vragen over Kvk

  • Hallo,


    Ik ben van plan mijzelf in te schrijven bij KvK.
    Alleen had ik een aantal vragen erover..
    Klopt het dat het nu geheel gratis is om bij KvK in te schrijven?
    Hoe zit het met belastingen?
    Waar moet ik allemaal op letten?


    Ik hoop dat jullie met wat wijzer kunnen maken :love:

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • KvK Inschrijving is gratis.
    Je krijgt een gratis eenmalige electronische ondertekende KvK uitreksel.
    een papieren uitreksel kost gewoon 11 euro.


    Betreft de BTW daar akn KvK je direct inschrijven bij de inschrijving voor de KvK. Verder hoef je nergens op te letten behalve welke branche je gaat doen, of je dan nog vergunningen moet regelen. En als je nog vragen hebt kan je die altijd stellen.

  • Verder zal je bij het inschrijven bij de KVK moeten bepalen welke bedrijfsvoering je gaat volgen,
    Eenmaszaak (ZZP) of een VOF, BV etc etc.


    Tevens dien je bij inschrijving een gedegen ondernemingsplan in te leveren. Dit plan zal beoordeeld worden door de KVK en a.d.h.v. bepalen zij of jij een KVK inschrijving kan/zal krijgen.


    Ik zou vooral eens goed op de website van KVK kijken hier staat zeer veel, goede & uitgebreide informatie.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Tieske, je bent niet verplicht een ondernemingsplan in te leveren. Wel zullen ze vragen wat je gaat doen, een ondernemingsplan is alleen nodig indien je contracten aangaat met grote leveranciers of een financiering van de bank wil.

    Aanvullend op Tieske:

    Kijk dus goed wat voor zaka je start, met bepaalde branches heb je meer voordelen en minder hoge belastingtarieven. Als je voor jezelf begint raad ik je aan de eenmanszaak. Want bij de VOF of BV heb je een startkapitaal van minsten 25.000 nodig volgens mij.

  • Tieske
    Dat is geheel afhankelijk waar je inschrijft, in Leiden had ik dit totaal niet nodig, had een gesprek van een kwartiertje toen stond ik weer buiten.


    @TS
    Let op met je belasting, in het eerste jaar val je nog onder de startende ondernemers maar daarna zal je erop moeten letten.
    Persoonlijk doe ik bij elke factuur 50% naar me bedrijf spaarrekening, dan heb ik het altijd in een kwartaal aangifte goed.
    Hou ik wat over is dit mooi mee genomen, maar reserveer altijd genoeg voor de belasting, dit kan je nog vies tegenvallen namelijk ;)


    Nog een tip, maak voor jezelf wel een plan en doelstelling, dit motiveert je in wat je wilt bereiken ;)

  • Ik neem sowieso een eenmanszaak, ik wil me graag inschrijven, omdat ik als ik (kleine) klusjes krijg van een bedrijf dan vragen ze vaak naar een btw nummer en moet ik ze vaak teleurstellen.
    Dus het zou ook weer niet heel erg actief bedrijfje worden.
    Maar hoe werkt dan met de belasting, moet je dit behouden en dan overmaken of iets dergelijks?

  • Eenmanszaak
    - Aansprakelijk voor zowel prive als bedrijfseigendom
    - Inkomstenbelasting. Onder voorwaarden mkb-winstvrijstelling en ondernemersaftrek.
    - Geen recht op werknemersverzekeringen.
    - Geen kapitaalinbreng


    BV
    - € 0,01 minimum startkapitaal
    - Aansprakelijk alleen met bedrijfseigendom
    - Op de loonlijst voor 42000 euro in het jaar
    - Vennootschapsbelasting en inkomstenbelasting over salaris en dividend.
    - Geen werknemersverzekeringen
    - Oprichting gaat met een akte van de notaris

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

  • M.Martens: Aangezien jij boekhouder bent.


    Wat is verstandig, bij iedere aankoop de 21% opzij te zetten, of gewoon voor de zekerheid van iedere aankoop 30% opzij te zetten voor de belasting?


    Hallo.


    Hierbij zal ik eerst moeten weten wat ongeveer de verdien waarde is en wat de gemiddelde inkomsten zijn per maand.
    Hierbij neem ik aan dat je daarvoor een liqidietijdsprognose hebt!


    Ik merk wel bij het bedrijf waar ik werk als boekhouder en dan praten we over een automatisering bedrijf.
    Waar ook website's gemaakt worden en dat is vrij bijzonder dat het meeste bij ons op een van de - spaarrekeningen verdwijnen.
    Dit is ongeveer per grote opdracht. 50% van de winst.


    Hierbij kan ik niet bij jou in de administratie kijken dus als hier verdere vragen over zijn zou ik moeten weten wat de site/bedrijf verdiend.


    Gelieve dus als er vragen zijn deze nog per PB af te handelen.

  • rdgweb Volgens mij zit het zo dat als je inderdaad bedrijfsaankopen doet je de btw kan terugvragen in (ik dacht) box3. Maar dan moet het wel relevant zijn voor je 'bedrijf'.
    Bijvoorbeeld voor het maken van websites mag je dan een laptop kopen en de btw terugvragen, maar als je een bank koopt voor in de woonkamer geld dit weer niet.
    Ik weet dit niet zeker, maar vogens mij wel :)

  • rdgweb Volgens mij zit het zo dat als je inderdaad bedrijfsaankopen doet je de btw kan terugvragen in (ik dacht) box3. Maar dan moet het wel relevant zijn voor je 'bedrijf'.
    Bijvoorbeeld voor het maken van websites mag je dan een laptop kopen en de btw terugvragen, maar als je een bank koopt voor in de woonkamer geld dit weer niet.
    Ik weet dit niet zeker, maar vogens mij wel :)


    Maar als je deze bank koopt om hem vervolgens in je kantoor te plaatsen waardat je de werkzaamheden verricht is het weer wel toegestaan.


    Ik zie dat er al veel antwoorden zijn gegeven in dit topic, mocht je nog vragen hebben over de belasting kun je mij altijd een email sturen.

  • Cas.


    Dit valt dan nog niet onder de belasting.
    Dit omdat het geen benodigdheden zijn en volgens mij kun je het niet eens aftrekken.


    @R-mijten.
    Onder welke belasting tel jij dat dan?
    Want normaal gesproken krijg je een briefje terug dat het niet kan/mag.


    Je kan wel bepaalde dingen belastingvrij maken.
    Maar dit is alleen op projecten boven de 100.000 euro meen ik. (Not sure.)


  • Ik raad je aan om eerst even wat informatie te verschaffen over hoe het Nederlandse belastingstelsel in elkaar zit.


    Lees bijvoorbeeld het volgende artikel maar eens goed door: http://www.startingbusiness.nl…rekbaar-bij-de-belasting/

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!