1 Seconde crash

  • Vorig weekend werd er 1 extra seconde bij toegevoegd aan alle klokken.
    Hoewel dit iets vrij normaals is, zijn er hierdoor verschillende grote websites (LinkedIn, Reddit, Gawker, Foursquare, Yelp, ..) toch gecrasht omdat deze uitzondering niet was voorzien.


    Ook enkele vliegtuigmaatschappijen hadden er moeite mee. De luchtvaartmaatschappij Qantas moest zo'n vijftig vluchten vertragen omdat het computersysteem de passagiers niet meer kon inchecken.


    Het is nodig om de schrikkelseconde toe te voegen. Als we dat niet zouden doen, zouden onze nakomelingen over honderden jaren hun lunch om middernacht houden. Dit komt omdat de Aarde alsmaar trager rond zijn as draait.


    De laatste keren dat de schrikkelseconde werd toegevoegd waren in 1998, 2005 en 2008.


    Ken jij iemand die last heeft gehad van deze schrikkelseconde?
    Wij zijn er zonder kleerscheuren doorheen gekomen (h)

  • Citaat van Knowboard

    Het is te dom voor woorden dat zulke systemen crashen dmv een kleine seconde.
    Heb er zelf echter geen last van gehad



    Vertel jij ze dan even hoe ze het moeten doen ;)



    Zit echt wel meer achter hoor, alles wordt op de seconde berekend.
    En als dat veranderd is het systeem gewoon van slag, doe je weinig aan.. 8-)

  • VonDutch, zo bedoelde ik het niet.
    Ik bedoelde gewoon dat ik het te dom voor woorden vind dat een kleine seconde zo'n groot impact kan hebben op zulke systemen.


    Tuurlijk begrijp ik dat waneer zoiets gebeurt, dit kan gebeuren. Maar het zou niet moeten gebeuren. Er zijn overigends genoeg grote website's die hier doorkomen zonder problemen.

  • Komt omdat het alleen met bepaalde linux kernels is. Alleen als je de Debian Squeeze met recente 3.2.x-kernels draait dan is je server gecrashed ;)

    Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!