Cronjobs

  • Kan iemand mij helpen en bevestigen of mijn cronjobs goed ingesteld staan:



    Ik moest dit er inzetten:

    PHP
    */5	*	*	*	*	/usr/local/bin/php -q -f /home/DirectAdmin-Gebruikersnaam/domains/jouwdomein.nl/public_html/cronjob/cron_five_minutes.php	
    0	0	*	*	*	/usr/local/bin/php -q -f /home/DirectAdmin-Gebruikersnaam/domains/jouwdomein.nl/public_html/cronjob/cron_day.php	
    0	0	*	*	7	/usr/local/bin/php -q -f /home/DirectAdmin-Gebruikersnaam/domains/jouwdomein.nl/public_html/cronjob/cron_uitbreken.php	
    0	0	*	*	1	/usr/local/bin/php -q -f /home/DirectAdmin-Gebruikersnaam/domains/jouwdomein.nl/public_html/cronjob/cron_moorden.php	
    0	*	*	*	*	/usr/local/bin/php -q -f /home/DirectAdmin-Gebruikersnaam/domains/jouwdomein.nl/public_html/cronjob/cron_hour.php	
    0	19	*	*	7	/usr/local/bin/php -q -f /home/DirectAdmin-Gebruikersnaam/domains/jouwdomein.nl/public_html/cronjob/cron_week.php	
    0	0	*	*	2	/usr/local/bin/php -q -f /home/DirectAdmin-Gebruikersnaam/domains/jouwdomein.nl/public_html/cronjob/cron_pimp.php	
    0	0	*	*	3	/usr/local/bin/php -q -f /home/DirectAdmin-Gebruikersnaam/domains/jouwdomein.nl/public_html/cronjob/cron_auto.php


    Alleen de reden waarom ik dit vraag is: het werkt nu nog niet. Want hoeren kunnen niet achter een raam omdat er geen tijd in zit.

  • Weet je 100% zeker dat de path (/usr/local/bin/php) ook op jou server zo is?
    Heb je het ook proberen te openen direct vanuit de link, zo ja werkt het dan wel?


    Hi, bedankt voor je reply en moeite.
    Ja ik heb dit even nagetrokken en op de Versio site staat ook:


    Citaat

    Bij Versio is dit:
    /usr/local/bin/php -q -f


    Bron: http://www.versio.nl/12-hoe_stel_ik_een_cronjob_in.html


    Tevens heb ik de links nagetrokken en die werken ook.

  • Mooi dat het werkt, al is het niet zo veilig... :p
    Iedereen kan nu namelijk de crons handmatig uitvoeren ;)
    Beter maak je er nog een beveiliging in met bv een $_GET['code'] en deze ook in de urls van de cronjob.
    Of je kan ook de map gaan beveiligen, doormiddel van een wachtwoord, ook dit zal dan bij de cronjobs toegevoegd moeten worden.

  • Het pad heb je nu dus veranderd naar een URL? Besef je je wel dat je nu een pagina opvraagt bij Apache, die vervolgens de PHP-code uitvoert, de pagina weergeeft, en dat vervolgens de PHP interprenter die uitvoer probeert uit te voeren?


    Dat werkt wel, maar slaat echt als een tang op en varken..

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!