hulp bij iets te bestellen?

  • Hallo ICTers,


    Ik zou graag voor het eerst iets nogal duurs willen bestellen maar sinds ik veel verhalen heb gehoord dat PayPal moeilijk doet over bepaalde bedragen.
    Het zit zo ik wil graag een flexdex lighted electric skateboard kopen van ongeveer 900 euro.


    Denken jullie dat ik dan zonder enige probleem me bankrekening kan koppelen aan me PayPal account (sinds je bij Google Wallet een creditcard nodig hebt en dat heb ik niet) en dat bedrag kan overmaken of is het veiliger en gemakkelijker om het via bank overschrijving te doen?


    Ik bestel het bij Metroboard.
    Alle hulp is welkom! :thumbup:

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,


    Zelf weet ik niet hoe het zit met Paypal.
    Maar als je via bankoverschijving betaalt bij een Nederlandse winkel zijn ze natuurlijk verplicht te leveren. Zo niet, dan kun je allerlei dingen doen om hiervoor te zorgen. Keurmerken spelen hierbij ook een rol.


    Mvg,
    Tim



    Hierbij heeft Tim het fout.
    Bij de overschrijving is het een ander verhaal.
    Als je dat doet is het door jezelf gedaan en dan kan de bank niks betekenen.


    Bij PayPall kan er volgens mij dan wel weer wat.

  • Je moet opletten met wat je zegt. Veel van je posts bevatten halve waarheden.


    Hoe het nu zit; als je iets bestelt en je ontvangt niets (na hun leveringsdatum), kan je eerst de leverancier mailen. Als hij dit negeert kan je dit bij je bank melden. Het zal wel moeilijk zijn, maar als jouw bank contact opneemt met de bank van de leverancier, kunnen ze jouw bedrag bij jou debeteren.

    Hierbij heeft Tim het fout.
    Bij de overschrijving is het een ander verhaal.
    Als je dat doet is het door jezelf gedaan en dan kan de bank niks betekenen.


    Bij PayPall kan er volgens mij dan wel weer wat.

  • Hierbij heeft Tim het fout.
    Bij de overschrijving is het een ander verhaal.
    Als je dat doet is het door jezelf gedaan en dan kan de bank niks betekenen.


    Bij PayPall kan er volgens mij dan wel weer wat.


    Hallo,


    Ik verwijs hierbij niet naar een bank. Ik heb het over andere jurdische procedures.
    Als een winkel je opdraagt te betalen dmv overschrijving waarbij je een kenmerk moet vastleggen heb je zeker grond om juridisch gezien op te staan.


    Mvg,
    Tim

  • Nu weer ontopic.
    L.Pappalettera Paypal biedt inderdaad een geld-terug-garantie. Hiervoor moet je wel een extra bedrag voor betalen. Dan verzekeren ze alles tot €1.000.
    Maar laat dit je niet misleiden. De webwinkel moet hiervoor ook zijn aangemeld bij paypal. Zie bron voor alle nodige informatie.


    Bron: https://www.paypal.com/nl/cgi-…/general/Warranty-outside


    Oké morgen dan maar even belletje plegen naar PayPal om verder te vragen.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • paypal kan je altijd melding doen van niet ontvangen product oid, dan storten ze je geld terug.. LOL


    De bank daarintegen doet daarin wat moeilijker, omdat je zelf overschrijving akkoord geeft. Uiteraard zijn er altijd mogelijkheden dit bedrag terug te vorderen, als particulier kun je ook een incasso naar het bedrijf zelf sturen..

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

  • Ik heb een aantal opties, ik heb een soort gelijk probleem gehad.


    Je kan een klacht naar PayPal sturen over een onrechtmatige betaling, deze wordt dan binnen 5 werkdagen beoordeeld.
    Wanneer jij volledig in je recht staat krijg jij je betaalde bedrag gewoon terug van ze.


    Wat je ook kan doen is contact opnemen met je bank, en dan uitzoeken in hoever jij in je recht staat.
    Bij PayPal ga je na account keuring namelijk akkoord met een Automatische Incasso (wist ik ook niet).
    Zakelijk is het simpel, je zorgt dat je paypal account leeg is en je laat het betaalde bedrag terug storneren, dan is je account wel direct geblokkeerd.
    Ik weet niet of dit ook voor particulier geld, wellicht heeft iemand hier ervaring mee, en anders kan je de bank nog bellen.



    Voordat je dit doet zou ik echt even met het bedrijf proberen in contact te komen.

  • Dat bedoel ik dus, ik heb veel klachten gehoord dat mensen geblokkeerd/gelimiteerd werden vanwege bepaalde ontvangen of verzonden bedragen en wil dit zeker niet met mijn geld laten gebeuren. :P


    Ook al zie ik geen limiet meer bij me PayPal account staan sinds ik me bankrekening zojuist heb gekoppeld.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • L.Pappalettera
    Klopt, aangezien je account gegevens compleet zijn ben je al akkoord met een Automatische Incasso wat dus inhoud dat ze geld van je bankrekening kunnen halen indien je tekort schiet op je paypal account.


    Hier zou ik wel mee uitkijken want die fout heb ik ook gemaakt met mijn privé toen heeft WHMCS 4 maanden na afsluiten licentie geld lopen trekken van me account.
    Na contact met paypal wel weer terug gekregen maar kost je ook weer € 9 nog iets om dat terug te laten storten (belachelijk eigenlijk maja).

  • Ik kreeg net te horen aan de telefoon met PayPal dat een elektrische skateboard niet onder hun bescherming valt omdat het een motorvoertuig is maarja ik heb een invoice aangevraagd bij Metroboard om het verder af te handelen en neem aan dat het zo dan wel geregeld kan worden.


    Dankje, kan een slot op.
    Als iemand hier nog iets aan toe te voegen heeft, kan diegene me altijd een PM sturen. ;)


    EDIT: Indien iemand hier gelijk ook een antwoord op heeft mag die me geheid ook een PM sturen! Ik probeer namelijk iets te kopen op eBay met me PayPal account waarop me bankrekening is gekoppeld maar toch vraagt hij om een creditcard als ik via ebay probeer te betalen en ik heb gelezen dat meerdere mensen dit hebben maar hoe moet ik hier omheen of dit oplossen? Indien niemand reageert bel ik morgen maar opnieuw naar PayPal.. helaas waren ze nu gesloten, balen. :thumbdown:


    EDIT: Nog een vraag! Ik heb zojuist een invoice gekregen en er staat [Betaalvoorwaarden: Betaling na ontvangst]
    Betekent dit niet dat ik eigenlijk hoor te betalen nadat ik het ontvangen heb? beetje vreemd.. :huh:
    En kan nog niet betalen, vraagt net als bij me vorige vraag om een creditcard.. zal PayPal morgen wel bellen... :wacko:

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

    Bewerkt 3 keer, laatst door L.Pappalettera ().

  • Ik heb zelf ervaring met het terug vragen van het volledige bedrag van een transactie die gemaakt is d.m.v. PayPal.


    Product werd niet geleverd. Het bedrag was in dit geval rond de €40,-. Ik opende hierbij een geschil op de website van PayPal waar ik wat informatie in moest vullen. Daarnaast moest ik mijn kant van het verhaal vertellen. Nadat ik hiermee klaar was, kreeg de tegen partij ook de gelegenheid om hun kant van het verhaal te doen. In mijn geval reageerde de tegen partij niet, en na een x aantal dagen werd het geschil gesloten en werd hier naar gekeken door PayPal. Hun besloten mij in gelijk te stellen en ik kreeg m'n volledige aankoop bedrag terug.
    Waar ik wel tevreden over was, is dat mij nog verteld werd ik me niet zorgen hoefde te maken of de tegen partij het geld wel had of niet. Ik kreeg het geld van PayPal meteen tot m'n beschikking, en hun zorgde ervoor dat ze het geld wel weer terug kregen van de tegen partij.


    Punt is dat het hier nu wel om een bedrag van €40,- gaat, en niet €900,-. Als je zo iets besteld vanuit het buitenland, brengt dat natuurlijk altijd risico's met zich mee. Misschien zou je er toch even over moeten na denken of je je product niet in Nederland wilt bestellen, aangezien je dan een poot hebt om op te staan indien er iets fout gaat.

  • Oh haha sorrie ik dacht dat deze topic al gesloten was, het is alweer een hele tijd geleden dat ik me lichtgevende elektrische skateboard ontvangen heb en de betaling, verzending en werking zijn allemaal prima afgelopen. Enigste wat ik jammer vond was dat me draadloze afstandsbediening voor de skateboard soms de connectie kwijt raakt en dit nogal irritant is als je aan het rijden bent en het kost geld om hem te laten repareren en/of hun verbeterde versie te kopen. Terwijl dit probleem er wel altijd al was, beetje balen maarja. ;)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!