shared Hosting

  • Hoe zit het dan met SLA overeenkomsten en wat ben ik hiervoor kwijt? en betreft VPS pakketten, wat is je prijs tegen welke prestaties en wat voor support. Waar host jij zelf je servers en wat is mijn uptime garantie. Kan ik ook een schadelaim bij je neerleggen als mijn klanten eruit vliegen? zo ja, tot welk bedrag ben je verantwoordelijk?

  • kevinkrs
    1. VPS pakketten lever ik nog niet aangezien ik hier eerst over in gesprek ben met een partij.
    2. Servers worden bij TransIP ondergebracht, sinds ik daar zit heb ik nog nooit een probleem gehad.
    3. Wanneer de server offline is wordt dit zo snel mogelijk opgelost, we hebben een SMS Monitor die hem 24/7 in de gaten houd op alle poort nummers.
    4. Schadeclaim is bespreekbaar wanneer dit gebeurd, is afhankelijk van de klacht en ernst van de zaak.


    We onderhouden contact met klanten op verschillende manieren, Ticketsysteem/Mail & Telefoon.
    Verder heb ik nog nooit een downtime gehad op de server, hij wordt goed onderhouden.

  • Hoe ik het begrijp heb je een VPS server ondergebracht bij TransIP, en ben je eigenlijk een klant van TransIP die shared hostings aanbiedt. Wat zou betekenen dat als je in de toekomst VPS pakketten gaat aanbieden, je altijd duurder bent dan TransIP zelf (commercieel bedrijven willen uiteraard winst). Je zegt ik heb nog nooit problemen ondervonden, vind ik een zwak argument, ik wil een garantie hebben.


    Zelf heb ik namelijk een groot commercieel post bedrijf als klant, als zij tien minuten niet beschikbaar zijn (hun administratiesysteem gaat via een web-applicatie) verliezen zij honderden euro's. En zo heb ik er hier nog een paar grote klanten van, en uiteraard spreken we dan niet over een hosting van 5 euro p/m.


    Vandaar mijn zorg over SLA contracten, en schadeclaims.


    Ik ben benieuwd hoe de toekomst uitkomt voor jou, en of jij later dedicated servers en VPS pakketten kan aannemen in de toekomst, en of je uiteraard wel genoeg mankracht hebt om eventuele problemen op te lossen. Zal proberen je website wat in de gaten te houden, en dan ben ik benieuwd.

  • @Hamza-R
    De prijzen voor extra resources is per maand, dus stel je hebt 250 MB extra nodig komt er boven op de normale factuur nog € 1,95 voor de extra ruimte.


    Uptime ervaren wij nu als goed online, we hebben in 30 dagen geen downtime of storing ervaren.
    Mocht er een storing ontstaan aan de server krijgen wij hier direct bericht over, hij wordt dus 24/7 bewaakt.
    Wanneer een poort uitvalt of een service krijgen we direct een E-mail en een SMS.


    Als er een langere downtime ooit mocht voorkomen en er wordt door de klant verlies gedraaid gaan we dit compenseren, dit is per klant en klacht bespreekbaar.


    Edit:
    Kleine verbetering doorgevoerd voor de domeinnaam controle, deze zou nu sneller moeten werken en binnen 5 seconden resultaat tonen.
    Probleem was alleen bij het bestelformulier, op de website werkte deze gewoon nog.

  • Reza
    Bedankt, service leveren lijkt mij meer dan normaal, maar positief commentaar is altijd goed om te horen!


    @All
    Ik kreeg van verschillende mensen de vraag of de zakelijke hosting echt alleen voor zakelijk bestelt kan worden.
    Mijn antwoord hierop is nee, de pakketten zijn alleen echt op zakelijk niveau opgezet maar een particulier mag deze ook gewoon bestellen.


    Indien iemand ze wilt bestellen mag dit dus gewoon zonder problemen, wanneer er meer vragen zijn beantwoord ik deze zo snel mogelijk!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!