"Hackers Franse loterijsite: "Gokken leidt tot onreinheid"

  • Hackers hebben op de Franse website van loterij EuroMillions religieus getinte boodschappen achtergelaten. "Wijn, gokken en standbeelden leiden allemaal tot onreinheid en zijn het werk van de duivel", luidde de boodschap van de hackers, die zichzelf 'Moroccanghosts' noemen.


    Bezoekers van de site werden opgeroepen te stoppen met gokken. Het tijdverdrijf zou, net als alcohol, door de duivel worden gebruikt om "haat te zaaien onder de mensen en je te laten afkeren van God en gebed".


    Inwoners van negen Europese landen kunnen deelnemen aan EuroMillions. Bij de trekking van donderdag staat een jackpot van 100 miljoen euro op het spel.


    Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/B…eidt-tot-onreinheid.dhtml

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • @Fils


    Dit bedoel ik dan ook.


    Wellicht ben ik niet duidelijk geweest dus daarom opnieuw.
    Gokken blijft inderdaad de eigen mening van gokkers,dus het hacken van een website is niet normaal.
    Als je er zo tegen bent ga dan maar protesteren,niet iemands website hacken.

  • @ Reza


    Serieus? Gaan protesteren omdat mensen gokken? Waar gaat het naar toe, tegenwoordig wordt overal om geprotesteerd.


    Ik ben zelf niet gelovig, maar heb me wel voldoende verdiept in de verschillende geloven en heb ook respect voor gelovigen, maar veel mensen slaan er in door vind ik.


    Als deze mensen willen gokken, dan moeten ze dat vooral doen.


    Als jij vervolgens zegt dat het onrein is, prima, dan gok je niet. Maar je keurt dus dit hacken af, maar dat mensen gaan protesteren omdat andere mensen gokken vind je wel goed?


    Mensen moeten gewoon lekker hun eigen dingen doen. Als iemand gokt valt hij daar geen mensen mee lastig en als iemand om zijn geloofsovertuiging niet mag gokken, dan doe je het niet.


    Het blijft tenslotte je eigen keuze, maar respecteer de keuze van beide kanten.



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • Verder is gokken heel zwaar gereglementeerd.
    1 Van mijn collega's is ook een fervent gokker, zie niet in waarom hem dit afnemen hem gelukkiger zou maken.
    Liever gokken dan alcohol misbruik of erger drugs.


    Laat iedereen doen wat ze zelf willen.
    Betogen is sowieso tijdverspilling en help je ook niemand mee...
    Kost je tijd en dus geld en schaadt de maatschappij.
    Bovendien wek je er negatieve gevoelens door op.

  • L.Groot
    al dat gerook, drugs gebruik en overmatig alcoholgebruik wel en daar hoor je ze nooit over..



    Roken betaal je een god's vermogen aan belasting voor, dus wat kost het jou dat ik een peuk opsteek?
    Er wordt door de belastingdienst juist aan verdient dus als je dat gaat verbieden krijg je hogere prijzen in drank.
    En dan verbieden ze drank en waar denk je dan dat ze het geld vandaan halen?


    Laat rokers lekker in hun waarde, bemoei je vooral met je eigen zaken.

  • Een beetje de omgekeerde wereld dit..
    Gokken is juist één van de verslavingen die onze samenleving niet extra kosten oplevert, al dat gerook, drugs gebruik en overmatig alcoholgebruik wel en daar hoor je ze nooit over..


    Wat Fils inderdaad zegt, rokers en alcoholgebruikers die betalen veel meer belasting.


    Daarnaast ga ik nog wat verder: Veel mensen zeggen dat rokers de overheid veel geld kost en dan met name omdat ze vaker in het ziekenhuis belanden. Maar wat ook bekend is, is dat rokers een grotere kans hebben om te overlijden, dus die zullen ook minder AOW gaan verbruiken in de toekomst. Misschien een beetje inhumaan dit argument, maar zo is het wel en dat weet de overheid ook.


    Maar we dwalen weer af, dus vanaf nu ONTOPIC.



    Met vriendelijke groet,
    Maks Jorritsma

  • MJorritsma


    Ik heb liever dat de mensen die er tegen zijn gaan protesteren(in een hoek waar niemand last van heeft) dan dat ze websites hacken.
    Zorgt alleen maar voor meer problemen en ruzie's.


    Ik ben zoals Fils zegt ook voor het feit dat je iedereen in z'n eigen waarde moet laten en met je eigen zaken bemoeien.
    Mij maakt het niet uit dat mensen roken of gokverslaafde zijn,zolang iedereen gewoon kan doen wat hij/zij wilt:)

  • Hallo,


    Betreffende gokken vs. roken/drugs etc


    Heel simpel:
    Schaf roken af en niet rokers worden gezonder.
    Schaf drugs af en minder overlast voor de maatschappij.
    Schaf gokken af en maatschappij blijft zo goed als onveranderd.


    Er is dus degenlijk verschil.


    Naar mijn mening mag je drugs gebruiken, roken, gokken. Van alles wat. Zolang je de maatschappij maar niet tot last bent. Rokers doen dat bijv. door anderen "mee te laten roken" en veel pauzes te nemen. Enz.


    Hierom keur ik ook het hacken af.
    Religie is iets persoonlijks, laat dit niet tot last zijn van een ander.


    Mvg,
    Tim

  • Tim
    Onzin want de rokers mogen in niet meer in openbare ruimtes roken en moeten dus buiten staan.
    Dus wat jij zegt is onzin, als je de buitenlucht gaat meetellen zou ik eens kijken wat auto's/motors/brommers/vliegtuigen enzovoort uitstoten, dat is nog veel erger dan roken.



    Nogmaals laat iedereen lekker met rust, het is zijn of haar ding bemoei je met je eigen zaken.

  • Tim
    Onzin want de rokers mogen in niet meer in openbare ruimtes roken en moeten dus buiten staan.
    Dus wat jij zegt is onzin, als je de buitenlucht gaat meetellen zou ik eens kijken wat auto's/motors/brommers/vliegtuigen enzovoort uitstoten, dat is nog veel erger dan roken.



    Nogmaals laat iedereen lekker met rust, het is zijn of haar ding bemoei je met je eigen zaken.


    Hallo,


    Tuurlijk laat ik mensen met rust. Maar dat roken beïnvloed mijn gezondheid. Op de fiets zit ik wel eens achter een roker, dat merk ik. Niet overal wordt de wet nageleefd.
    Je hoort mij niet zeggen dat dat wat voertuigen doen niet erger is. Maar als je rookt, zorg er dan voor dat anderen er geen last van hebben. Maar dat is niet vaak het geval. Vandaar ;)


    Mvg,
    Tim

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!