Apple moet Samsung vrijpleiten van kopiëren in advertenties

  • AMSTERDAM - Apple heeft in het Verenigd Koninkrijk een hoger beroep van Samsung verloren. Apple moet op de website en in kranten een advertentie plaatsen waarin staat dat de Galaxy Tab geen kopie is van de iPad.


    Dat heeft een Britse rechter donderdag bepaald, zo meldt Reuters.


    De rechter stelde eerder al dat de Galaxy Tab niet te veel lijkt op de iPad, vooral omdat de Samsungtablet niet 'cool' genoeg zou zijn. Apple ging in hoger beroep, maar heeft dit dus verloren.


    In de originele uitspraak werd ook besloten dat Apple publiekelijk moet stellen dat de Galaxy Tab geen kopie is van de iPad. Apple moet daarvoor advertenties plaatsen op de eigen website en in een aantal Britse kranten.


    De rechter heeft in het hoger beroep bovendien gezegd dat de tekst in deze advertenties niet kleiner mag zijn dan lettertype Arial 14


    Bron: nu.nl/gadgets/2936835/apple-moet-samsung-vrijpleiten-van-kopieren-in-advertenties.html


    Ik vind dit zelf een beetje oneerlijk en kinderachtig om zo iets te moeten doen. Een concurrent die op hun eigen website zegt: De Galaxy Tab lijkt echt niet op onze Ipad.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Vind het ook terecht, want of Apple nu gelijk heeft of niet als ze iets roepen; Het komt direct in alle kranten en wordt overal geciteerd.


    Veel (domme) mensen zullen dit dan ook meteen voor waar aannemen wat zorgt voor onterechte negatieve aandacht voor concurrenten van Apple.


    Dit soort marketing technieken moeten gewoon niet beloond worden.

  • Paar dollars naar de rechter en het komt goed voor ze.


    Wat een stomme reactie , geen enkele rechter kan je voor een paar dollar omkopen. Denk ook niet echt dat hij zijn luxe baan voor een bedrijf wat een patentenstrijd met een ander voert gaat opgeven. Dat het in landen zoals kenia enzo kan verbaast me niks maar in de US of UK kan dit zeker niet .

  • Wat een stomme reactie , geen enkele rechter kan je voor een paar dollar omkopen. Denk ook niet echt dat hij zijn luxe baan voor een bedrijf wat een patentenstrijd met een ander voert gaat opgeven. Dat het in landen zoals kenia enzo kan verbaast me niks maar in de US of UK kan dit zeker niet .

    Dan is het zeker toeval dat Apple overal de strijd verliest (bijna tenminste) behalve in Amerika verliezen ze helemaal niks.
    Er werd in Amerika ook bewijsmateriaal van tafel geveegd die SamSung aanbood, is ook niks raars aan zeker?
    Owja en vervolgens maakt Samsung het openbaar en krijgen ze nog eens flink op hun donder van de Amerikaanse rechter.


    Maar goed als je denkt dat het onzin is zal dat jou mening zijn, ik deel deze alleen niet...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!