• Hallo, allemaal.
    Ik heb 3 weken geleden een dedicated server gehuurd bij Versio. Met het dubbele RAM geheugen als wat ik nu heb. En zodra ik er 1 website opzet loopt de hele website traag. Terwijl ik op me server die ik nu 7 websites heb staan en alles verloopt super snel.


    Ik had de server op een vrijdag besteld. Vervolgens waren ze uitverkocht en zou die maandag of dinsdag komen. Vervolgens werd de server pas woensdagochtend geleverd.
    Vervolgens wil ik me 7 websites erop zetten. Dus dat deed ik. En wil heb me nameservers ingesteld, kan 24 uur duren. Kijk ik 24 uur later waren de sites er nog niet. En Versio maar zeggen dat ik verkeerde nameservers heb ingesteld. Was dus niet zo. Er was een DNS fout. Dus dat werd later aangepast door Versio.
    Later waren me sites er dus. Heb ik alles goed gezet zijn ze super traag.


    Vervolgens schrijf ik Versio aan over de traagheid. En dat de servertijd niet goed stond. Elke keer zeggen ze dat het aan mijn scripts ligt. Terwijl het een goed script is. Dus na veel geklaagd te hebben zijn we 3 weken verder en de server is er nog steeds niet. En kreeg op 5 april een berichtje van Versio.

    Vandaag heb ik weer gemaild over dat de hele server er niet is. Gaan ze weer naar kijken zeiden ze van de week en ze hebben nog steeds niks gedaan. Terwijl ik ook nog voor elke maand die 45 euro Advance Support Plan hebt betaald. Sta ik juridisch sterk om er een zaak van te maken en me geld terug te eisen?

  • Of je Juridisch sterk in je schoenen staat durf ik je niet te vertellen. Wat ik je wel kan en wil verstellen is dat Versio.nl het vaak in de schoenen schuift bij de klant. Bij mij hebben ze het ook meerdere malen geflikt. Ook vertelde ze dat het aan de Website lag, uit eindelijk lag het bij hun een DNS fout.


    Kan je overstappen? dan zou ik hier maar over nadenken

  • @TS
    Versio staat er bekend om alles op de klant te schuiven, ze maken ook om de kleinste problemen een groot probleem.
    Ik raad je aan om een andere hoster te zoeken aangezien deze hoster jou blijkbaar niet wilt helpen en geld in rekening gaat brengen voor een probleem die bij hun legt.


    Versio levert alles goedkoop maar maakt er na oplevering een zooitje van en zegt dat het de klant zijn fout is, zou dus heel gauw een andere hoster zoeken ;)

  • @TS
    Versio staat er bekend om alles op de klant te schuiven, ze maken ook om de kleinste problemen een groot probleem.
    Ik raad je aan om een andere hoster te zoeken aangezien deze hoster jou blijkbaar niet wilt helpen en geld in rekening gaat brengen voor een probleem die bij hun legt.


    Versio levert alles goedkoop maar maakt er na oplevering een zooitje van en zegt dat het de klant zijn fout is, zou dus heel gauw een andere hoster zoeken ;)

    Hallo Fils.


    Dit valt makkelijk op te lossen.
    Betaling terug draaien en gebruik maken van de garantie. Of je ontbind het om een anderen reden.


    Dit heb ik ook een keer bij hun gehad.
    Maar toen heb ik gezegd. Jullie helpen niet dan ook geen geld.
    En het werkte wel. Meteen kreeg ik service, al deden ze dat volgens mij niet van harte.

  • M.Martens
    Ik ga niet teveel woorden vuil maken aan Versio aangezien een andere oude klant al voor de rechtbank moest verschijnen voor een bericht op twitter over dat het een pauperhosting is.
    Als hij slim is probeert hij gewoon ze geld terug te krijgen en een andere hosting te zoeken aangezien deze je blijkbaar totaal niet wilt helpen.

  • Dit is inderdaad belabberde service van Versio! Ik krijg vaker dit soort verhalen te horen van hen, ik vind het bijvoorbeeld ook vreemd dat ze de klant een boete van 99€ excl. BTW kunnen geven als je de storingslijn belt zonder dat je een website hebt gecontroleer ofzo (die ook nog door hunzelf is gemaakt dus totaal onbetrouwbaar is!)? Een storingslijn moet altijd gebeld kunnen worden, ongeacht tijdstip of onderzoek door de klant. Als het bedrijf in gebreke is moet de klant hier zeker niet voor opdraaien! De e-mail die hier geciteerd is laat precies zien waarom Versio zo goedkoop is, jammer maar helaas net als dat ze €0,99 geven als je een positieve reactie over hun achter laat en dat ze reacties die negatief zijn altijd verwijderen.


    Als ik in jouw schoenen sta dan zou ik een klacht bij de VWS (= Voedsel en waren autoriteit) of een keurmerk / vergelijkingssite waar ze op zijn aangesloten (webhosters, ispgids) indienen zodat zij misschien iets voor je kunnen betekenen. En ga op zoek naar een andere aanbieder want dit is natuurlijk niets! Als je nog een vraag hebt dan mag je mij wel een PB sturen, misschien dat ik tussen jou en Versio kan bemiddelen of dat ik verder nog iets voor jou of voor je websites kan betekenen.

  • Zoiets heb ik ook met Versio meegemaakt... Servertijd klopte niet met 1 uur en paar minuten. Versio vertelde me telkens via mail dat ze het probleem hebben opgelost... (maar als ik zelf keek klopte het voor geen meter) Eerst gaven ze de schuld aan mijn scripts, maar nadat ik in directadmin had gekeken en zag dat ook daar de tijd niet klopte, vertelden ze me telkens dat het opgelost werd.


    Maanden later heb ik besloten mijn spullen te pakken en over te gaan naar een zakelijke bedrijf genaamd TransIP. Wat duurder dan Versio, maar kwaliteit mag er zijn.

  • was tijdje terug ook overgestapt naar versio maar ben gauw weer terug gegaan naar me oude host.
    Alles was traag en ze gingen ook nog eens fijn elke week onderhoud plegen waardoor de site helemaal niet meer te bereiken was.
    Heb dan nu ook al me domein namen en sites daar weg gehaald.

  • Om eerlijk te zijn is Support van versio slecht


    Ik heb geld opgewaardeerd en opgenomen
    dus wacht al 1 week op me geld....


    Ik sprak met Support er stond er is een werknemer
    ik zeg hoi krijg 15mins later antwoord....



    Dus versio moet nog veel leren om klanten blij te houden

  • ICTscripters draait ook op Versio, maar niet lang meer :D
    Meer details hou ik nog geheim, maar ik ben het ook meer dan beu bij hun ;(
    Nog nooit zoveel problemen gehad als de laatste maanden.
    Ik stap over ^^


    Hopelijk vind je een goede reden om het contract met hen te ontbinden.

    Hallo Koen.


    Je hebt wel gelijk.
    Zou ik misschien mogen weten waar ICTS dan wel heen gaat?

  • Ja. Versio moet een keer flink op de kop krijgen.
    Misschien gaat dan wel de service omhoog.


    Tevens was ik ook al aan het denken voor iets te hosten bij Versio.
    Nu ik dit lees denk ik: Laat maar zitten, dan maar iets duurder met beteren service!

  • ICTscripters draait ook op Versio, maar niet lang meer :D
    Meer details hou ik nog geheim, maar ik ben het ook meer dan beu bij hun ;(
    Nog nooit zoveel problemen gehad als de laatste maanden.
    Ik stap over ^^


    Hopelijk vind je een goede reden om het contract met hen te ontbinden.


    Dat wist ik al. Want telkens als mijn VPS neer was, was ICT/CP ook neer. haha

  • Nooit problemen gehad met Versio.


    Vergeet alleen niet dat zij duizenden klanten hebben en een lage prijs hanteren. Je kan vooraf weten dat de service op een lager pitje draait, omdat ze anders deze prijzen niet kunnen bieden.


    Ik ben een aantal jaren geleden overgestapt naar Versio (enigszins gedwongen) en ben tevreden met Versio.


    Ik heb er tientallen domeinen staan en nooit problemen gehad met mijn hosting / domeinen.


    Maar dat staat hier los van uiteraard.


    Citaat


    Ik heb 3 weken geleden een dedicated server gehuurd bij Versio.


    Als jij daadwerkelijk sinds 3 weken een contract hebt lopen bij Versio hoor je deze nog op te kunnen zeggen (wat over het algemeen 30 dagen is). Check hun AV even!

  • Als jij daadwerkelijk sinds 3 weken een contract hebt lopen bij Versio hoor je deze nog op te kunnen zeggen (wat over het algemeen 30 dagen is). Check hun AV even!

    Hallo Jorritsma.


    Bij de opzeg termijn ben ik het mee oneens.
    De termijn is bij telecom bedrijven en anderen bedrijven onder de OPTA 30 dagen.
    De webshop is 7 tot 14 dagen.
    En producten die Versio aanbied is 60 dagen. In acht neming van betaal datum.
    De opzeg datum gaat in vanaf de betaal datum. Niet vanaf de opzeg datum.

  • Lijkt nu wel dat ze beter aan het worden waren.
    Als ik nu alles hoor lijkt het me dat je een onvriendelijke medewerker had.


    Tevens denk ik nu ik het verhaal van Ferhat en Jorritsma heb gehoord dat ik daar toch iets ga hosten.
    Wat weet ik nog niet.

  • ik zit ook bij versio,


    Wesley Berendsen is iemand die graag doorschuift nara een andere persoon, of het even aan de kanten plaatst ( naar mijn weten toch)
    hij zegt tegen mij altijd, ik geef het door...
    maar als ik op de chat ben en ik zit met iets ingewikkelds, of met een probleem vraag ik als het hem is om mij door te geven aan iemand anders ( indien mogelijk)
    als je echt wilt geholpen worden dan moet je vragen naar Reshad Bashir die is er zeer goed in en die zal je zeker helpen


    mvg, aaron

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!