[sitecheck] Tattootalk

  • Op het eerste oog vrij standaard phpbb3 forum,


    Maar er zitten toch enkele full time dagen sleutelen achter!


    Ik zou graag alle negatieve reacties willen over functionaliteit.. Wat is handig om te plaatsen, wat is handig om weg te laten?


    Positieve reacties zijn altijd welkom, aanmeldingen ook, actieve gebruikers al helemaal.


    Ik zoek dus ook nog advertentie ruimte op een site met minimaal 500unieke bezoekers per dag:
    Betaald adverteren maar waar


    http://www.tattootalk.nl


    Met vriendelijke groet,


    Remco.

  • Wat mij opvalt is dat je forum nogal leeg is,
    Dit zal hoogstwaarschijnlijk komen omdat je de website pas enkele dagen online hebt staan.
    Maar een leeg forum trekt niemand.


    Maak zelf (of huur iemand in) wat 'nep' accounts aan & zorg ervoor dat het forum alvast een beetje gevuld is.
    ± 10 topics per categorie met overal enkele reacties & natuurlijk bij sommige topics geen.
    Dan ziet het er al direct een heel stuk gezelliger uit voor nieuwe leden om te komen & ook te blijven hangen.


    Verder zou je wellicht nog een categorie kunnen maken (met subs per provincie) om zo een compleet overzicht van alle tattooshops/piercingshops te krijgen & waarbij mensen dan direct hun ervaringen kunnen delen.
    Zo krijgt je forum in eens heel veel meerwaarde voor mensen die op zoek zijn naar een Tattoshop.

    Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans


    Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

  • Maak geen nep accounts aan!
    Dat is als in een winkel zeggen dat je nog genoeg op voorraad hebt, maar dat dat eigenlijk niet zo is.


    Verder vind ik het logo niet passen bij de rest van de website. Logo is ook redelijk slecht leesbaar door het gekozen lettertype.


    Ook het feit dat dit een phpbb3 forum is trekt mij niet aan. Dit kan iedereen. Iedereen die het wil kan een phpbb3 forum opzetten, logo veranderen en dan wachten op leden.

  • Ook het feit dat dit een phpbb3 forum is trekt mij niet aan. Dit kan iedereen. Iedereen die het wil kan een phpbb3 forum opzetten, logo veranderen en dan wachten op leden.

    Dit is vanuit "webmaster" oog misschien zo, maar voor menigeen is een forum gewoon een forum.


    Het logo is een tattoo script, lettertype wat vaak gebruikt word bij het tattooeeren van lettering in horitzontale opmaak bv; op onderarmen of een chestpiece. Juist relevant aan de pagina in mijn ogen.

  • Amnesia,


    Een "gewone" gebruiker ziet het ook wel als ieder forum er hetzelfde uitziet.
    Ik weet verder niks van tattoo's af, maar als dit lettertype daarbij gebruikt word is dat inderdaad wel relevant.

  • Amnesia,


    Een "gewone" gebruiker ziet het ook wel als ieder forum er hetzelfde uitziet.
    Ik weet verder niks van tattoo's af, maar als dit lettertype daarbij gebruikt word is dat inderdaad wel relevant.



    En de relevantie van een open-source forum is ??
    Als er een gratis oplossing is waarom zou je die dan niet kunnen gebruiken, doet Sitedeals immers ook dus snap je punt niet helemaal?

  • Mijn punt is dat ik me niet aangetrokken voel naar een phpbb3 forum. Stel dat je 10 phpbb3 forums hebt over tattoo's en één forum als dit (ICT's) over tattoo's. Dan zou ik eerder voor dit forum gaan.

  • Daar heb je gelijk in. Ik bedoelde ook niet dat hij geen bezoekers zou kunnen krijgen, maar dat als je iets unieks hebt, je juist meer bezoekers kan krijgen.
    Laten we het nu weer even over het forum hebben. Excuses.

  • Victor
    Toch nog een opmerking, Stackoverflow is een heel groot forum waar veel informatie gevonden word, deze heeft ook geen unieke code die draaien ook op een source oplossing.
    Je bezoekers moet je verdienen door het interessant te maken, daar heeft een gratis code niets mee te maken, ICTs draait ook niet (niet volledig tenminste) op eigen code.
    En toch wordt het forum redelijk goed bezocht en hoor je niemand klagen dat het geen eigen code is, ik ben van mening dat als je het interessant maakt je bezoekers terug blijven komen.
    CP heeft toen er een nieuwe versie kwam ook enige tijd op PHPBB3 forum gedraaid, was verder niks mis mee hoor.


    Als je een saaie content plaatst ben je die snel kwijt maar dat is logisch, je moet het interessant maken voor je bezoekers, op welke software/code je draait is dan niet van belang.



    @TS
    Misschien is het leuk om er een stukje blog bij te maken, en welke tattoo shops er zijn met vergelijkbare prijzen.
    Op die manier trek je weer extra bezoekers die naar een bepaald onderdeel zoeken, bijvoorbeeld "Tattoo shop Amsterdam" en dan weergeef jij alle shops in Amsterdam.
    Zo bouw je niet alleen content op maar ook interesse in het forum, ervaringen uitdelen over het zetten van een tattoo bijvoorbeeld.

  • Dank jullie wel voor alle tips.


    In 2006 tot 2009 heb ik een forum gehad met 37.000 leden maar dat doelgroep lag een stuk simpeler. Niet elk mens houdt van tattoos.


    Ik blijf erbij; voor de normale gebruiker schrikt phpbb niet af, ze weten het niet eens. Het enige wat juist handig is is dat ze al een idee hebben hoe alles werkt door een ander phpbb forum, alleen maar mooi mee genomen.


    Ik ben namelijk zelf meer geintresseerd in een phpbb forum dan een source like this waar alles voor iedereen weer compleet nieuw is.


    Alvast bedankt allemaal, als je een goede advertentie aanbod heb voor mijn banner op jou goedlopende website in een goede doelgroep kun je me een PM sturen $$$$

  • Victor,
    En ICTs is ook geen uniek gescript forum, en ook (redelijk) goed bezocht.


    @TS,
    Zoals al gezegd werd, is dit een standaard layout. Probeer iets anders wat met de categorie en doelgroep te maken heeft.
    Het menu kan ook wat beter, dit past ook niet bij de template.
    Onderaan de beginpagina is een Tag Cloud. Dit vind ik persoonlijk helemaal niets. Die kleuren schrikken elkaar af, vooral dat geel.

  • @Iedereen,


    Hartstikke bedankt voor alle feedbacks,


    Ik heb enige tijd in het forum gestoken en hoop op wat nieuwe feedback, het is nog steeds draaiend op phpbb maar enigsinds uitgebreid en meer aangevuld.


    Ik zou graag willen weten wat er nog beter kan, ik zie wel in dat een phpbb forum met de standaard style minder in trek is voor aanmeldingen.


    Het zal allemaal niet fantastisch gescript zijn, maar het werkt.


    Krijg alleen de foutmelding in IE er niet uit, misschien kan iemand daar nog voor me naar kijken?


    Alvast bedankt :thumbup:


    EDIT NA 24UUR: Geen opmerkingen? :thumbup:

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!