CPE, CLI of shell?

  • Hallo Allemaal,


    Ik vraag me af wat voor benaming ik het beste kan gebruiken voor het volgende.
    Ik wil graag een web based terminal maken waar je commands kan uitvoeren.
    Hier zet ik een soort van portfolio commands in zoals about en resume.
    En nog een heleboel andere commands over andere onderwerpen.
    Wat mijn vraag nu is.. Hoe moet ik dit noemen?


    Mijn eerste gedachte was: CLI (command-line-interface)
    Maar CPE dan? (command prompt emulation of emulator) en shell wat een CLI voor een OS is.. maar of je dit dan gelijk een OS noemt haha.


    Ook sta ik open voor het aanraden van mogelijke domeinnamen voor zoon soort website.
    Hoeft niet persee want ik zet het eerst toch nog op me oude portfolio als secundaire. :P

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Ja ik dacht dat hij dit wel zou zien en er op reageren, maar dat ook anderen hun gedachte kunnen delen voor meer zekerheid.


    EDIT: Sinds niemand reageert, denk ik dat ik maar gewoon ga voor CLI (command-line-interface) en zodra dat klaar is er ook nog een GUI theme bij maak (graphic-user-interface) welke nog een stuk vriendelijker zal gaan worden en minder oldskool? :whistling:

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

    Bewerkt één keer, laatst door L.Pappalettera ().

  • Sorry ik was op reis, haha, grappig dat mijn idee aanslaat.


    Ik wou eerst een heuse php-backend erin verwerken, maar dat ging mijn bedoelingen iets te ver.
    (namelijk met ajax een soort remote-procedurecall's erin te verwerken a.d.h.v php, Ik heb dit ook getest en dat werkte mooi :) )


    maar eigenlijk wou ik gewoon mensen stunnen en op een coole,originele manier een static website aanbieden. (namelijk alles is Javascript en wat php-backend voor email functie)
    ikzelf bied enkel command-line linux shell aan, met de commands: ls/cd/open/..
    Maar ik veronderstel dat een GUI erbij wel kan. Maar dat is niet mijn doelpubliek.


    Ik zou me niet teveel focussen op het maken van een echte command prompt, maar eerder het als gebruiksmiddel zien om mensen verbaasd te maken.
    Er bestaan namelijk al genoeg open-source browser-emulators..


    Ik zou gewoon je huidige domeinnaam gebruiken, het is en blijft een portfolio.

  • clls (command-line linux shell) oh god nu raak ik helemaal in de war :|

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!