Copyright Issues

  • Hallo,


    Ik zit met een ingewikkeld probleem. In 2009 heb ik een website gebouwd met 2 anderen. Echter heeft de eén later de website verkocht, zonder dat wij er eigelijk iets van wisten. Kortom, er is nu een kopie van.


    Echter kreeg ik vandaag een mail binnen met een Copyright Schending. Het leek als of de inhoud in de mail van een 13 jarige afkomstig was. Echter toch, wil hij stappen ondernemen omdat hij ervan overtuigd is dat ik zijn website heb gekopieerd.


    Wat kan ik hier nu het beste tegen doen, en natuurlijk wil ik zijn website offline laten halen. Als ik hiermee naar de rechter stap, hoe kan ik dan het beste bewijzen dat ik de maker ben van het originele concept?


    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

  • De andere maker heeft dus een licentie verkocht. Daar kan je niets aan doen. Enige wat je nu kan doen is zijn licentie terug kopen. En van die copyright Schending zou ik niet serieus nemen, maar tog even aan je medescripter vragen wat voor licentie hij verkocht heeft aan die persoon.

  • Als het originele concept in jullie handen is staat er in de eigenschappen wanneer hij voor het laatst gewijzigd is.


    Tevens zou ik wel de verkoper even contacteren hierover want dat is niet de bedoeling.


    En ik denk eigenlijk als het een mail afkomstig is van een 13-jarige niet zo serieus hoeft te nemen.
    Meestal zijn dit meer dreigementen dan werkelijke stappen ondernemen.

  • Bedankt,


    Ik ga de jongen zijn geld niet terug geven, ik vind dat dit de taak is van de gene die hem in eerste instantie heeft verkocht.
    Aangezien mijn server beheerder direct gereageerd heeft toen hij de mail las, is mijn server totaal geleegd. Blijven de eigenschappen voor (laast gewijzigd) hier wel gewoon voor staan?


    Alvast bedankt

  • Citaat van koerdos23

    als jij zijn site wilt neerhalen raad ddos aan


    is wel illegaal !!!



    En wat ga je daarmee opschieten dan?
    Je kan beter tot een oplossing komen in plaats van iedereen plat gooien.


    Knowboard
    Als het op je pc zonder wijzigingen heeft gestaan zal het daar ook nog in terug te vinden zijn.


    Tevens is een comment copyright beter, hiermee kan je bewijzen wat in zijn bestanden staat.

  • Natuurlijk heb ik het liefst een regeling tussen beide partijen.
    Ben zelf niet van plan aanvallen te gaan plegen op de website, aangezien dit in mijn nadeel gaat werken als het tot een rechtzaak uitloopt.


    Er zijn geen wijzigingen gemaakt aan het programma, dus dan ga ik er vanuit dat het er nog wel staat.
    Comment copyright kan de user toch ook zo weer weg halen? of zit ik hiermee fout?

  • Als er meerdere zijn die hiervan afweten kun je hun als getuige nemen.


    Als diegene ontkent dat jij het gemaakt hebt kun je met hem een soort truc/spel spelen waarin hij toch toegeeft dat jij alle rechten hebt.

  • Knowboard
    Dat klopt, maar als jij kan aantonen hoe de programmering eruit ziet en wanneer dit met wie gemaakt is kan dat ook voldoende zijn.
    Meestal verstoppen programmeurs een herkenning stukje in de code die later bij dit soort problemen van pas komen.


    Zou in ieder geval eerst proberen met de persoon tot een oplossing te komen.
    Indien hij/zij geen gehoor geeft of tot een oplossing wil komen zou ik bewijzen verzamelen.
    Zal niet nodig zijn maar je weet het nooit, je kan beter goed voorbereid zijn hierop.

  • Bedankt,
    Ik ga proberen een oplossing te vinden, waarmee hij akkoord wil gaan en mij ook goed uitkomt. Tot die tijd, zou een evt mail helpen naar zijn server host om zijn website offline te laten halen ivm copyright overtreding?


    Reza, ik heb altijd de andere programeerder nog, die er al vanaf het begin bij is. Die zal ik ook zeker gebruiken in de rechtbank (Mocht het zover komen).


    Ik denk dat ik wel voldoende informatie heb gekregen, mocht je nog wat dingen weten, dan hoor ik het graag!


    Bedankt!

  • Citaat van H.Rayn

    Knowboard, ik snap het niet. Je wilt zijn website offline halen vanwegen copyright schending. Maar de mede-eigenaar heeft een licentie verkocht. Hij heeft dus recht op die script.


    Hij heeft niet toegestemt?
    Als hij het heeft gebouwt zou dit echt wel moeten! ^o)


    Ik vind dit zwaar teleurstellend, die persoon is zekerweten niet te vertrouwen na enige research te hebben gedaan.


    Zolang er genoeg bewijs is, zou een rechtzaak wel van pas komen.
    (met die slechte reputatie van die man, komt die waarschijnlijk niet ver..)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Allereerst, er zijn 2 eigenaren voor de website.
    Degene die de website heeft doorverkocht was geen eigenaar, was slecht's een vriend die kon programeren en ook wel wat geld kon gebruiken.
    Hij is betaald voor zijn werk. En heeft de website door verkocht aan iemand (Wellicht derden, dit is onbekend).


    Daarnaast heeft de mede-eigenaar geen toestemming gegeven, en ik ook niet voor een verkoop.


    - Er is inmiddels een bericht gestuurd naar de host waar zijn server geregistreerd staat.

  • Citaat van Knowboard

    Allereerst, er zijn 2 eigenaren voor de website.
    Degene die de website heeft doorverkocht was geen eigenaar, was slecht's een vriend die kon programeren en ook wel wat geld kon gebruiken.
    Hij is betaald voor zijn werk. En heeft de website door verkocht aan iemand (Wellicht derden, dit is onbekend).


    Daarnaast heeft de mede-eigenaar geen toestemming gegeven, en ik ook niet voor een verkoop.


    - Er is inmiddels een bericht gestuurd naar de host waar zijn server geregistreerd staat.


    Ow, ik begreep dat hij mede-eigenaar is. Maar dit is anders.
    Je hebt gelijk, hij heeft geen recht om het te verkopen.
    Maar je kan de koper denk ik niet zomaar aanklagen. Vraag maar eens aan hem na, als hij wist dat hij hem niet van de maker heeft gekocht.

  • Jij hebt iets 3 jaar terug gemaakt zelf ontwikkeld en word nu door iemand die een licentie gekocht heeft aangekaart voor copyright schending...
    Wat heeft meer weging voor iemand die hier juridisch over moet beslissen, een licentie of je werk van 3 jaar geleden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!