Viber app onveilig

  • Veel mensen - meerbepaald 50 miljoen, waaronder ik tot enkele weken geleden, hebben de viber app op hun telefoon staan.
    Het is een programma zoals Whatsapp.


    Nu is hierin een lek ontdekt, dat als je een smsje stuurt naar iemand, je volledige toegang kunt krijgen op zijn/haar telefoon.
    Concreet komt het toetsenbord naar boven als je een Viber bericht ontvangt.
    Hierdoor kun je niet alleen het lock scherm omzeilen, maar ook de controle over de telefoon overnemen.


    Momenteel is hiervoor nog geen oplossing beschikbaar.
    Hou je telefoon dus altijd bij de hand en laat hem niet zomaar ergens liggen.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hi,
    I am an official representative from Viber Media.


    We care a lot about our users' security. We worked around the clock to fix this security glitch and already a few days ago we released a fixed version for this problem. It is available for download at: http://download.viber.com/viber.apk


    We will of course make sure that such glitches do not reoccur.


    For any other questions/concerns, please don't hesitate to contact us.


    the Viber Team.
    =============================
    Hi,
    Ik ben een officiële vertegenwoordiger van Viber Media.


    Wij geven veel over de veiligheid van onze gebruikers. We werkten de klok rond om deze zekerheid glitch vast en al een paar dagen geleden brachten we een vaste versie voor dit probleem. Het is beschikbaar voor download op: http://download.viber.com/viber.apk


    Uiteraard zullen wij ervoor zorgen dat dergelijke storingen zich niet meer voordoen.


    Voor alle andere vragen / problemen, aarzel dan niet om ons te contacteren.


    de Viber Team.

  • Beste Viber Media,


    Eerst en vooral proficiat met jullie pro-actieve aanpak, door te reageren op mijn bericht.
    Hier kunnen veel bedrijven nog veel van leren.
    Verder ook heel hard bedankt om dit probleem zo snel op te lossen!


    Viber Media: thank you for your pro-active approach and outreaching to this website.
    Well done, by fixing this issue so quickly and actively monitoring and responding to posts about your services.


    Koen, ICTscripters


  • Hi,


    Great to hear such a thing. However, I would like to inform you that since a short while, updates through a different channel than the Google Play store is prohibited.
    Therefore I recommend that you put this to discussion with the one responsible for the matter.


    For more information, please see: http://tweakers.net/nieuws/887…ten-de-play-store-om.html


    I wish you the best of luck with the project.


    Yours sincerely,
    Tim


    -------------------


    Hallo,


    Fijn om dit allemaal te horen. Echter wil ik je graag mededelen dat dit in strijd is met het beleid van de Google Play store. Sinds kort is een nieuw beleid van kracht.
    Daarom raad ik je ten zeerste aan dit ter discussie te stellen met de verantwoordelijke.


    Voor meer informatie, zie: http://tweakers.net/nieuws/887…ten-de-play-store-om.html


    Veel succes met het project.


    Mvg,
    Tim

  • As far as I know, Viber is still awaiting approval of Google before they are allowed to publish their new app version?
    So it's not in their hands. ;)


    Voor zover ik weet wacht Viber op goedkeuring door Google van hun nieuwe versie, alvorens het op de app store kan verschijnen ;)
    Ze kunnen hier voorlopig dus nog niet veel aan doen.


    En ook al is het misschien tegen de richtlijnen van de play store, het kan wel nog steeds manueel, het updaten, zonder gebruik van de app store ;)

  • As far as I know, Viber is still awaiting approval of Google before they are allowed to publish their new app version?
    So it's not in their hands. ;)


    Voor zover ik weet wacht Viber op goedkeuring door Google van hun nieuwe versie, alvorens het op de app store kan verschijnen ;)
    Ze kunnen hier voorlopig dus nog niet veel aan doen.


    En ook al is het misschien tegen de richtlijnen van de play store, het kan wel nog steeds manueel, het updaten, zonder gebruik van de app store ;)


    i've downloaded the Viber app in the google play store. Love the APP.


    Ik heb de viber applicatie gewoon in de google play store gedownload. Ik hou van die app!

    1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!