ICTs Programmeerlessen

  • Met welke lessen zou jij mee doen? 58

    1. PHP (43) 74%
    2. jQuery / javascript (30) 52%
    3. Java (24) 41%
    4. C++ (17) 29%
    5. Databases (ERD schema's) (16) 28%
    6. C (14) 24%
    7. Mij lijkt geen van de lessen interessant. (3) 5%

    Beste leden van ICTScripters,


    Hierbij wil ik jullie twee zeer geweldige nieuwtjes mededelen;


    Programmeer status
    Allereerst een update die door K.Rens is uitgevoerd. Deze update geeft ons de mogelijkheid om mensen een bepaalde status te geven.
    Een voorbeeld hiervan is dat men nu deel kan uitmaken van bijvoorbeeld een PHP Developers groep. Dit houdt in dat deze personen redelijk verstand hebben van PHP. Op deze manier kun je dus eenvoudig zien bij wie je moet zijn voor PHP vragen. Nu is dit niet enkel mogelijk voor PHP maar ook bijvoorbeeld Java.


    Maar hoe kan jij nou zo'n status krijgen?
    Zo'n status krijg je niet zomaar en dat is maar goed ook. We willen uiteraard niet dat iemand dit krijgt terwijl deze eigenlijk hier geen verstand van heeft. Het is dus aan ons, de crew van ICTScripters, om te bepalen wie zo'n status mag hebben. We beginnen nu ook meteen met het uitdelen van deze status door middel van een actie!


    Programmeerlessen actie
    Heb jij altijd al goed willen kunnen programmeren maar nooit de mogelijkheid gehad om dit te doen? Welnu, hierbij een uitzonderlijk goede kans voor jou.
    Ik ga namelijk programmeerlessen geven voor diegene die dit willen. Een bijkomende profijt van deze lessen is dat je meteen een programmeer status kan verdienen hier op ICTSCripters.


    De lessen zullen bestaan uit lesstof en opdrachten. Om de zoveel tijd plaats ik een berichtje hier op ICTScripters. In dit berichtje staan de programmeeropdrachten die uitgevoerd moeten worden en voor wanneer dit gedaan moet worden. Ik plaats dan ook direct een link naar de lesstof welke in het Engels op mijn persoonlijke blog (https://timvandenbelt.com/blog/) zal verschijnen.
    Na de deadline van een opdracht ga ik elke inzending evalueren en waar nodig feedback plaatsen. Tot slot zal ik de inzending een cijfer geven. Aan het eind van de rit lessen komt een gemiddeld cijfer uit al jouw opdrachten. Indien je jouw opdrachten hebt afgerond met gemiddeld een zeven of hoger, dan verdien jij het om een ICTScripters status te dragen!


    Enkel met genoeg animo
    Maar, voordat deze lessen beginnen wordt er eerst bekeken hoeveel animo hier voor is. Deze lessen gaan namelijk enkel en alleen van start indien er voldoende animo voor is.
    Daarom verzoek ik iedereen die interesse heeft in zo'n programmeerles dat deze in de poll hierboven aangeeft dat deze wilt meedoen met de aankomende programmeer lessenreeks.


    Kies in de poll alle soorten lessen waarbij jij graag zou willen meedoen. Dit laat tevens het huidige aanbod van lessen zien.


    Regels programmeerlessen
    Voor elke les wordt een topic gestart. Dit topic is zowel bedoeld als aankondiging of als hulpmiddel. De deelnemers kunnen namelijk mij of andere leden hulp om vragen in dat topic, niet in een andere topic. Dit om mogelijke ongewenste berichten te voorkomen naar aanleiding van de lessen.
    Het geven van antwoorden van opdrachten in welke vorm dan ook is niet toegestaan. De mensen die de antwoorden van de opdrachten delen en diegene die dit gebruiken worden per direct uitgesloten van verdere deelname.
    Bij een onvoldoende heb je het recht op één herkansing welke binnen een aangegeven tijd voltooid dient te zijn.
    Alle opdrachten dienen via e-mail te worden ingeleverd.
    De regels of de lessen zelf kunnen op elk gewenst moment door mij zonder aankondiging worden aangepast.


    Wij hopen op deze manier de kwaliteit van ICTScripters te verhogen, voor jou en onszelf, op een gezellige en leerzame manier.
    Heb je vragen naar aanleiding van dit topic? Heb je enig feedback op op deze nieuwtjes? Of wil je iets heel anders kwijt over deze nieuwtjes? Laat je horen in dit topic!


    Met vriendelijke groet,
    Tim
    ICTScripters crew

  • Citaat

    Maar hoe kan jij nou zo'n status krijgen?
    Zo'n status krijg je niet zomaar en dat is maar goed ook. We willen uiteraard niet dat iemand dit krijgt terwijl deze eigenlijk hier geen verstand van heeft. Het is dus aan ons, de crew van ICTScripters, om te bepalen wie zo'n status mag hebben. We beginnen nu ook meteen met het uitdelen van deze status door middel van een actie!


    En als je er een potje van maakt raak je status dan ook weer kwijt ?

  • En als je er een potje van maakt raak je status dan ook weer kwijt ?


    Hallo,


    Bedankt voor deze ingeving. Persoonlijk betwijfel ik zeer of dit ooit het geval zal zijn. Dit omdat we deze enkel geven als er dus gebleken is dat en juiste hoeveelheid kennis aanwezig is. Een zooitje zou deze persoon er dan niet van moeten kunnen maken.


    Maar, mocht het zich inderdaad toch voordoen. Dan hebben wij ICTScripters crewleden altijd de mogelijkheid om deze status inderdaad van een lid af te nemen.


    Mvg,
    Tim

  • M.Martens niet dat dat hem gaat worden. We delen deze status niet zo vaak uit.
    We gaan ook met het hele team kijken wie het verdiend. Mocht er achteraf blijken dat die op een of ander manier heeft vals gespeeld is ie zijn of haar status meteen kwijt. En mag dan ook nooit meer mee doen.


    Voor die gene die er niet achter zijn gekomen, dit krijg je dus mocht je het winnen.

  • @Hamza-R,


    Je hoeft ook niet vaak de status uit te geven.
    Ik zou het wel leuk vinden als we er wel een soort ICT rapport bij maken maar dat is mijn mening en ik denk creatief.



    Tim,
    Zouden we later na wel de antwoorden als alles is nagekeken ook online kunnen zien?

  • Zie hier het nut niet van in.
    Leden weten zelf wel of ze iets kunnen of niet, daar hebben jullie "lessen" weinig mee te maken.
    Want hoe ga je die lessen bedenken? (niet elk lid zit op hetzelfde niveau als de ander) ;)
    Veel leden hier op ICTs kennen weinig tot niets van programmeren (kan je zien aan de topics die vaak geopend worden).
    Verder zijn er veel vriendjes/bekenden van elkaar die de antwoorden toch wel gaan voorzeggen, hoe wil je dat controleren (skype/fb/privé)?
    Want lijkt mij dat maar 1 antwoord klopt?
    Of gaat er naar meerdere dingen gekeken worden (veiligheid/netheid/de grote van de code)?


    Tevens als er een vraag/hulp wordt gevragen, wordt als eerste naar google doorverwezen, terwijl het antwoord net zo goed gegven kan worden.
    Denk je dat zo'n status zoiets gaat veranderen?
    Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) van niet!


    Het is leuk bedacht, maar zoals ik al zei: Zie het nut er niet van in.


  • Hallo,


    Of iemand iets kan of niet heeft inderdaad niks met de lessen te maken. De status staat dus los van de lessen. Maar een status kan wel verdiend worden aan de hand van de lessen.
    Wel is zeker dat als iemand goed heeft meegedaan met deze lessen dat men een bepaalde hoeveelheid kennis heeft.


    De lessen zullen beginnen met de basis. Iemand die al kennis bezit heeft het dus erg makkelijk in het begin. Maar dit zal steeds worden opgebouwd naar een hoger niveau.
    Antwoorden voorzeggen houd in in code doorgeven. Dit is nooit 100% te controleren. Maar dit kan leiden tot dezelfde code tussen leden. Deze leden zullen dus allebei bestraft worden als ik dit merk.
    Dat anderen een persoon helpt heb ik geen probleem mee. Als iemand anders buiten de mensen die meedoen een persoon de code helemaal voorschrijft mag niet, deze wordt bij ontdekking ook direct bestraft zodra ik dit wordt opgemerkt.


    Bij de opdrachten zal het nooit zo zijn dat maar één antwoord klopt. Er zijn immers 1001 manieren om bepaalde dingen op te lossen.
    Er wordt daarom ook gekeken naar of de applicatie wel werkt. De veiligheid van de code. Netheid van de code. Performance (BigO) van de code. En of het natuurlijk niet heel omslachtig gebeurd. Werkende code is vanzelfsprekend niet per definitie goede code.


    Om hierbij in te gaan op M.Martens zijn antwoord. Ikzelf maak geen code wat als "antwoord" zal dienen. Ik evalueer simpelweg de code. Wat wel kan, maar dit is dan aan de leden zelf om te bepalen of zij dit willen, is dat ik de gemaakte code geanonimiseerd of niet hier plaats op ICTS met het cijfer en mogelijke feedback.


    Deze actie heeft maar één doel. Mensen leren om te kunnen programmeren. Als iemand code steelt of dingen voorzegt treft dit enkel en alleen maar zichzelf. Die persoon is namelijk diegene die er dan niks van leert.


    Mvg,
    Tim

  • Leuk idee, jammer dat er geen NodeJS bij zit :(


    Hallo,


    Misschien wel een idee voor de toekomst! Bedankt :)
    NodeJS lijkt heel erg op javascript. Dus dat zou bijna voldoende moeten zijn.


    Maar doordat de lessen door mij worden gegeven moet ik zelf wel de taal goed kunnen beheersen voordat ik hier les in kan geven.
    Ik heb nog nooit gewerkt met NodeJS maar ga dit wel doen.


    Wanneer ik dit doe en voldoende beheers kan ik misschien ook hier lessen voor geven.


    Mvg,
    Tim

  • Hallo,


    Het klinkt op zich wel een leuk idee,
    maar ik ben iemand die wel wil meedoen, maar ik zal het niet kunnen
    dit omdat ik soms geen tijd heb, dus zal ik soms de deadline niet halen.


    Citaat

    @Swaffelaar:
    dat is inderdaad wel waar, je kan valsspelen als je wilt dus controle kan dien 100%


    maar voor mensen zoals ik zullen dus helaas geen status krijgen omdat ik geen tijd heb voor die lessen, dit omdat ik zelf lessen volg en vast werk heb samen met een bijberoep



    Citaat

    Tim:
    Kan je ook niet iets doen als mensen een diploma of getuigeschrift hebben dat zij die status ook krijgen? Ik kan dan bijvoorbeeld aantonen op het einde van het jaar als ik geslaagd ben...
    en wat doe je met leden die bijvoorbeeld binnen 6 maand nieuw zijn? hoe kunnen zij dan die status krijgen?


    Mvg,


    Aaron T.

  • Ben benieuwd wat er met de database lessen wordt uitgelegd :).


    Hallo,


    In het kort: men leert ERD schema's maken aan de hand van informatie. Maar wel op een correcte manier. Om redundantie en herhaling te voorkomen en te normaliseren.


    Edit:


    Jammer dat je niet mee kan doen. Je kunt het altijd proberen. Ikzelf ben ook altijd druk bezig en heb zelf dus ook tijd nodig. De leden krijgen daarom dan ook ruim de tijd voor de opdrachten.
    Als dit alsnog niet kan blijft er uiteraard een mogelijk open staan om zo'n status te verdienen. Enkel zal dit eerst intern binnen de crew worden besproken met hoe en wat.



    Mvg,
    Tim

  • Hey,


    Ik wist toen je op het andere forum het hier over had, meteen al dat het dit forum is :)


    Ik volg de opleiding applicatieontwikkelaar, en wij zijn nu net begonnen met php, later krijgen we veel andere talen ook nog. Het lijkt me dan ook erg leuk om met de lessen mee te doen.
    Zo heb ik alvast een voorsprong op dingen die gaan komen op school, waardoor het mij net weer wat makkelijker af gaat. Ik hoop dus dat er genoeg aanmeldingen komen, want ik vind dit
    echt een super idee!


    Enige vraag van mijn kant is dan nog wel, zijn deze lessen meteen voor gevorderden? Of begint het wel meer bij de basis? Dat laatste zou voor mij namelijk zeer handig zijn. Of komen er misschien zelfs verschillende moeilijkheidsgraden?


    Laat het mij maar weten a.u.b.


    Groetjes,


    draity

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!