[Check] Factuur / offerte ontwerp

  • Cijfer: 8.5
    Goed: Indeling van klant gedeelte en eigen gegevens,
    Slecht: Mis nog wat kleine gegevens, zoals website, email.
    Opvallend: Kleur gebruik, als je dit dagelijks print ben je zo door je inktpatronen heen.
    Algemene mening:
    Vind het een strak ontwerp, indeling is goed over nagedacht.
    Alleen sommige dingen vind ik druk, bijvoorbeeld je factuur regel komt druk over.

  • Cijfer: 8
    Goed: Redelijk overzichtelijk, kleuren passen goed bij elkaar. Indeling is logisch.
    Verbetering: Het overzicht van de gefactureerde/geoffereerde werkzaamheden is een beetje onduidelijk. De ene keer staat de tekst bijna in het midden en bij de volgende kolom weer niet. Probeer het subtotaal (tabel) te alignen met de data (subtotal, deducations etc) onderaan. Dit maakt het minder slordig. Mogelijk euro tekens gebruiken? Een achtergrond mogelijk voor wat er per item in de tabel staat? "Designing the template by using Photoshop" valt nu een beetje weg. Data in tabel naar links uitlijnen (prijzen worden vaak rechts uitgelijnd), dit zorgt ook voor rust in het lezen.
    Opvallend: Het eerste waar mijn oog opviel was het totaal bedrag (dankzij de achtergrond) en het logo.
    Algemene mening: Ziet er goed uit, her en der wat aanpassingen voor wat meer overzicht en het is prima.
    Mogelijk dat je de zin onderin wat kunt veranderen. Inplaats van te spreken over "30 days to my bank account given at the top", te spreken over "30 days to bank account NL16INGB0001234567". Door dit te doen geef je meteen de informatie waar de klant naar op zoek is, inplaats van dat de klant er naar moet zoeken tussen de regeltjes bovenaan. Ook het stukje "my bank account" is eigenlijk iets dat je zegt tegen vrienden. Als het zakelijk is spreek je daar eigenlijk nooit over. Het is in principe niet jouw bankrekening maar de bankrekening van je bedrijf.


    Verder ziet het er top uit :) Heb je het al eens geprint in zwart wit en dan eens even gekeken of alles duidelijk en overzichtelijk was?


    @Persoon boven mij, Website en e-mail staat er bij mij gewoon boven.

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

    Bewerkt 2 keer, laatst door jopitan ().

  • Het beste is om je template te laten drukken zodat je zelf alleen nog de gegevens hoeft te printen die op elke factuur wijzigen; dat scheelt je sowieso inkt ;).


    Ik mis nog de euro tekens, is namelijk beter dan euro voluit schrijven en ziet er overzichtelijker uit (en natuurlijk ook netjes op 2 decimalen en niet zoals sommigen bedrijven op 0 decimalen). Daarnaast de gegevens aan de rechterkant met invoice date zijn niet netjes gecentreerd en dat zou beter zijn als dat wel het geval werd :). Misschien nog in het groot ergens "Invoice" dat ook dat duidelijk is en verder heb ik er weinig op te zeggen dus als je iets kan doen met bovenstaande tips dan zou het er perfect uitzien in mijn ogen.

  • Voor Nederlandse klanten is een Nederlandse factuur ook fijn.


    Voor Franse klanten is een Franse factuur ook fijn, maar je kan het niet iedereen naar z'n zin maken. Als Tim een Engels bedrijf heeft is het niet meer dan normaal dat hij ook Engelse facturen heeft.

  • Hallo,


    Bedankt voor de feedback tot dusver. Ik neem alles in acht en kom waarschijnlijk met een vernieuwde versie.
    Feedback blijft uiteraard wel welkom.


    Over de taal:
    Ik wil me internationaal manifesteren, het is dan niet meer dan gebruikelijk om dan alles in het Engels te doen.


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!