• Hi,


    Omdat de schijf van me pc niet echt super meer werkt wil ik een nieuwe bestellen, de schijf is nog goed maar me vertrouwen is er vanaf.
    Mijn werk staat er ook op mede als mijn administratie dus moet ik snel een andere oplossing gaan zoeken hiervoor.


    Nu heb ik zo mijn twijfels tussen 2 soorten:


    - Kingston SSD 120GB
    - 1TB Western Digital 7200 RPM


    Als ik de SSD zou kiezen zou hier in feite alleen mijn windows op komen en verder niks.
    Gezien deze huidige schijf nog draait kan daar alle bestanden op draaien zonder problemen.


    Als ik voor de Western Digital zou gaan betekend dit wel dat de andere schijf als backup gaat dienen, maar niet meer volop in gebruik.



    Wat zouden jullie kiezen aangezien ik me keuze even zo snel niet kan maken tussen die 2..

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Merken jullie er ook duidelijk verschil in ? Ik heb er nog geen ervaring mee gehad behalve bij een maat van me, die heeft ook alleen ze Windows erop draaien.
    Zie wel dat het heel snel is maar moet ik dan nog in me instellingen/bios veranderen hiervoor ?


    In de bijlage de SSD samenstelling, is dit zo correct ?
    Die station heb ik denk nodig anders kan hij de kast niet in..



    Edit:
    Foto van de kast toegevoegd om inzicht te krijgen hoe de aansluiting is..


  • Hallo,


    Heel duidelijk een verschil! Opstarten, installeren, verplaatsen, programma's iets sneller.
    Enkel, voor een SSD, kijk eens naar Samsung EVO. Hele goede kwaliteit/prijs verhouding.


    Maar, een schijf die je niet vertrouwd als backup gebruiken? Nee, niet doen!


    Wat ook een mogelijkheid is is dat je een 60GB (of vergelijkbaar) SSD koopt en de rest van het geld uitgeeft aan meer geheugen voor reguliere opslag.


    Mvg,
    Tim

  • Je meld dat je geen vertrouwen meer hebt in je HDD, dus om deze reden een nieuwe wil,


    Een SSD voor je OS & core programma's is dan een zeer goed idee, maar dan zou ik evengoed nog een nieuwe 'normale' HDD nemen.
    En daar je bestanden op zetten, anders ben je namelijk bij een crash nog al je bestanden kwijt.
    Wat je dan ook kunt doen is die nieuwe HDD als back-up schijf gebruiken en je huidige schijf in je PC laten zitten tot hij crashed.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • ik heb 2 SSD's van kingston ( 80 GB voor de C schijf en 60 GB voor de D schijf)
    En ik ben er zeer tevreden mee.


    ik heb alles van C schijf in de D schijf geplaats van documenten en bureaublad etc zodat de C niet direct vol zit, zo bespaarde ik ook meer plaats op de C


    ik heb dit gedaan door:
    ga naar C:\Users\
    en kies je account daarna klik je met je rechtermuisknop op een map ( bureablad ,documente, video's , etc)
    en kies eigenschappen kies daarna locatie


    zo heb ik eerst een SSD gekocht voor mijn C en later een 2 de voor mijn D en zo kon ik plaats besparen zonder veel moeite en hij gaat nog steeds rap, tevens staan er ook veel programma's op mijn D schijf geinstalleerd.


    Mvg, Aaron

  • Je meld dat je geen vertrouwen meer hebt in je HDD, dus om deze reden een nieuwe wil,


    Een SSD voor je OS & core programma's is dan een zeer goed idee, maar dan zou ik evengoed nog een nieuwe 'normale' HDD nemen.
    En daar je bestanden op zetten, anders ben je namelijk bij een crash nog al je bestanden kwijt.
    Wat je dan ook kunt doen is die nieuwe HDD als back-up schijf gebruiken en je huidige schijf in je PC laten zitten tot hij crashed.


    Paar reacties verder vermelde ik nog 2 HDD's ter beschikking te hebben ;)
    Deze worden ingedeeld als:


    - Backup schijf (voornamelijk zakelijk documenten)
    - Bestanden schijf voor normaal gebruik.


    @bramieboy
    Een maat van me komt zondag alles instellen zodat de SSD langer mee gaat, indexeren en/of defragmenteren schijnt voor een SSD verschrikkelijk slecht te zijn.
    Wat ik ervan begreep is dat er in mijn BIOS iets ingesteld moet worden, ook aan de schijven zelf, dan stelt hij ook direct de back-up in aangezien die naar een andere pc gaat (Zotax kastje)
    Zat eerst aan een NAS systeem te denken maar had deze nog staan (oude pc van me moeder) die kan hiervoor ook prima gebruikt worden en is niet zo luidruchtig, al is een NAS geruisloos.


    Hij heeft zijn SSD zo ingesteld dat Windows snel opgestart is, en BF3 (en binnenkort BF4) snel ingeladen is.
    Voor de rest heeft hij gewoon een HDD voor zijn overige dingen, maar zijn SSD defragmenteert hij nooit en indexeert hij ook niet, zijn kast is nu denk bijna 1 jaar oud en draait nog steeds perfect en snel.


    @T.Aaron
    Ik vind 1 eigenlijk wel voldoende, is in totaal 120GB waarmee ik lang vooruit kan aangezien ik nog 2TB aan HDD erin plaats.
    Jou manier van gebruik zal bij mij wel ongeveer hetzelfde zijn maar dan op HDD niveau, alleen Windows en programma's laad ik via de SSD.

  • SSD gaat wel vele minder lang mee dan een HDD.


    Hallo,


    Afgelopen tijd is dat nogal veranderd. Het begint er zelfs op te lijken dat SSD's nu beter zijn doordat ze geen bewegende onderdelen en wat dat betreft daar niet kunnen slijten EN niet stootgevoelig zijn.


    Mvg,
    Tim

  • Persoonlijk zou ik de EVO's afraden, door het gebruik van TLC. Voor diegenen die nog een SSD zoeken, kijk eens naar de Crucial M500, deze zijn **zeer** betrouwbaar. Zitten een paar leuke enterprise features op (oa. array van capacitors).


    @Fils: hoe dan ook even je werk en administratie backuppen. Je kunt je aanmelden voor een Dropbox account, of je eigen OwnCloud server opzetten, of eens kijken naar BuddyBackup of gewoon een externe HDD. Je data op één schijf opslaan is vragen om problemen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!