[PKT] Opdracht..

  • Hallo ICTers,


    Ik zoek naar mensen die ooit met packet tracer hebben gewerkt en het nog in zich hebben.
    Ik heb namelijk een klein opdrachtje die ik wou doen, maar me niet lukt sinds ik te weinig ervaring en te lang geleden is dat ik met packet tracer heb gewerkt. Dus vraag ik me af of hier iemand het in elkaar kan zetten met een uitlegje erbij van wat je hebt gedaan. Hoeft niet een erg groot uitleg te zijn maar als het kan dan zou ik wel een klein beetje uitleg erbij willen, zo niet dan zoek ik zelf wel uit wat er allemaal is ingesteld en gedaan is.


    Dit is niet een groot opdracht en hoop hierbij dus ook dat er wat vrijwillgers zijn die het zonder vergoeding zouden willen doen.
    Als u dit opdracht accepteerd, zou ik graag willen dat het binnen deze week kan dus maximaal tot zondag/maandag.


    Als er echt tijd vrij gemaakt voor moet worden en dat je vind dat er een vergoeding bij hoort, kun je me dat gewoon zeggen.. alhoewel me budget niet al te groot zal zijn. Het is 1 documentje van 1 en een half bladzijde die je kan volgen met al een begin klaar(waar je niets aan hoeft te veranderen) staan die je als het goed is na het lezen van het documentje wel begrijpt en (wat ik dacht dat wel zou werken, wat ik dus al heb geprobeerd maar er wel mooi uit ziet.. de indeling enzo) dat je kunt gebruiken.


    De download: --


    Graag het gemaakte werk via mediafire of een soortgelijke bedrijf uploaden en via pm inleveren. ;)
    Geen interrese? Gelieve dan ook niet te reageren. ^^

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

    Bewerkt één keer, laatst door L.Pappalettera ().

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Oh als je geïnteresseerd bent in netwerken, is dit best een leuk tooltje om je kennis van subnetten, ip classes, routers, firewalls enzo verder te testen en aan te scherpen. Maar in sommige gevallen kan het ook erg ingewikkeld worden. :pinch:

    De download bevat het programma, de labbundel het document en de pkt bestanden.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • @L. Pappalettera: Ik heb je pakketje even bekeken. Ik heb daarnaast ook je PKT even geopend, maar ik heb weinig configuratie gevonden. Ik wil je best helpen, maar ik ga (zoals Tim het al noemde) niet jouw opdracht maken.
    Ik zou zeggen: begin ermee, en als je tegen problemen aan loopt, ben ik bereid je ermee te helpen.


    Om te beginnen zou ik zeggen: Zorg ervoor dat elke PC & laptop een geldig IP adress krijgt die in de range van het gebouw (zoals in de opdracht staat omschreven) hoort. Zorg erna ervoor dat alle PC's in het zelfde gebouw met elkaar kunnen communiceren. Daarna kan je in de router beginnen met het routeren van pakketjes.


    Tim: Cisco Packet Tracer is een (naar mijn mening) enorm uitgebreid programma. Met die programma kan je computers op het blad slepen, switches, servers, routers, clouds etc.. etc.. en deze met elkaar verbinden. Daarna kan je de switches en routers configureren. Deze configuratie word op de zelfde manier gedaan als in het echt.
    Dus met dit programma zou je zeg maar het netwerk wat je wil op gaan zetten, precies namaken in een virtuele omgeving.
    Vrijwel alle commando's van een echte Cisco Switch werken in dit programma ook. Je kan vervolgens pakketjes naar elkaar toe gaan sturen om bijv, te kijken waar het pakketje langs gaat etc.

  • Beetje te laat, dus doe maar slotje op.
    Ik kijk hier zelf wel verder naar zodra er weer tijd aanwezig is.


    p.s. ik was al begonnen, maar kwam niet verder dan aangegeven is in de begin topic. En nee je hoefde het niet te doen, je mocht het doen en het mij uitleggen zodat ik het wel begreep.. Was dat ook teveel dan was ik bereid er zelfs voor te betalen wat allemaal is aangegeven in de begin topic.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!