keer een hele partij achter een container vonden. Je weet nooit wat er onderweg met een pakketje gaat gebeuren.. met een drone niet en met een postbode niet.

  • @ K.Rens


    Nauw ik hoop dat ze de goedkope producten via drone leveren en dure via hun zelf
    Want ik laat een telefoon of iets duurs echt niet via lucht leveren mijn mening natuurlijk


    Maar vindt nogal raar idee en hoe lange afstand heeft zoon drone wel niet?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!