DHL douane boete?

  • Hallo,


    Wat is ongeveer een maximum in dollars wanneer je een boete krijgt van de douane?


    Is dit rond de 200 dollar, of al op 100 dollar hoe werkt dit?


    Ik bestel voetbalshirtjes uit china met DHL.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dat kan aan zoveel zaken liggen:


    - Hoeveel stuks is er daadwerkelijk verstuurd naar jou adres?
    - Gaat het om namaak?
    - Heb je al eens eerder een boete gehad van de douane?


    Maar reken maar dat het veel hoger kan uitvallen ;)
    Mocht het om namaak gaan, dan reken er maar op dat alles vernietigd zal worden.

  • Is het slim om het in 2 pakketten te verzenden dus 2 pakketen van 120 dollar? Of 1 pakket van 240 dollar?


    Ja het gaat om namaak, de vorige keer is het ook goed gegaan toen kreeg ik alleen een boete van 25,- ik wil graag weten hoe ik dit kan voorkomen.


    is het bijv mogelijk om op een andere naam te bestellen? Dan waar ik de vorige keer een boete op kreeg.

  • Nooit onder een andere naam doen, dit valt onder fraude ;)
    Maar als jezelf al aangeeft dat je vorige een boete hebt ontvangen, dan kan je erop rekenen dat het bij herhaling veel hoger uitkomt (boete).


    Je moet denken als je het in 2x doet kan je 2x een boete krijgen, maar doe het in 1x kan je ook in 1x alles kwijt zijn...


    Tis een beetje vragen om problemen ;)

  • Cas bij namaak wordt het altijd vernietigd ;)


    R4 je moet denken ze blijven niet gek he ;)
    Wat betreft de hoogte van een boete, dat kan ik je niet vertellen.
    Kan je wel vertellen dat zulke boetes steeds hoger uitkomen, dit aangezien het blijft voorvallen.
    Misschien zit er zelfs nog een gevangenisstraf aan vast, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

  • Is het illegaal of namaak, dan wordt het stilzwijgend vernietigd.
    Is het import vanuit een land waarop je normaal belasting moet betalen, dan stuurt men je een factuur eerst om de belasting erop te betalen vooraleer je het goed krijgt.


    De boete krijg je enkel als ze regelmatig misbruik merken of zwaar misbruik (bv ivoor).
    Althans, dat is voor België, voor Nederland weet ik het ni.

  • Zoals koen zegt klopt het voor NL ook.


    Ik heb ooit CD/Vinyl uit America laten komen, Ik kreeg vervolgens van PostNL een brief dat ik eerst de inklaringskosten & de heffing op het postkantoor moest komen halen, alvorens mijn paketje zou worden overhandigd.


    De hoogte van de boeten zal van diverse dingen afhangen,
    - Aard van product,
    - Aantal
    - Waarde


    - Herhaling



    & zoals al gemeld is onder een andere naam is faude, maar zoals je voorstelt, dat je vader deze inkoopt. dan dient hij deze ook te betalen. Oftewel dan koop jij ze niet maar je vader (hoe je dit dan thuis verder terugbetaald is natuurlijk niemand zijn probleem)

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!