Marktplaats layout

  • 3x niks spijt me.


    - Logo is te 1990
    - Kleur gebruik is oud, dit zie je bijna niet meer gelukkig.
    - Je copyright is lelijk.
    enzoverder


    Designen zal je sterkste vak niet zijn, is niet erg ik kan er ook niks van maar daarvoor heb je mensen met kennis, bijvoorbeeld M.Jorritsma dat is een goede designer.

  • Ik ben het spijtig genoeg met Fils eens.


    Het logo is niet eens te 1990, het is daarnaast ook nog eens een 'gejatte' icon van internet en de tekst heeft een te dikke stroke en een te aanwezige gradient (gradient ben ik sowieso al een vel tegenstander van, tenzij het erg licht gebruikt wordt).


    Verder is het probleem bij jou al begonnen bij de kleurkeuze. For example: In je header gebruik je een gradient van neutraal blauw naar licht grijs. Deze kleurencombinatie is gewoon not done! Check op internet naar kuler (kleurencombinatie website van Adobe) of, als je CS6 hebt, de plug-in kuler.


    Ook in je balk onder de header komt deze kleurcombinatie weer negatief naar boven. Grijs met een blauwe bovenlaag (de buttons). Dit is misschien wel mogelijk, maar dat zul je minimaal een stroke moeten gebruiken om het blauwe heen omdat het anders botst, maar je kunt het beter helemaal niet doen.


    Dan gaan we door naar het categorie menu. Wat me daar meteen al opvalt is het feit dat je een ontzettend overdreven groot en dik lettertype hebt gebruik (oogt als Arial Bold / Black). Dat zou ik niet doen. Je categorie menu is niet belangrijk, je content wel! Je kunt dus beter het categorie menu wat op de achtergrond houden.


    Content: Weinig over te zeggen, niet erg opgevuld. Misschien handig om daar ook een titel boven te plakken, zodat mensen ook daadwerkelijk weten waar ze naar aan het zoeken zijn. Wel een punt waar ik me persoonlijk kapot aan erger is het feit dat je niet netjes werkt. Je hebt de content balken gewoon gekopieerd en geplakt. Dat hoeft geen probleem te zijn (als je een hele layergroep kopieert en plakt), maar je hebt gewoon alles letterlijk gekopieerd en geplakt en ook nog eens verschillend neergezet. Zo is de middelste rij niet op dezelfde lijn met elkaar (for example).


    Footer tekst zeker veranderen. Je copyright is niet iets wat je mensen direct hoeven te lezen, dus doe dat gewoon in een onschuldige kleur (je bg is lichtgrijs, dus doe dat bijvoorbeeld donkergrijs), en daar mag het lettertype ook zeker kleiner en dunner (en de stroke er absoluut om weg halen).


    Overal moet ik het dus met Fils eens zijn. Ik begrijp dat het je eerste keer is, daarom geef ik ook uitgebreide feedback. Zorg ervoor dat je tutorials doorneemt en misschien nog wel belangrijker: wat speelt bij de doelgroep. Wat willen mensen graag zien op een website. Vraag jezelf bij elke website af of je zelf gebruik zou maken van die website, en als dat niet het geval is ben je waarschijnlijk niet goed bezig.


    TIPS:
    - Volg tutorials;
    - Check kuler, omdat het gevoel van kleurencombinaties je wat in de steek laat hier ben ik bang;
    - Kijk naar andere ontwerpen (niet jatten!!! maar gewoon inspiratie opdoen).


    Vat dit niet op als offence, maar puur als opbouwende kritiek!



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!