Positie uitrekenen

  • Ik ben bezig met een project(fivestarz), en ben al aardig ver met de ontwikkeling van fivestarz, maar nu zou ik ook graag willen dat als je inlogt je op de status pagina jou positie in het spel kan zien.


    voorbeeld
    Je staat in de ledenlijst op nmmr 284, dan zou je dat kunnen zien op jou status pagina zeg maar?
    Positie: (284)


    Ik kan maar niet egt iets bedenken waarmee ik die formule moet uitrekenen, als iemand alleen maar een tip heeft van hoe en wat, dan kom ik er verder zelf wel uit.


    Alvast bedankt voor de moeite, Toni Sanchez.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • @malik, volgens mij heb je gelijk, ik heb namelijk vandaag continu aan dit probleem gedacht op het werk, en ik kon ook alleen maar verzinnen wat jij als antwoord gebruikt.


    Het zou en moet mij lukken (h).


    Toni Sanchez.

  • Vrij eenvoudig op te lossen:


    PHP
    SELECT COUNT(*) FROM leden WHERE punten >= (SELECT punten FROM leden WHERE id = '{id}' LIMIT 1)


    Hierin zou je op één staan als je punten het hoogste zijn van iederen (stel je attack + defence bepaald hoe hoog je staan moet er (attack + defence) staan), en de {id} moet de identifier van de huidige gebruiker zijn.

  • Ik heb dit ook deels. Alleen hij telt niet verder dan 6..


    De eerste 5 werken goed maar daarna blijft het bij iedereen op 6 staan. Dit komt omdat hun allemaal 0 kracht hebben. Hoe kan ik zorgen dat dit gewoon doorloopt?


    PHP
    $result = mysql_query("SELECT COUNT(id)+1 AS positie FROM users WHERE kracht > (SELECT kracht FROM users WHERE id='".$list['id']."')") or die(mysql_error());
    	$row = mysql_fetch_array($result);

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!