• Hi,


    Omdat de schijf van me pc niet echt super meer werkt wil ik een nieuwe bestellen, de schijf is nog goed maar me vertrouwen is er vanaf.
    Mijn werk staat er ook op mede als mijn administratie dus moet ik snel een andere oplossing gaan zoeken hiervoor.


    Nu heb ik zo mijn twijfels tussen 2 soorten:


    - Kingston SSD 120GB
    - 1TB Western Digital 7200 RPM


    Als ik de SSD zou kiezen zou hier in feite alleen mijn windows op komen en verder niks.
    Gezien deze huidige schijf nog draait kan daar alle bestanden op draaien zonder problemen.


    Als ik voor de Western Digital zou gaan betekend dit wel dat de andere schijf als backup gaat dienen, maar niet meer volop in gebruik.



    Wat zouden jullie kiezen aangezien ik me keuze even zo snel niet kan maken tussen die 2..

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Merken jullie er ook duidelijk verschil in ? Ik heb er nog geen ervaring mee gehad behalve bij een maat van me, die heeft ook alleen ze Windows erop draaien.
    Zie wel dat het heel snel is maar moet ik dan nog in me instellingen/bios veranderen hiervoor ?


    In de bijlage de SSD samenstelling, is dit zo correct ?
    Die station heb ik denk nodig anders kan hij de kast niet in..



    Edit:
    Foto van de kast toegevoegd om inzicht te krijgen hoe de aansluiting is..


  • Hallo,


    Heel duidelijk een verschil! Opstarten, installeren, verplaatsen, programma's iets sneller.
    Enkel, voor een SSD, kijk eens naar Samsung EVO. Hele goede kwaliteit/prijs verhouding.


    Maar, een schijf die je niet vertrouwd als backup gebruiken? Nee, niet doen!


    Wat ook een mogelijkheid is is dat je een 60GB (of vergelijkbaar) SSD koopt en de rest van het geld uitgeeft aan meer geheugen voor reguliere opslag.


    Mvg,
    Tim

  • Je meld dat je geen vertrouwen meer hebt in je HDD, dus om deze reden een nieuwe wil,