Gameserver Strategiespel

  • Hallo,


    Wie weet er een leuk spelletje waarvan je een server op Linux kan hosten om met eerdere te spelen.
    Zodat ze kunnen verbinden met me VPS, zodat we in de avonduren gewoon beetje samen kunnen spelen.
    Weet niet of het is toegestaan, maar gaat gewoon om een groepje vrienden, geen public server.


    Pekeltje

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • gerwim Zou ook liever thuis gewoon hosten, maar wil wel dat die gewoon 24/7 online is en niet enkel als me computer aan staat.
    Mag helaas me computer niet aan laten, dus thuis hosten is in dit geval niet ideaal.


    Zal zo even naar LoL kijken, bedankt voor de tip Jordi.
    Ben alleen bang dat het niet gaat draaien op 512MB, of valt het hosten van een spel wel mee?

  • League of Legends heeft eigen servers staan in Noord - Amerika, Centraal Europe en Azië. Je installeert gewoon de cliënt en die maakt verbinding met de servers waar tegelijkertijd duizenden andere spelers online zijn en ook een spel doen. Om de cliënt te kunnen draaien heb je wel een redelijke grafische kaart nodig (2005 of nieuwer is wel vereist globaal gezien) en 1GB geheugen is ook wel het minimum van het minimum. 3 Ghz kloksnelheid lijkt me voldoende om het spel te kunnen draaien. Daarnaast heb je uiteraard een constante breedband internet verbinding nodig.

  • gerwim Zou ook liever thuis gewoon hosten, maar wil wel dat die gewoon 24/7 online is en niet enkel als me computer aan staat.
    Mag helaas me computer niet aan laten, dus thuis hosten is in dit geval niet ideaal.


    Zal zo even naar LoL kijken, bedankt voor de tip Jordi.
    Ben alleen bang dat het niet gaat draaien op 512MB, of valt het hosten van een spel wel mee?


    Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Als je een RTS server host, speelt de host ook **altijd** mee. Er zijn geen dedicated servers zoals in CoD, BF etc. Een spel als League of Legends is natuurlijk wat anders, daarbij **moet** je centrale servers hebben om het spel hackvrij te houden.


    Als je een spel zoals C&C Red Alert, Generals of wat anders dan ook dan moet je het gewoon thuis hosten. En als je vrienden met elkaar willen spelen moet één van hen het hosten.

  • Als je een spel zoals C&C Red Alert, Generals of wat anders dan ook dan moet je het gewoon thuis hosten. En als je vrienden met elkaar willen spelen moet één van hen het hosten.


    Voor C&C red alert of generals hoef je niet speciaal thuis te zitten, je kan gewoon een lobby aanmaken met een wachtwoord erop. :thumbup:
    Schild je trouwens ook weer geld @ TS, gewoon een eigen lobby aanmaken met een wachtwoord erop, toch?


    Ik raad je C&C Generals zero hour aan, vet spel, en in 2013 komt C&C Generals 2 uit 8| (met frostbite engine ftw)

  • Ik huur altijd mijn servers.
    Kost je wel geld, maar je bent zeker dat als er iets is, dat word verholpen.


    Natuurlijk moet je wel een goede host hebben, die goede support kan leveren.
    Maar ook goede hardware heeft.


    Vroeger was achos.nl een goede, maar die is al even gestopt.
    Verder doe ik het nu via serverbuilds. Zeer tevreden en super support.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!